Körprov

TZR125

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
yamaha tzr 125
tjena jag ska snart göra mitt körprov, vad ska man tänka på när man kör? och är det någon som har tagit kort i Nyköping som vet vilken slinga vägverket brukar köra

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
tjena jag ska snart göra mitt körprov, vad ska man tänka på när man kör? och är det någon som har tagit kort i Nyköping som vet vilken slinga vägverket brukar köra
Om du tänkte köra upp på din tzr bör du tänka på att vara väl förberedd på lågfartsdelen. Jag kuggade på det för övrigt i onsdags :huvet
Man måste verkligen lägga upp körningen taktiskt om man ska klara det med sporthoj, men det går nog bra ska du se med lite träning :tummenupp

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Om du tänkte köra upp på din tzr bör du tänka på att vara väl förberedd på lågfartsdelen. Jag kuggade på det för övrigt i onsdags :huvet
Man måste verkligen lägga upp körningen taktiskt om man ska klara det med sporthoj, men det går nog bra ska du se med lite träning :tummenupp

Har du bokat ett nytt prov isf hur långt är det tills de?

TZR125

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
yamaha tzr 125
lågfartsdelen

vet du ungefär vilken hastighet man ska ha på lågfartsdelen? det skulle vara bra att veta så är det lättare att träna
:yoparty

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
Har du bokat ett nytt prov isf hur långt är det tills de?
Nää har tyvärr inte de än. Inspektören sa att de tar 2-3 dar att få de registrerat och nu på helger och de "jävla" röda dagarna är det ju inte öppet så det är bara att snällt vänta tills på onsdag för att beställa! Förra gången fick ja vänta typ 1-1.5 månad men hoppas på att få den tidigare nu :tuttar

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Nää har tyvärr inte de än. Inspektören sa att de tar 2-3 dar att få de registrerat och nu på helger och de "jävla" röda dagarna är det ju inte öppet så det är bara att snällt vänta tills på onsdag för att beställa! Förra gången fick ja vänta typ 1-1.5 månad men hoppas på att få den tidigare nu :tuttar

Har du missat en gång tidigare?

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Hoj
Crescent

Jag körde upp på min tzr men det var efter mycket träning. Ett tips är att lossa handtagen och böja dem framåt för man får lite bättre koll då

Ahlvik

Madman
Gick med
1 Jun 2006
Hoj
Hyosung Karion RT 125

Om du har bokat körprov och inte vet vad du ska tänka på så är du inte så jävvla smart. Jag skulle rekommendera att du tar några körlektioner på en körskola innan, då får du reda på hur man ska göra..Du är säkert en fin kille, men uppenbarligen inte så klippsk.

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
Om du har bokat körprov och inte vet vad du ska tänka på så är du inte så jävvla smart. Jag skulle rekommendera att du tar några körlektioner på en körskola innan, då får du reda på hur man ska göra..Du är säkert en fin kille, men uppenbarligen inte så klippsk.
Han syftade nog på saker som är lätta att glömma bort, som många bommar på.

*MACKE*

Madass är min idol :fakta
Gick med
4 Jan 2006
Hoj
mellan hoj på g
håll kåll på dödavinkeln , blinka , stanna vid stopp skyltar, lämna företräde åt gångare osv,, VAR RISKMEDVETEN.

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Håll hela handen på frambromsen istället för 2 fingrar... När du kör manöverbanan så ska du hålla jämn gas hela tiden... Alltså inte släppa på gasen när du ska väja för konerna

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln