Körskolor: åsikter

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
Var där idag på grönlunds ¨å tyckte det var bra allting. hade aldrig kunnat ana att Er5an kunde vara så lättkörd heller. Ledaren [mange] sa att vi kör där en gång till (dubbel) å kör som idag sen bär det av till bromma flygplats, sen trafik sen :banana

Joe Schmoe

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2004
Hoj
?
2. Personal?
Två ok lärare och en som är totalt ointresserad tyckte jag. (Han orkade inte ens gå och kolla om jag var ok när jag vurpade utan det var en elev för lastbilskort som kollade hur det gick).

4. Banan?
Perfekt att den ligger precis bredvid kontoret.

5a) Var någonstans kör man i trafiken?
Solna, Sumpan, Täby, m.m..

5b) Vart kör man upp, på samma område?
Övningarna på Barkarby och sen åkte vi till McD i Stäket där man fick köra iväg med killen ifrån vv.
Vi körde mot E18 och svängde av norrut. Då, alltså redan efter ca 300 meter, så visste jag att jag hade klarat det. För det betydde att vi skulle köra i Kungsängen där jag bott i 27 år!!!

6. Övrigt?
Hälften av tiden så kändes det som om jag betalade för att hyra en hoj och öva själv. Den andra hälften så fick jag hjälp att lära mig.

hordac

Guest
Jonthe skrev:
2254918 Var där idag på grönlunds ¨å tyckte det var bra allting. hade aldrig kunnat ana att Er5an kunde vara så lättkörd heller. Ledaren [mange] sa att vi kör där en gång till (dubbel) å kör som idag sen bär det av till bromma flygplats, sen trafik sen :banana

Trevligt! Två lektioner, stor naturbegåvning eller har du övningskört privat? :)

Wonderboy

Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
6. Övrigt?
Hälften av tiden så kändes det som om jag betalade för att hyra en hoj och öva själv. Den andra hälften så fick jag hjälp att lära mig.[/QUOTE]

så kändes det i 5-7 minuter idag då vi fick "leka fritt".

men vem tyckte du var mindre bra då?

hordac skrev:
2255596 Trevligt! Två lektioner, stor naturbegåvning eller har du övningskört privat? :)

asså en till dubbel blir ju tot tre lektioner på banan, sen + en eller två på bromsning sen + några i trafik --> blir väl en 7 - 12 stycken sådär.
är ju rätt normalt tror jag ! men hoppas jag klarar mig på typ max 7!

hordac

Guest
Jonthe skrev:
asså en till dubbel blir ju tot tre lektioner på banan, sen + en eller två på bromsning sen + några i trafik --> blir väl en 7 - 12 stycken sådär.
är ju rätt normalt tror jag ! men hoppas jag klarar mig på typ max 7!
Aha, då missuppfattade jag dig.

Sejko

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2005
Hoj
Svart Kawasaki Er-6n ABS 2006
Tja, ifall du inte redan har fått till banan så räkna med 4-6 enkel lektioner minst, till på banan, sen så har du landsvägs körning m.m..

Lycka till jag har kört 2dubbel, 2 enkel, köra i trafik är ju inga problem, banan va väl si så där, men kurvteknik va tuff, är nog lite för modig och går in lite för snabbt samtidigt som jag inte lutar mig tillräckligt i kärva kurvor, och all rullgrus mitt på vägen hamnar i fokus så jag fäster blicken, och sen så går det snett :huvet , ack ack men jag ger mig inte! :gnissla

Wonderboy

Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
Sejko skrev:
2255663 Tja, ifall du inte redan har fått till banan så räkna med 4-6 enkel lektioner minst, till på banan, sen så har du landsvägs körning m.m..

Lycka till jag har kört 2dubbel, 2 enkel, köra i trafik är ju inga problem, banan va väl si så där, men kurvteknik va tuff, är nog lite för modig och går in lite för snabbt samtidigt som jag inte lutar mig tillräckligt i kärva kurvor, och all rullgrus mitt på vägen hamnar i fokus så jag fäster blicken, och sen så går det snett :huvet , ack ack men jag ger mig inte! :gnissla

man ska inte ge sig :tummenupp
asså jag hade en fotnedsättning men sen gick det utan att sätta i. men han tyckte det såg bra ut å som jag fattade det såg det bättre ut än vanligt - sen kan jag varva med att köra koner hemma också, visserligen bra mkt svårare med R6an men man lär sig ändå! :banana

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Joe Schmoe skrev:
2255246 För det betydde att vi skulle köra i Kungsängen där jag bott i 27 år!!!

Fint folk! Jag har bott i Kungsängen i... Ja, fan vet om jag inte var runt 26-27 när jag flyttade därifrån också! Tummen upp på det! :tummenupp

Sejko

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2005
Hoj
Svart Kawasaki Er-6n ABS 2006
Jonthe bor du i Berga (Haninge kommun) nära 1.amf reg. eller är jag helt ute och cyklar?

I annat fall, så lär vi ses på vägarna ifall svaret blir ja :D

Wonderboy

Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
Sejko skrev:
2255744 Jonthe bor du i Berga (Haninge kommun) nära 1.amf reg. eller är jag helt ute och cyklar?

I annat fall, så lär vi ses på vägarna ifall svaret blir ja :D

nä jag bor i åkersberga, bortan täby :D

klart vi ses på vägarna, man vinkar i 90% av fallen iaf ! :tummenupp

Mr Magsnus

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
R6-99
Mr Magsnus skrev:
2251468 Jupp ganska säker på att han hette Jocke, tyckte han var jäkligt schysst.
Ska köra lektion där idag igen, så jag kan dubbelkolla vad han heter!

Jepp, Jocke hette han. Eftersom man är tre på banan så står han ju inte direkt bredvid hela tiden men han verkar ändå kunna hålla bra koll på hur man kör och så och ger bra tips efter att man kört några minuter!

hordac

Guest
Jonthe skrev:
2255705 hur långa var dom?
På bana kör man bara dubbla, 2 timmar . Landsvägslektionerna är 1.5 tim har jag för mig.

Mr Magsnus >> Okej. Har ni bokat uppkörning? I annat fall, säg att de ska boka en och att du kan köra mellan det som krävs. Då sparar du ju en del tid.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept