Mr_White
Medlem
Last edited:
Dez skrev:2110989Nån annan som inte får det att funka med firefox? Har testat på både en Linux och en MS burk.
P@trik skrev:2110993Nä, det funkar inte i firefox.
Spelar ingen roll jag bara vet att jag hade haft alla rätt ändå..
Fred00 skrev:2111207
Förövrigt trodde jag att en bil normalt hade kortare bromssträcka än en motorcykel. Tydligen inte...
Jo, men jag har sett tester från förarutbildningar där man visar att bilen stannar snabbare. Bilen har väldigt mycket mer gummi i backen under inbromsning än en motorcykel. Dessutom var frågan vilken som "normalt" stannar snabbast. Jag vågar sätta en slant på att en normal bilförare snabbare får stopp på sitt fordon än en normal mc-förare.Ogre skrev:2111211
Mcn har ju fruktansvärt mycket mindre rörelseenergi vid 90km/h jämfört med en bil så det är inte konstigt att den har kortare bromssträcka.
Håller med fullständigt, en modern bil stannar snabbare i normalfallet.Fred00 skrev:2111233Jo, men jag har sett tester från förarutbildningar där man visar att bilen stannar snabbare. Bilen har väldigt mycket mer gummi i backen under inbromsning än en motorcykel. Dessutom var frågan vilken som "normalt" stannar snabbast. Jag vågar sätta en slant på att en normal bilförare snabbare får stopp på sitt fordon än en normal mc-förare.
Mr_White skrev:
kAtanAmAn skrev:2134483haha hade 19 av 20 på B aka namn alex![]()
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |