Formula skrev:2157539Hej alla hojåkare!
Jag är en tjej som har tänkt försöka ta kort och åka efter landsväg är ju peace of cake, men när det kommer till krypkörning och konbanor så är det inte lika kul längre. Jag kan ta mig sjutton inte svänga till höger!! Varför ska det vara så himla svårt åt ett håll? Har svårt att hitta balansen och har faktiskt lagt omkull hojen 2 gånger nu för att jag bromsar med frambromsen (vilket jag VET att man inte ska) så nu är det inte kul alls längre.
Kan någon hjälpa mig att komma över denna mentala jävla spärr, annars kommer jag nog snart att ge upp.......![]()
Finns det någon som har nå bra tips, annars kommer jag att få lägga ner en förmögenhet på lektioner eller bara sälja hojen.
Som någon sade, börja med litet styrutslag och öka. Du vet ju redan att hålla dig borta från handbromsen. Men titta över höger axel istället för framför hojen när du krypsvänger åt höger. Samma sak där, vrid mer och mer på huvudet för det känns skitkonstigt i början att inte kolla på vad man skall åka på.
Tricket är att hjälpa hjärnan att hålla balansen genom att vi svänger åt det håll vi tittar och att vi har en horisontlinje att väga av mot.