Pr0bz skrev:
Vad ska ja säga till läraen att jag vill ha för slags lektioner? Allaround eller vad? För jag har kört bil ett tag och det av kan jag köra på vägarna. Har klarat teorin så skyltar osv går bra
Och jag har ganska bra balans pga crossförare..
Hmm kan man säga till läraraen att jag vill ex ha kurvteknik osv?
Vad är bäst att ta lektioner inom?
Grusväg?
Landsvägskörning?
Va ska ja säga till honom att ja vill ha på mina 5 lekioner?
Öva krypkörning, för det verkar vägverket älska att kugga folk för, var med en kompis i måndags, 2 st blev kuggade för att de kypkörde för fort(enligt trafikinspektören)trots att det inte någonstans står vilken fart som skall krypköras i, då skall de ha en maxhastighet i reglerna för nu är det ju relativt(alltså vad inspektören/inspektörerna anser från fall till fall)
Är du privatist, men kanske du tycker att ett par timmar på trafikskola är ok? Räkna lugnt med att bli kuggad som privatist också(de kommer nog anse dig som en sådan, var så lugn)...Vägverkets inspektör och Trafikskoleläraren har en "öppen dialog" och inspektören vet nog via information om du är "färdig" enligt trafikskoleläraren..Privatister har svårare att klara sig, har ju vägverket redan förklarat på sin hemsida, sen spelar det ingen roll att många är bättre på att köra, än de som kommer med 20-tal lektioner från trafikskolan..Det är ryggdunkningar, samt att de "hjälper" varandra att se till att de har jobb!
Vet flera privatister som blivit kuggade för krypkörning, att man suttit(fel)på hojen etc.
Spelar ingen roll hur bra du kör i trafiken, du måste klara av båda krypdelarna och båda högfartsdelarna utantill först
Bister verklighet, idag,
varför granskar ingen oberoende part vägverket
Men men, lycka till i alla fall!!