Körkortet bortblåst!

Pirro

I am the youth gone wild
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Öhlins kittad TL1000s, XR600R
Zana skrev:
:finger

Spöstraff för att öppna gamla disskutioner och ändå inte ha nåt 'vettigt' att säga...

Fattar inte kritiken mot "von gordis", fan du bor ju så långt ifrån verkligheten man kan komma. Du vet inte hur det fungerar här nere...

Von Gordis

Nu med hjälmskrap!
Gick med
20 May 2003
Hoj
vfr 800 + cb 750 + minikina
Zana skrev:
:finger

Spöstraff för att öppna gamla disskutioner och ändå inte ha nåt 'vettigt' att säga...

Till skillnad mot dig förståss... :katt
Själv delade jag med mig av ett mycket viktigt råd jag hade att ge dig. :fakta

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
ktmjacke skrev:
gav sheriffen fingret när dom låg bakom o hade mig på ca 25 över gränsen.slangade iväg o blev jagad i ungefär 2 mil.allting filmades av deras video.blev ganska snopen när man låg på ca 220 o sneglade över axeln o dom låg 4 meter bakom.fick panik o gasade ännu mer o bröt mot varenda trafikregel som finns.efter ca 10 minuters jakt ser jag en utställd skylt som varnar för spikmatta om 500 meter,då ger jag upp o stannar.poliser med dragna vapen överallt,gap,skrik,stryk.får veta senare att dom jagar bankrånare som flytt på hoj.ett halvår senare befinner man sig på rättegång åtalad för grov vårdslöshet i trafik.räknar med böter,hyfsat förvånad kliver man en halvtimme senare ut från rätten med en dom på 4 månaders fängelse i fickan.så tänk er för nästa gång ni drar snuten.fast nuförtiden går ju hojarna lite fortare än min gamla gsx-1100 gjorde kanske*he he*

Hördu, KTMJockey, du är ganska häftig faktiskt. :Bugar

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Mavve skrev:
En lördag när jag skulle till jobb missade jag bussen såklart och tog bågen istället.
Då jag bara hade nån minut på mig så gasades det rätt friskt.
När polisen vinkade in mig höll jag 100+ på den 50vägen och blev rätt förbannad.
De hade inte hunnit ta fram lasern sa de så jag slapp undan med böter.
Fattar inte varför jag inte fortsatte att hålla rullen vriden.
Jobbade gratis den dan :(

750RR
Hur klockade de dig då? Hoppas att du inte tog en böteslapp på en polisgissning av din fart. :7peta
Det enda man säger när de ringer/frågar/påstår saker är "Det kan jag inte svara på." Det är upp till dem att bevisa att du kört för fort etc. Erkänn ALDRIG! Det har du inget för mer än böter/körkortsåterkallning.
Dessutom finns det en finurlig sak som kallas RÅDRUM. Om du begär rådrum efter att länsman stoppat dig så kan han inte ta ditt körkort på platsen. Du har tre dagar på dig att tänka igenom ditt agerande och därefter inställa dig på närmaste polisstation och redogöra för händelseförloppet.

Last edited:

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Läste att man som privat övningsledare snart måste gå kurs hos trafikskolan för att lära sig att utbilda privatister...

Ur spår ni som förnekade karteller..

/F

Mr_Suzuki

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
Honda VFR
Läste i tidningen BIKE att en verkstadskille på Bike i Thn har åkt dit för fortkörning (280km/h), utan att polisen lyckades stoppa honom! 3dagar efter händelsen så haffade de honom och de enda bevis de har (såvitt jag vet) är att han har ett likadant skinnställ + hjälm som han som körde & att han lånat hojen den kvällen. Hur kan man bevisa att det är han som kört? :confused: Han kan väl ha lånat ut kläder + hoj till en kompis? Han blev fälld i tingsrätten men hovrätten kommer säkert att riva upp detta, vad tror ni? :rolleyes:

Chille

Ibland för fort. Ibland en idiot.
Gick med
10 Sep 2003
Hoj
Zeebeeärr600 01
Mr_Suzuki skrev:
Läste i tidningen BIKE att en verkstadskille på Bike i Thn har åkt dit för fortkörning (280km/h), utan att polisen lyckades stoppa honom! 3dagar efter händelsen så haffade de honom och de enda bevis de har (såvitt jag vet) är att han har ett likadant skinnställ + hjälm som han som körde & att han lånat hojen den kvällen. Hur kan man bevisa att det är han som kört? :confused: Han kan väl ha lånat ut kläder + hoj till en kompis? Han blev fälld i tingsrätten men hovrätten kommer säkert att riva upp detta, vad tror ni? :rolleyes:

du kan omöjligt ha missat alla trådar som finns om denna incident?..

iallafall så tycker jag att tingsrättens dom är pinsam. kan man åka dit på den lilla bevisföring som åklagaren har att komma med så kommer denna dom att prejudicera (?) ..

dvs att man åker ju dit även fast man lyckas aktersegla dom små blå svinen.
de kan ju bara hävda att dom såg mina ögon så trillar jag dit på vårdslöshet och fan och hans moster.

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
KTM 660 och ZX10R
K-Man skrev:
Hur klockade de dig då? Hoppas att du inte tog en böteslapp på en polisgissning av din fart. :7peta
Det enda man säger när de ringer/frågar/påstår saker är "Det kan jag inte svara på." Det är upp till dem att bevisa att du kört för fort etc. Erkänn ALDRIG! Det har du inget för mer än böter/körkortsåterkallning.
Dessutom finns det en finurlig sak som kallas RÅDRUM. Om du begär rådrum efter att länsman stoppat dig så kan han inte ta ditt körkort på platsen. Du har tre dagar på dig att tänka igenom ditt agerande och därefter inställa dig på närmaste polisstation och redogöra för händelseförloppet.

Det kanske var vårdslöshet i trafik? Eller nåt annat dumdidumdum så han fick kasta upp lite pengar, eftersom dom inte hann klocka.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept