Körkortslös... =(

gbgmange

ivir la vida loca...
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
SuperDuke
Då var man både ny här & i "körkortslösa klubben"
Kom körandes ute på hisingen ida när dom jävlarna "sköt" mig,hade tydligen 91 på 50 väg....

Trodde klart att d va 70 väg (Stora leden innan Göta Älvs bron) men icke sa nicke,knappast mycke å diskutera va,å ja som igår lyckats skaffa mig ett garage för 350/mån i city å skulle hämta den nya skönheten på måndag...

Ja va ska man säga,å inte kan man skylla på nån annan heller så d e bara å vänta in dagsböterna å tiden...

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Zlatans surt.

Gäller fan o passa sig in mot städerna där 50-skyltarna finns. Och 30!

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Välkommen ! Det är väl bara man tar lärdom av det o kolla skyltarna o anpassa farten ;)

WildCard

Alltid med ett ess i skjortärmen!
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
R1 -04 (tänkte byta märke med det blev visst inte så...)
Där e lurigt läge man tror det är 70 fast det är 50. Körde förbi polisen där förra året, men de höll på att packa in sina grejer och lägga ner mätningarna för dagen (som tur var för mig). De verkar gilla att stå där och lasra....

Harder

Harder
Gick med
26 Jan 2006
Hoj
På jakt efter en R1 igen ;)
Ajda lite jobbigt att vara utan körkort nu när mc-säsongen har börjat...

gbgmange

ivir la vida loca...
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
SuperDuke
Lillan78 skrev:
2058740 Välkommen hit.....

inte kul killen.... Vad blir domen på detta då?

Man bockar å bugar..!

Inte en aning ännu men jobbar kompisen fick dagsböter på ca 12.000 (räknas tydligen på inkomsten) men d ska ja nog komma under,känns som d kvittar nu vill ja bara ut å köra!!!
Men dommen kommer väl om nån vecka & så får man skicka in ett sorge brev där man tycker synd om sig själv...

Så har man tur så kommer ja kanske ner i en månad så då har man ju somman iallafall....
Men ändå så j*vla surt!!!

Psykfall skrev:
2058747 Där e lurigt läge man tror det är 70 fast det är 50. Körde förbi polisen där förra året, men de höll på att packa in sina grejer och lägga ner mätningarna för dagen (som tur var för mig). De verkar gilla att stå där och lasra....

Jo,har en tjej polare som bor där (och e sambo me en polis i området) så ja ringde henne å hon sa ju självklart "men där står dom ju ALLTID"

Dax å säga d nu va....

Hon trodde ju oxå¨att d va 70 så,men d hjälper ju föga...

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Hoj
Honda 900 fighter, sukka k5 banhoj o två st husqvarna 258
surt.. va inte kul o höra.. du kunde ju gasat ännu mera o bara försvunnit...

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
va det vid vågmästareplatsen där har dom stått sen i måndags ..
kommer nog att stå vid bron nästa vecka eller under veckan
hoppas det ordnar sig

Röjås

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2005
Hoj
R1 -01
Se till att få intyg ifrån arbetsgivare eller liknande, då kan du nämligen om du har tur bara få en månad.

Själv blev jag av med kortet i Nov 2004, 124km/h på en 90väg. Först var domen 2400kr i böter + 3mån på körkortet. Med tanke på att jag var beroende av körkortet i jobbet så fick jag tillbaka det efter en månad och 2400kr i böter.

Att tilläga så åkte jag till Verbier (schweiz) efter en månad när jag fått tilbaka kortet och åkte skidor under en säsong. Så klart att man är beroende av körkortet. :lol

Det är sjukt segt att bli av med kortet....feel sorry for you....... Har du tur får du en månad + att snön verkar ju inte vilja släppa taget än på ett tag.

Lycka till....

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
gbgmange skrev:
2058725 Då var man både ny här & i "körkortslösa klubben"
Kom körandes ute på hisingen ida när dom jävlarna "sköt" mig,hade tydligen 91 på 50 väg....

Trodde klart att d va 70 väg (Stora leden innan Göta Älvs bron) men icke sa nicke,knappast mycke å diskutera va,å ja som igår lyckats skaffa mig ett garage för 350/mån i city å skulle hämta den nya skönheten på måndag...

Ja va ska man säga,å inte kan man skylla på nån annan heller så d e bara å vänta in dagsböterna å tiden...

Usch vad tråkigt nu när det börjar bli vår! Lider med dig...

Tyvärr så enligt denna sidan får du nog räkna med mer än 1månad återkallelse! :( Men man vet juh aldrig...det är olika från plats/tillfälle.
http://www.trafikjuristen.se/korkortingripande/aterkallelsepraxis/aterkallelse1.htm

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Trist som fan. Speciellt nu när säsongen precis börjar!
När det är över 40 km/h så är det väl att det går vidare till åklagare om jag inte har helt fel. Dock så händer inte så mycket mer tror du får 3 månader i värsta fall annars 2 månader, men det är ju illa nog.

Rideass

Ung pung, på skrevraket.
Gick med
3 Apr 2005
Hoj
Tvåhjulssoffa GSA -08
Lider med dig. Det är så lätt hänt.
Jag blev av med mitt i höstas, fick 4 månader indraget. 107km/h på 50-väg.
2000 spänn böter. Så det var inte så blodigt, dessutom var det endå dags att åka in med cykeln på vinterförvaring. ;D

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
Hayabusa 2008
gbgmange skrev:
2058764 Man bockar å bugar..!

Inte en aning ännu men jobbar kompisen fick dagsböter på ca 12.000 (räknas tydligen på inkomsten) men d ska ja nog komma under,känns som d kvittar nu vill ja bara ut å köra!!!
Men dommen kommer väl om nån vecka & så får man skicka in ett sorge brev där man tycker synd om sig själv...

Så har man tur så kommer ja kanske ner i en månad så då har man ju somman iallafall....
Men ändå så j*vla surt!!!

Jo,har en tjej polare som bor där (och e sambo me en polis i området) så ja ringde henne å hon sa ju självklart "men där står dom ju ALLTID"

Dax å säga d nu va....

Hon trodde ju oxå¨att d va 70 så,men d hjälper ju föga...

12k i böter - vet att de gör det i Finland - men här?//R

maximus

Har ömsat skinn
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
RSV Factory snart RSV4
gbgmange skrev:
2058725 Då var man både ny här & i "körkortslösa klubben"

FAAN va surt :huvet :huvet . Har själv vart av med lappen för några år sen så jag vet hur det suger....
50 vägar är luriga .... Tyvärr bli det nog minst ett par mån för dom är rätt hårda när det gäller 50/30 vägar :brinnerup .
Men nu vart dom väl glada när dom fick in lite pengar och statistik till Göran på baksidan :arsele ...
Lider med dig kompis :pannkyss

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Hmmm....... det har varit på hugget här i Götet idag. Jag var jäkligt nära när jag körde ut mot Torslanda och förbi Bulycke. Det var en svart V70 som stog och lyste.

Verkar som om de skall dra in pengar till GBG för att ta igen allt de säger att de har "förlorat" pga den stränga vintern :rolleyes:

Kalle_rs

Ny medlem
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
snart!
Ta det lungt nu! Såg fem polisbilar och en enduropolis påväg till Järntorget från hisingen (genom stan) :död

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln