Körkortsexpress (Intensiv)

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Tjena! tänkte höra vilka här som använt sig av Körkortsexpress i hallstahammar och kört deras intensivutbildningar. har min i slutet av månaden så det skulle va kul att höra andras erfarenheter, hittar mest gamla recensioner när jag googlar..

t ex, vad kunde du innan du åkte dit och hur gick det. jag är mest nojjig över att jag inte kört manöverbanor utan bara övningskört i trafiken men det ska nog gå vägen.

körkortsexpressen

Hej!
tog en 3 dagars intensiv i höstas på körkortsexpressen.
hade övningskört 1.5 sommar innan dess mest landsväg med sambon.Kändes som jag behövde lite proffs hjälp med genomgång av alla lågfarts/högfartsbanorna. bokade upp mig början på oktober o körde med christer.3 dagars intensiv,dag 3 uppkörning.jag var ensam med läraren hela dagen så man fick bra med stöd/instruktioner. en förmiddag åkte vi i centrala västerås för att man skulle känna till ställena där man lätt kunde missa trafikskyltar o hastighet.sen utanför stan en sväng som kunde komma på uppkörningen.tyckte han var bra och kan inte komma på något negativt alls.körde 3 lektioner på jarla i bromma i början på förra våren så har väl kanske inte så jättemycket o jämföra med.men om man ska gå 3 dagars intensiven så är det ju bra om man har krypkört en del innan.2 dagar är det man har på sig och öva kryp/högfartsbana, landsväg bromsning 70-90.sen dag 3 så åkte vi in till flygfältet där uppkörningen skulle hållas.hann väl nöta 1.5 timmar innan det var dags att köra upp.
mvh sobben

jag tog en 3 dgr hos dom förra året, kan säga att jag är super nöjd med dom, bra priser boende etc, rekomenderar dom varmt! :tummenupp
jag hade bara övat broms och lågfart innan..

jag körde också en tredagars för ett par veckor sen. Hade kört en del förra sommaren, men inte så värst mycket. Kört lite lågfart hemma på grusplan, men ingen högfartsbana.
Dagen innan uppkörningen ångrade jag att jag inte tagit en femdagars istället. Hade nog behövt ett par dubbellektioner till bara för att nöta in allt ordentligt. Nu kändes uppkörningen mer som att "går det så går det". Som tur var gick det bättre på uppkörningen än på uppvärmningen strax innan, så jag fick kortet ändå.
Men det hade kännts bättre med den längre varianten.
Har man kört lite längre än vad jag gjort innan, så är det ju inget problem med den korta varianten, de är bra på att träna exakt det som man visar upp på uppkörningen på Körkortsexpressen.

Hallstahammar ligger hyfsat nära Västerås, blir lite roligare att åka in dit på kvällarna istället för att hänga i lägenheten i Hallsta. Händer inte sjukt mycket där... :)
Vi åkte in och kollade alla enkelriktade gator osv i Västerås kvällen innan, utifall vi skulle få köra där på uppkörningen, men det slapp vi också. Bara hyfsat enkel körning på vägarna kring utkanterna av V-ås.

Jag bodde uppe i Hudiksvall då jag tog kortet i Hallstahammar. Var ju perfekt att dom hade övernattnings lgh osv.Hade kört lite mc cross innan,det var allt. Jag tog en 3 dagars + en extra dubbel lektion för jag var lite osäker på vissa moment i körningen!
Fick en tur på landet vid uppkörningen, ingen körning alls i Västerås centrum :))
Klarade uppkörningen galant :))

Hej,

Även jag körde en tre-dagars intensivkurs på Körkortsexpress och klarade uppkörningen på första försöket.

Tycker dom var bra, såg vad man gjorde för fel och berättade det på ett bra sätt.

Jag rekommenderar!

Mvh
Flurp

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...