Körskolor runt eller i Västerås

Sgt Liberia

Guest
Även jag tog kortet hos www.hallstatrafikskola.se eller www.korkortexpress.se som de nu mer heter.

Rekommenderas till 120%. Dom är grymt trevliga och kunniga. Tog superintensivkursen på två dagar där. Körde upp dag tre och klarade det. Hade aldrig kör manöverbana innan jag började kursen.

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Bumpar den här. Tjejen ska ta A-kort till våren och vi vill gärna ha lite uppdaterad info. Vilka är det som gäller nu för tiden?
Är även intresserad av tips på ställen man kan åka och tjuvträna privat, om det finns konbanorna utritade nånstans redan.

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Jag tog mitt hojkort hos Körkortexpress i Hallstahammar 2012. Alla tre som körde upp samtidigt blev godkända. Fortfarande kanon. :tummenupp Körde för Magnus. Gillade att de hade Scala (hade redan i min egen hjälm) så att jag kunde ha tvåvägs-kommunikation med Magnus när jag körde. Rekommenderas! Speciellt till chey! Kunde de lära en tant som mig så kommer de att ta väl hand om din tjej.

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Jag körde också hos Körkortexpress 2012 och tyckte det var bra. Hade kört en del innan och tog en superintensiv med körkort på första uppkörningen.
Jag såg att det hade börjat en kvinnlig lärare där i stället för den griniga gamla gubben och det kan väl bara vara positivt.
Jag tror dock att hon helst vill gå nånstans inne i stan för att slippa frakta sig själv till och från Hallsta. Stadskörning och uppkörningen blir ju ändå inne i Västerås och då kan det kanske kännas knas att utgå från Hallsta.

tr3ge

Medlem
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
Honda CBR 600 F-sport -01
Körde på Rolands trafikskola som ligger på Råby. Bra priser, du åker runt på en BMW F800R. Fick STORT förtroende för Mats som håller i MC delen. Han var grym på tips, lättsam att ha att göra med samt att det var inget "du kanske måste ha några lektioner till så jag får in mer pengar" som jag har upplevt på en annan av Västerås skolor. Deras konbana (som även är permanent utmärkt) ligger på parkeringen till vänster om du kör in upp till råby Ip´s fotbollsplaner.

nobbe98

Ny medlem
Gick med
23 Dec 2017
Hoj
hojlös
lyfter denna tråd då jag själv ska ta A2 kort iår och hade tänkt köra hos "Västerås bil och mc"
någon som kört där på senaste tiden och kan ge sin åsikt ?

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS