Körkort!

palman

Pain is temporary, Glory is forever
Gick med
2 Aug 2005
Hoj
Yamaha Yzf250
hejsan

jag har mina funderingar på 125a nästa år, men ajg undrar ifall det är lönt att slösa så mycket pengar på det eller vänta tills ajg får ta tung?

Jag kör cross och moppe men är det svårt att köraupp ?

jag undrar vad det har kostat er att ta era kort med allting förutom hojen då så klart:)

några bra tips på en 125a runt 25-30 :D

tack i förahand:D:D

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
palman skrev:
2488069 hejsan

jag har mina funderingar på 125a nästa år, men ajg undrar ifall det är lönt att slösa så mycket pengar på det eller vänta tills ajg får ta tung?

Jag kör cross och moppe men är det svårt att köraupp ?

jag undrar vad det har kostat er att ta era kort med allting förutom hojen då så klart:)

några bra tips på en 125a runt 25-30 :D

tack i förahand:D:D
om du kör 250 cross (crf är 4-t va?) så komemr du inte att nöja dig med de vanliga crm/dt/osv utan du trivs nog bäst med en exc/wr/gg

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
-Rosen- skrev:
2488129 om du kör 250 cross (crf är 4-t va?) så komemr du inte att nöja dig med de vanliga crm/dt/osv utan du trivs nog bäst med en exc/wr/gg

Fast kör han moped också så kommer det vara en dröm att köra en DT.

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
Bärgren skrev:
2488297 Fast kör han moped också så kommer det vara en dröm att köra en DT.
säg inte det.. min MC gick bara 15 km/h fortare än va moppen gjorde (detta va när ja köpte den) :hihi

palman

Gick med
2 Aug 2005
Hoj
Yamaha Yzf250
hehe tack för svaren=) Imed att jag kör cross så vill jag inte ha en mc liknande hoj utan mer en supermotard som gas gas fast jag tror nog jag helre vill ha en husqvarna. men hur ofta måste man byta kolven på en 2taktare ifall man drar alla strypningar? blir det lika ofta som på en cross för isf kommer man ju få byta kolv varje vecka:):pP: men ingen som kan ge några bra tips på sidor där man kan köpa beg wrc elelr vad dom nu heter:p vill helst ha en sån 2 lr 4 takt? jag är itne så inne på lätt mc så om jag skrivit ngt fel om märke lr ngt sånt så får ni inte mobba mig;):p

Last edited:

Bärgren

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
palman skrev:
2489363 hehe tack för svaren=) Imed att jag kör cross så vill jag inte ha en mc liknande hoj utan mer en supermotard som gas gas fast jag tror nog jag helre vill ha en husqvarna. men hur ofta måste man byta kolven på en 2taktare ifall man drar alla strypningar? blir det lika ofta som på en cross för isf kommer man ju få byta kolv varje vecka:):pP:

Min kolv till EXCn har gått 430 mil eller 65h.

palman

Gick med
2 Aug 2005
Hoj
Yamaha Yzf250
Bärgren skrev:
2489410 Min kolv till EXCn har gått 430 mil eller 65h.

så det är inte alls som med en cross att man måste byta var 10h. för isf hade ja helst velat ha 4takt men om det inte är så farligt så är det nog roligare med en 2 takt. men du har inga bra tips på en sm eller enduro hoj för runt 25-30 lappar?

Bärgren

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
palman skrev:
2489414 så det är inte alls som med en cross att man måste byta var 10h. för isf hade ja helst velat ha 4takt men om det inte är så farligt så är det nog roligare med en 2 takt. men du har inga bra tips på en sm eller enduro hoj för runt 25-30 lappar?

Nej. Fast som du vet, iom att du har en cross, så behöver grejerna extra tillsyn och mycket kärlek.:yoparty

En SM för de pengarna kan bli svårt att hitta om du dessutom vill ha en högeffekts 125:a.

palman

Gick med
2 Aug 2005
Hoj
Yamaha Yzf250
alla wsm jag ahr hittat ligger runt 32 000 . de kanske är något att satsa på emn är det lika kul med 4 takt som 2 takt eller det kanske tom e roligare:tungan :tungan :tungan

Bärgren

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
palman skrev:
2489454 alla wsm jag ahr hittat ligger runt 32 000 . de kanske är något att satsa på emn är det lika kul med 4 takt som 2 takt eller det kanske tom e roligare:tungan :tungan :tungan

Fråga om du får prova den och bilda dig en egen uppfattning. Jag kan bara säga att jag skulle inte byta bort min EXC för någon annan 125:a. Men så har jag inte testat någon 4-takt men kan tänka mig att den är inte lika rolig.

Men då är jag sönderpundad på tvåtakt.:yoparty

palman

Gick med
2 Aug 2005
Hoj
Yamaha Yzf250
jag funderar ifall man ska vänta tills man kan ta mellan och skaffa en husaberg sm ist. men är det sant att om man har mellan mc kort så går det aoutomatiskt över till tung lr man måste sgöra om allting igen?

Bärgren

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
palman skrev:
2490151 jag funderar ifall man ska vänta tills man kan ta mellan och skaffa en husaberg sm ist. men är det sant att om man har mellan mc kort så går det aoutomatiskt över till tung lr man måste sgöra om allting igen?

När du haft mellan i två år så går det över till tung.

palman

Gick med
2 Aug 2005
Hoj
Yamaha Yzf250
Bärgren skrev:
2490173 När du haft mellan i två år så går det över till tung.

okej men tror nog mera på att satsa på mellan ifs=) lr gör ja fel? tror nog ja kommer bli missnöjd med min 125a för den kommer ju inte als gå som en cross hade gjort och jag trötnar fort på såna låga å sega hastigheter:p tror mera på mellan osse en husaberg 650=)

Bärgren

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
palman skrev:
2490301 okej men tror nog mera på att satsa på mellan ifs=) lr gör ja fel? tror nog ja kommer bli missnöjd med min 125a för den kommer ju inte als gå som en cross hade gjort och jag trötnar fort på såna låga å sega hastigheter:p tror mera på mellan osse en husaberg 650=)

Är du 89a? Isåfall gör du rätt i det då jag inte tror att du hinner ta kortet i år.

palman

Gick med
2 Aug 2005
Hoj
Yamaha Yzf250
Bärgren skrev:
2490327 Är du 89a? Isåfall gör du rätt i det då jag inte tror att du hinner ta kortet i år.

haha 89a:p hehe ja e bara 91a:yoparty så detta året hade jag inte tänkt att ta något kort utan ajg fyller år i februari så ajg ahde tänkt i början av nästa sommar när snön är borta men jag tror det låter vettigare med mellan för annars kommer jag trötna på 1 vecka:p kör en lite trimmad derbi senda som moppe som toppar ca 90 men de eså jävla tråkigt å köra för de går så slöt så jag cyklar te skolan å sånt nu ist:p:p

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
palman skrev:
2490563 haha 89a:p hehe ja e bara 91a:yoparty så detta året hade jag inte tänkt att ta något kort utan ajg fyller år i februari så ajg ahde tänkt i början av nästa sommar när snön är borta men jag tror det låter vettigare med mellan för annars kommer jag trötna på 1 vecka:p kör en lite trimmad derbi senda som moppe som toppar ca 90 men de eså jävla tråkigt å köra för de går så slöt så jag cyklar te skolan å sånt nu ist:p:p
Köp min tm då! Den är allt annat än slö.

btw 15 år på 250 är inte det lite stort? (250:n)

Tmn har ju ungefär samma effekt som 250n men mkt hetsigare.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...