Körning Onsdag Norrsidan!

bbkolado

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
k9
Fan va nice ska blir kul o se va dom går för.
Hoppas på att bytet e klart nu så man kan haka på till waxholm. I söndas kom jag till gottgöra sen vare bara o vända hem till Väsby i 50 hela vägen däcken va heelt slut

Beachmulle

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2010
Hoj
Ingen för tillfället
Ok att haka på?

alla gånger :D :yoparty

Fan va nice ska blir kul o se va dom går för.
Hoppas på att bytet e klart nu så man kan haka på till waxholm. I söndas kom jag till gottgöra sen vare bara o vända hem till Väsby i 50 hela vägen däcken va heelt slut

Ja det får vi hoppas :)

om du har ett sandpapper kan det vara bra att sandpappra bort hinnan som ligger på däcket när det är nytt, det blir snorhalt annars :tungan

Last edited:

Beachmulle

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2010
Hoj
Ingen för tillfället
Hmm Man får alltid lära sig nått nytt hahaha. Tack för tipset hur mycke ska man sandpappra då

i mitten behöver du inte sandpappra för där kör du upp ytan första 2 milen:) men det är på sidorna det behövs. Bara lite grann, du ser när den "glannsiga" ytan blir lite matt av sandpappret då är det Ok:) sen kommer du köra in resten av däcket:)

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Nice ska göras:Bugar

Sandpappra däcket?

Jag har kört in flera däck, både fram och bak.. (senast ett nytt bakdäck på bana i helgen..) har aldrig sandpapprat nånting, och aldrig haft några problem.. det blir lite slirigt när det är helt nytt men det kör man ju bort på 10 min..

Kan ju spontant känna att kan man inte hantera den extra halkan i några kilometer så ska man nog inte "bomba" överhuvudtaget..

Folk är så jäkla rädda för det där vaxet.. men att köra på blött, eller när marktemperaturen är typ 0 grader i Mars är inga problem.. (y)

Last edited:

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Jag kör in mina däck med en sväng på Bogesundsvägen. Lite lugnt första hundra meterna, sen ökar jag succesivt och lägger ner hojen lite mjukt o fint. Funkar kanon. Har heller aldrig slipat. Vaxet försvinner med lite värme i däcken.

Beachmulle

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2010
Hoj
Ingen för tillfället
Sandpappra däcket?

Jag har kört in flera däck, både fram och bak.. (senast ett nytt bakdäck på bana i helgen..) har aldrig sandpapprat nånting, och aldrig haft några problem.. det blir lite slirigt när det är helt nytt men det kör man ju bort på 10 min..

Kan ju spontant känna att kan man inte hantera den extra halkan i några kilometer så ska man nog inte "bomba" överhuvudtaget..

Gav bara ett tips, det är inge kul att gå omkull för att de fortfarande är insmorda eftersom de har satts på under dagen.. alla gör vi på olika sätt. Man bör inte trycka på de första 2 milen känner jag personligen då jag byter däck..

Men peter som sagt alla är vi olika :rolleyes:

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...