Tempo har aldrig varit något problem då man varit ute med folk oavsett om de är nån som är långsammare eller dom som är snabbast, enkla regeln är att vänta upp varandra vid korsningar osv. så alla vet vart vi åker så blir de inga problem.
Bara alla känner till förutsättningarna innan så bör de inte bli några problem eller konstigheter ?!
Stämmer bra^^.
Jag kör gärna med en hyffsat god marginal när jag är ute och kör, sedan vad jag tycker är god marginal och vad alla andra tycker varierar ju från person till person. Allt beror ju på personens egna erfarenheter, kunskaper mm.
Men som Rav3n säger: Bestäm innan ni åker iväg att vid alla korsningar/vägbyten stannar ledarna upp och väntar in resterande åkare. På detta sätt slipper de som kommer efter undra vilket håll som man ska vid en korsning, samt att man kan se att samtliga åkare är med och ingen har åkt av vägen.
En annan grej som man ska komma överens om eller på annat sätt signalera är när man avser att lämna gruppen och åka hem eller av annan anledning avvika från gruppen. Annars kan detta leda till en jobbig situation för resten av gruppen när helt plötsligt en medlem fattas i en korsning.
Och det viktigaste av allt, som jag blev tillsagd på min första körning: Kör för f*n inte över din egna förmåga hur långsam du än känner dig, vi väntar hellre 5 min i en korsning än behöva ringa efter en ambulans som får komma och plocka upp dig.
Så:
1. Kör efter eget huvud och förmåga
2. Vänta in hela gruppen vid vägbyten/korsningar
3. Säg till innan du lämnar gruppen