Jag har "min egen" körstil oavsett hoj. Började på en Honda NS125F, det var ofta fullgas och gick brett på grus och i blöta rondeller och korsningar. Sen vart jag sugen på att testa glidare så vart en Virago 250 som mellanklass hoj, lägre toppfart än Hondan men det gick att hoppa lite och leka med den också men den var lite tråkig vad gällde prestanda. Sen vart det en Virago 535, den orkade inte upp på bakhjulet men jäklar så fint den driftade i blöta rondeller med den långa hjulbasen och låga tyngdpunkten. Har låst framhjulet i 80 på torr asfalt och skrapat fotpinnar i kurvorna hängandes på sidan med aphängarstyre.
Sen vart det en Honda CB750 från tidigt 80-tal, enda "riktiga" sporthojen jag haft. Var lite ovant med varven i början men det lärde min sig ganska snart på vägen hem efter köpet i Göteborg till Falun. Körde lika vilt med den också, bromsade ofta upp den på lite ställ in i rondellerna och en gång när det var blött ut ur en rondell gick då så brett att det tog i styrstoppet.
Nu är man "gammal" och invalid så får väl ta det lite lugnare ?
Hade jag inte varit invalid så hade jag kanske kört något sånt här idag
Men nu är jag tvungen att hålla mig till små lätta hojar istället men det är lika kul det också.