Körskolor i Sthlm

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Såld :(
hehe Ja precis!
Men tack för alla tips.

De blev vid solvalla tills slut!

Roffe och Janne rockar!

RQ

Edit: Alltså Jarla.

Last edited:

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Honda CBR900RR
Körskola

Ska också välja trafikskola nu när jag är klar med teorin.

Anitas körskola har jag hört mycket bra om tyvärr har ju dom gått i konkurs. Någon som vet om det är det samma instruktörer som flyttat över till huddingetrafikskola? För man kommer ju in på den sidan om man skriver in www.anitastrafikskola.se i webbläsaren.

Annars ligger ju Staffans Trafikskola nära till hands då jag bor i älvsjö. Någon som har erfarenhet av den? Hur pass långt är det till manöverbanan?

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
centertanksen skrev:
2073864 Ska också välja trafikskola nu när jag är klar med teorin.

Anitas körskola har jag hört mycket bra om tyvärr har ju dom gått i konkurs. Någon som vet om det är det samma instruktörer som flyttat över till huddingetrafikskola? För man kommer ju in på den sidan om man skriver in www.anitastrafikskola.se i webbläsaren.

Annars ligger ju Staffans Trafikskola nära till hands då jag bor i älvsjö. Någon som har erfarenhet av den? Hur pass långt är det till manöverbanan?
Itacha75 skrev:
840443 Farsta trafikskola! :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty
Ja, där har du svaret... kan bara instämma. :tummenupp :tummenupp :tummenupp

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
centertanksen skrev:
2073864 Ska också välja trafikskola nu när jag är klar med teorin.

Ja, Mats Norberg som tidigare drev Anitas jobbar numera på Huddinge Trafikskola (kolla under rubriken "lärare"). Han är lugnt en av de bättre lärare jag stött på överhuvudtaget. Grymt pedagogisk och teknisk.

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Honda CBR900RR
sgtpepper skrev:
2075340 Ja, Mats Norberg som tidigare drev Anitas jobbar numera på Huddinge Trafikskola (kolla under rubriken "lärare"). Han är lugnt en av de bättre lärare jag stött på överhuvudtaget. Grymt pedagogisk och teknisk.

Det blev huddinge trafikskola. Då dom verkar ha närmare till manöverbana och så. Nu jääävlar!! :)

//Staffan

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
*hojlös*
kände mig bara tvungen att skriva av mig..

för alla er som letar körskolor i Stockholm, mega-tips numero UNO:

se för fan till att körskolan har EGEN körgård i anslutning till skolan!

det misstaget gjorde jag att inte kolla upp, enda tillfällena att få öva riktig krypkörning var ute på Gillinge med monsterpass för ett antal tusenlappar med en instruktör som dessutom var loj och faktiskt ganska dålig.

Så att..kolla upp detta innan!

Vurpan 40

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Hoj
Suzuki Bandit 1250 SA-08
RocketQueen skrev:
791675 Jo killar och tjejer jag behöver lite hjälp av Er.
Jag tänkte kontakta en körskola och skriva in mig till Mars (eller när de nu börjar) men jag har ingen aning om vilka som är bra.
Jag sitter här vid datorn o kollar runt. Priserna varierar ju en del.
Någon som va jätte nöjd med just sin skola (i Sthlm) som kan ge mig lite tips?
Teorin tänkte jag skriva så snart som möjligt.

Tack Tack!

Lötsjö trafikskola...de kör på Bromma där man sedan kör upp...Lärarna är suveräna...Birgitta på kontoret är en klippa...

Mooch

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
VFR 750 96:a
xt_660 skrev:
2471542 kände mig bara tvungen att skriva av mig..

se för fan till att körskolan har EGEN körgård i anslutning till skolan!...

Jag körde på Ellströms i Märsta och är kanonnöjd. Patrik och PA rockar! De har ingen egen körgård utan kör uppe vid brandkåren vid Kolsta (bredvid Arlanda). Det tar kanske 5 minuter att köra dit. Fungerade alldeles utmärkt samt att man dessutom fick övningsköra dit då...! :tummenupp

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
xt_660 skrev:
2471542 kände mig bara tvungen att skriva av mig..

se för fan till att körskolan har EGEN körgård i anslutning till skolan!

det misstaget gjorde jag att inte kolla upp, enda tillfällena att få öva riktig krypkörning var ute på Gillinge med monsterpass för ett antal tusenlappar med en instruktör som dessutom var loj och faktiskt ganska dålig.

Så att..kolla upp detta innan!

Tule misstänker jag...
gjort samma "fel" själv... Iofs så känns väl 2100 inte så blodigt för 5 timmar,
4 timmar aktiv konkörning men visst fan är det irriterande att behöva åka hela vägen dit för att få öva... Sen det där med loj vet jag inte men visst kan jag tycka att lärarna ska ge fullständigt f-n i telefonen när dom kör/ska lära ut...
Personligen så tycker jag båda lärarna och övriga personlen på Tule är helt okay men jag har lite åsikter om kvaliteten på cyklarna... Förstår att man inte kan laga dom hela tiden men när det skramlar så mycket om skyddsburen att man tror/känns som om cykeln ska trilla isär samt att cykeln läcker olja, har superslitna däck och är skittrög att växla så känns det lite oseriöst...

Sen något som de flesta trafikskolor kör med som jag inte förstår, det är dom här 2 personers lektionerna... Man pröjsar fullt pris men får bara köra halva tiden. resten av tiden sitter man bakpå läraren...
Är inte det lite fult att ta full pröjs för en sån lektion??

Bara en liten fundering...

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Såld :(
Vurpan 40 skrev:
2471578 Lötsjö trafikskola...de kör på Bromma där man sedan kör upp...Lärarna är suveräna...Birgitta på kontoret är en klippa...

Tackar tackar. Tråden är dock 2 år gammal och nu har jag mitt mckort. Men svar uppskattas alltid! :)

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
*hojlös*
DU kanske misstänker rätt..

2100kr för 5h, visst, slår man ut det på antal körminuter är det kanske inte så farligt. Fast frågan är hur mkt det ger?

Kör hellre 5st enskilda lektionstillfällen på en lugn körgård än drar mig ut till apparaten Gillinge-banan.

Håller med om att hojarna är långt ifrån bra, stor skillnad mellan dom och kawan jag kör på nu, på nya körskolan..

Tog du kortet på Tule förresten?

Thyg0d skrev:
2471603 Tule misstänker jag...
gjort samma "fel" själv... Iofs så känns väl 2100 inte så blodigt för 5 timmar,
4 timmar aktiv konkörning men visst fan är det irriterande att behöva åka hela vägen dit för att få öva... Sen det där med loj vet jag inte men visst kan jag tycka att lärarna ska ge fullständigt f-n i telefonen när dom kör/ska lära ut...
Personligen så tycker jag båda lärarna och övriga personlen på Tule är helt okay men jag har lite åsikter om kvaliteten på cyklarna... Förstår att man inte kan laga dom hela tiden men när det skramlar så mycket om skyddsburen att man tror/känns som om cykeln ska trilla isär samt att cykeln läcker olja, har superslitna däck och är skittrög att växla så känns det lite oseriöst...

Sen något som de flesta trafikskolor kör med som jag inte förstår, det är dom här 2 personers lektionerna... Man pröjsar fullt pris men får bara köra halva tiden. resten av tiden sitter man bakpå läraren...
Är inte det lite fult att ta full pröjs för en sån lektion??

Bara en liten fundering...

Thyg0d

Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Håller fortfarande på...
Uppkörning den 11/10...

Jo det är ju sant att 5h ren konbana på en lugn bana hade varit bättre
för man tappar ju koncentrationen rätt hårt när bilarna sladdar av vägen
40-50 meter bort...

Hoppas bara att man får en hoj som är helare när man ska köra upp..
Nog för att det är skillnad på den och gixxern jag har rent körstils mässigt och
jag inte skulle vilja köra konbana med gixxern men cykeln jag kört på
det sista två gångerna är under all kritik..

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
*hojlös*
Thyg0d skrev:
2472446 Håller fortfarande på...
Uppkörning den 11/10...

Jo det är ju sant att 5h ren konbana på en lugn bana hade varit bättre
för man tappar ju koncentrationen rätt hårt när bilarna sladdar av vägen
40-50 meter bort...

Hoppas bara att man får en hoj som är helare när man ska köra upp..
Nog för att det är skillnad på den och gixxern jag har rent körstils mässigt och
jag inte skulle vilja köra konbana med gixxern men cykeln jag kört på
det sista två gångerna är under all kritik..

är det den svarta suzukin? :arsele

Thyg0d

Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Du skämtar??? Har den varit risig sååå länge?? :D

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION