Körning i Borås 09/23

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Den 23e September (nu på lördag) tänkte jag anordna körning i krokarna av Borås. Vi är redan 3 ifrån området som är bokade o undrar om fler vill hänga på?

Kl 13:00 träffas vi utanför Dalsjöfors. Ni åker alltså mot Borås (R40) om ni kommer från Ulricehmans hållet. Men ca 1 mil innan står det skyltat "DALJSÖFORS" vänster. Sväng in där och jag ska stå bara några meter in på den vägen.

Kommer ni från Göteborg (R40) åker ni förbi Borås och svänger höger 1 mil efter Borås där det står "DALSJÖFORS".

Jag vet några vägar som är så kurviga så ni kommer älska mig för att jag visar de.

Om vi hinner ska jag ta er till en riktigt annorlunda "väg" riktigt kul om man har bra landsvägsdäck.

Ett tips är att ta med en nåra massa FINA 20 o 50 lappar då det inte är så gott om bemmannade bensinstationer(ifall att). Äter gör vi där det behagar.

Det går fint om några vill övernatta så kan vi dra till streetrace på kvällen.

Mitt telefonnummer: 0702-802311

Bifogat

• namnlös.JPG
    namnlös.JPG
    55.8 KB · Visningar: 68
Last edited:

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Hoj
Crescent
Wargen skrev:
2472871 Den 23e September (nu på lördag) tänkte jag anordna körning i krokarna av Borås. Vi är redan 3 ifrån området som är bokade o undrar om fler vill hänga på?

Kl 13:00 träffas vi utanför Dalsjöfors. Ni åker alltså mot Borås (R40) om ni kommer från Ulricehmans hållet. Men ca 1 mil innan står det skyltat "DALJSÖFORS" vänster. Sväng in där och jag ska stå bara några meter in på den vägen.

Kommer ni från Göteborg (R40) åker ni förbi Borås och svänger höger 1 mil efter Borås där det står "DALSJÖFORS".

Jag ska reka en av Borås bästa vägar imorrn men är den inte bra (bensinvänligt) har jag andra vägar som också är riktigt kurviga :)

Ett tips är att ta med en jädra massa FINA 20 o 50 lappar då det inte är så gott om bemmannade bensinstationer. Äter gör vi där det behagar. Men ta gjärna med nåra mackor då det kan ta en stund innan vi når en bra matplats.

Det går fint om några vill övernatta så kan vi dra till streetrace på kvällen. Men det kan komma regn på söndag så ni får åka tidigt i så fall.
Är jag bland dom tre annars är vi fyra för det e väl klart att jag kommer:yoparty

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
tzr snubben skrev:
2474156 Är jag bland dom tre annars är vi fyra för det e väl klart att jag kommer:yoparty

Dom 3 är:
Jag
Min polare med varadero
Du från ulricehman

så vi är 4 nu :)

Jag lovar att det blir goa vägar :yoparty

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
GSXR 750 -09
Jag kommer jätte gärna, men nu är det så att jag har planerat att åka till malmö/danmark till helgen med bruden och så, så det går fan inte för mig:argpådato FÅr supa skallen av mig i danmark som kompensantion:tuttar
Lovar att ja kommer nästa gång fan, riktigt riktigt kul ju!:yoparty

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DaWoos skrev:
2474587 Jag kommer jätte gärna, men nu är det så att jag har planerat att åka till malmö/danmark till helgen med bruden och så, så det går fan inte för mig:argpådato FÅr supa skallen av mig i danmark som kompensantion:tuttar
Lovar att ja kommer nästa gång fan, riktigt riktigt kul ju!:yoparty

men va fan...kan du inte kopiera dig?:va

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
GSXR 750 -09
Wargen skrev:
2474755 men va fan...kan du inte kopiera dig?:va

jo det kan jag, eller det kanske inte blir av med danmark fick jag veta nu!
Hur blir det med övernattning, vart sover vi isf?

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Hoj
Crescent
DaWoos skrev:
2475337 jo det kan jag, eller det kanske inte blir av med danmark fick jag veta nu!
Gutt:tummenupp ja hoppas att ni inte kommer skratta åt min hoj.
Jag skulle bara byta lampa i instrument panelen så då va jag tvungen att ta av hela kåpan fram och precis när jag skulle sätta dit den igen så fick jag syn på min brorsas moppe. Så jag tog hans lampa och blinkers eftersom han inte var hemma, skitfult men det känns att 6.5 kilo är borta.lampan är dessutom gul så den passar inte så bra men va fan. Undrar vad min bror säger när han kommer hem och får se att han inte har någon framlampa:tomten

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DaWoos skrev:
2475337 jo det kan jag, eller det kanske inte blir av med danmark fick jag veta nu!
Great!

1 person kan sova på mitt rum i en bäddsoffa och flera kan sova på madrasser/tältsängar nånstns i huset. Om det blir många får nåra sova i tält :hihi ne det ska nog inte behövas.

Kan även berätta att tv4 säger att det ska bli kanonväder hela helgen. ca 20-22 grader :banana

Nej fredrik den var itne ful. Den är klassisk. Men nu fick jag veta vrf du hade olika blinkers oxkså :p

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
Om vi hinner ska jag ta er till en riktigt annorlunda "väg" riktigt kul om man har bra landsvägsdäck.

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Hoj
Crescent
Wargen skrev:
2475607
Nej fredrik den var itne ful. Den är klassisk. Men nu fick jag veta vrf du hade olika blinkers oxkså :p
Nä asså jag har bytt framlampa till en mindre klassisk så den är inte så klassisk längre :tungan

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
UPDATE

jag testade den roliga vägen idag. Finns bara två ord för den. FY FAN!!!!

Tyckte ni att det var kurvigt i skaraborg så vet jag inte vad man ska kalla detta. Det är ca 30 m mellan varje skitskarp kurva. Jag fotskrapa 2 ggr. Den vägen är det bästa gud har gett mig!! (jag är inte troende men ändå)

Jag lovar att ni inte kommer bli besvikna!!!

Last edited:

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Hoj
Crescent
Wargen skrev:
2478197 UPDATE

Tyckte ni att det var kurvigt i skaraborg så vet jag inte vad man ska kalla detta. Det är ca 30 m mellan varje skitskarp kurva. Jag fotskrapa 2 ggr. Den vägen är det bästa gud har gett mig!! (jag är inte troende men ändå)

Jag lovar att ni inte kommer bli bevikna!!!
Gött:tummenupp

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Wargen skrev:
2478197 UPDATE

Jag lovar att ni inte kommer bli bevikna!!!
:va Ska vi bli raklånga då eller :rofl

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
Vilka kommer nu då?

1. Wargen
2. Wargens polare
3. Kanske en annan från Borås

Mv Agusta

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2005
Hoj
Triumph - 69
Får se om Cagivan kommer och hälsar på. Beror på om föraren är bakis eller inte. :rolleyes:

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...