Körkort!

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
palman skrev:
2490563 haha 89a:p hehe ja e bara 91a:yoparty så detta året hade jag inte tänkt att ta något kort utan ajg fyller år i februari så ajg ahde tänkt i början av nästa sommar när snön är borta men jag tror det låter vettigare med mellan för annars kommer jag trötna på 1 vecka:p kör en lite trimmad derbi senda som moppe som toppar ca 90 men de eså jävla tråkigt å köra för de går så slöt så jag cyklar te skolan å sånt nu ist:p:p

Då kanske de nya reglerna hinner träda i kraft och du msåte vänta tills du är 20år innan du får ta mellan.

Edit: Och en trimmad moped är typ en fis i rymden i jämförerlse med en potent 125:a.

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
palman skrev:
2490563 haha 89a:p hehe ja e bara 91a:yoparty så detta året hade jag inte tänkt att ta något kort utan ajg fyller år i februari så ajg ahde tänkt i början av nästa sommar när snön är borta men jag tror det låter vettigare med mellan för annars kommer jag trötna på 1 vecka:p kör en lite trimmad derbi senda som moppe som toppar ca 90 men de eså jävla tråkigt å köra för de går så slöt så jag cyklar te skolan å sånt nu ist:p:p

Ja tycker du ska satsa på 125:a iaf på körkortet för det blir billigare..( om du är bra) för mellan korten är dyrare pga att man går på stor hoj från början.. Du förstår trafiken bättre, din prövtid försvinner när du ska ta bil o mc = ROOOLIGT :p det är bara några punkter även om du inte ska ha 125 tycker ja man ska försöka ta körkortet... När du ska ta mellan så räcker det bara med en uppkörning och för tung så får du lappen gratis ( om inte reglerna har ändrats?)

Punkt slut / B

_RaLLaN_

Guest
Köp en Gasgas. Kan ju inte köra 4takt 125.. 2takt är det som gäller!

ekenz

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
ingen för tillfället
prulle skrev:
2490584 Köp min tm då! Den är allt annat än slö.

btw 15 år på 250 är inte det lite stort? (250:n)

Tmn har ju ungefär samma effekt som 250n men mkt hetsigare.

Det är ju 4:t det är ju som en 125:a cross. Jag är också 15 år och jag skulle kunna hantera vilken motorcykel som helst. Kanske ingen hayabusa med turbo eller liknande men en 250 cross 4 takt är inget att skryta över.

cybertron

IT-Tekniker, pappa och mc-knutte
Gick med
31 Mar 2006
Hoj
Yamaha TT600S -93, TMS 200cc -07 DÖD ,TZR 125cc -87, Yamaha XS 400cc -82 (såld)
ekenz skrev:
2491211 Det är ju 4:t det är ju som en 125:a cross. Jag är också 15 år och jag skulle kunna hantera vilken motorcykel som helst. Kanske ingen hayabusa med turbo eller liknande men en 250 cross 4 takt är inget att skryta över.

tillåt mig tvivla över utlåtandet "kan hantera vilken mc som helst..:" jag är 23 och jag känner mig inte säker på att hantera "vilken mc" som helst...
just nu åker jag 125cc och känner mig väl ok med den , hade en 400cc som jag också kände mig ok på (fast den var "stor och klumpig" )
Testade en gsxr 600cc häromdagen och den kunde garanterat inte känna mig ok på, visst en vanesak men ändå...

, men som sagt, 15 år och kunna hantera vilken mc som helst, nja...skulle inte tro det.
kanske dem mindre modellerna (upp till 400cc möjligen)

:rolleyes:

ps. menar inte detta som ett angrep, bara en åsikt

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
ekenz skrev:
2491211 Det är ju 4:t det är ju som en 125:a cross. Jag är också 15 år och jag skulle kunna hantera vilken motorcykel som helst. Kanske ingen hayabusa med turbo eller liknande men en 250 cross 4 takt är inget att skryta över.
förstod inte riktigt vad du menade, om 250n var som en 125 cross eller att Prulles tm är 4t?:confused:

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
cybertron skrev:
2491791 tillåt mig tvivla över utlåtandet "kan hantera vilken mc som helst..:" jag är 23 och jag känner mig inte säker på att hantera "vilken mc" som helst...
just nu åker jag 125cc och känner mig väl ok med den , hade en 400cc som jag också kände mig ok på (fast den var "stor och klumpig" )
Testade en gsxr 600cc häromdagen och den kunde garanterat inte känna mig ok på, visst en vanesak men ändå...

, men som sagt, 15 år och kunna hantera vilken mc som helst, nja...skulle inte tro det.
kanske dem mindre modellerna (upp till 400cc möjligen)

ps. menar inte detta som ett angrep, bara en åsikt

Att kunna hantera en yamaha R1 måste man va något äldre och erfaren men för att köra den...är en helt annan sak tror det var så han menade

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
ekenz skrev:

Hantera vilken hoj som hällst? Vad menas med de så? Rulla ut den ut garaget, starta, köra runt kvarteret, ställa tillbaka?

Bärgren

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
125_next skrev:
2491935 Att kunna hantera en yamaha R1 måste man va något äldre och erfaren men för att köra den...är en helt annan sak tror det var så han menade

Så han är 15 år, har inget körkort men kan ändå hantera vilken motorcykel som helst förutom de värsta 1000cc+?

:rofl:lol:rofl:lol:rofl:lol:rofl :4skrika

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Bärgren skrev:
2492120 Så han är 15 år, har inget körkort men kan ändå hantera vilken motorcykel som helst förutom de värsta 1000cc+?

:rofl:lol:rofl:lol:rofl:lol:rofl :4skrika
japp! han kan allt direkCt!
för han hade faktiskt nytt drev på sin moppe!:fakta: så han är van..

Bärgren

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
HannesH skrev:
2492136 japp! han kan allt direkCt!
för han hade faktiskt nytt drev på sin moppe!:fakta: så han är van..

Åfan, jag som trodde han bara hade smörjt kedjan. Men om han fått ett nytt drev så får jag ursäkta mig.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Jag kan inte påstå att jag kan hantera en 125 cross men sen har jag högre krav för hantera än klara sig utan att vurpa..

Hantera kan man göra när man kan köra ernzbergh och komma imål (1500 startande 22 i mål , travis pastana bröt)

klarar av att överleva på en är en annan sak, jag kan köra en dogde charger med 440 hemi motorn om jag har ägg på gaspedalen men för dens skull kan jag ite hantera den.

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
ekenz skrev:

Nått fel i ditt huve?

Tror du på fullaste allvar att du kan hantera vilken hoj som helst bara den inte har "super-mega-über-gåstrajder-turbo"?

DU är 15 år, håll dig till din "Fetingsnabba" moppe som faktiskt är avstrypt och går i ärliga 110km/h "ja svär azzå vi mätte me pappas bil jah bah drog om han på 90 väg han våga bah typ inte gazZa mer för det gick pheting fort azZå å han e lite redd för snuten men jag schitter i dåm för jag åcker ifrån dåm".

Läste du förresten reglerna? utan mc på minst 125cc och körkort, STICK!

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Hangman varning.. "jag drar min grannes dr 600 med dtn"

Typ som jag skulle säga att jag körde ifrån en cr 500 med tmn eftersom crn inte toppar 120 med tävlingsdrev..

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
R6 -01
När jag provkörde en R1a så kände jag mig jäävligt osäker.
Sjuk effekt som är svår att hantera samtidigt som hojen är så mkt tyngre än en 125a.

Då har jag kört 125a i 2 år och cross sen jag var var 10 år.

15 år och vilken MC som helst? Forget it....

palman

Pain is temporary, Glory is forever
Gick med
2 Aug 2005
Hoj
Yamaha Yzf250
prulle skrev:
2490584 Köp min tm då! Den är allt annat än slö.

btw 15 år på 250 är inte det lite stort? (250:n)

Tmn har ju ungefär samma effekt som 250n men mkt hetsigare.

för det första så klassas en 250 f som en 125a 2 taktare och 250f är mycklet lättare att köra

jag är abra 15 år menb jag är även 185 lång:p:) :)

och du som tror du kan hantera vilken båge som helt å är 15 bast måste antingen skoja eller bara va väldigt korkad.:yoparty

Last edited:

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
alltså angående hantera vilken hoj som helst :) min körskolelärare lät mig testa hans honda 750 brukshoj på banan o fy fan va ja fick kämpa för att ta mig igenom. Men att gasa på rakt fram gick bra, det dåliga var att han skrattade över min feghet att inte "bränna på" så då fick jag iaf en uppfattning om att "klara av vilken hoj som helst" om man säger så. så ett tipps är att testa en "ricktig" hoj och komma tillbaks efter moppe åldern och berätta hur de kändes. Men för alla som sitter och hånar 4t kom så får ni testa min cbr det är mer krut än vad man tror. Jag blev besviken på klasskompisens cagiva mito när jag fick testa den. Jag bli bara mer o mer nöjd med mitt köp.

Men jag säger inte ett ord om att man häldre borde sattsa på en moppe än hondas cross modell eller vafan de e som man hade på körskolan. XR125L som den heter.

Last edited:
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...