Körsugna ?

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Väderleksprognosen ser "lite" bättre ut men fortfarande inge bra gällande Söndag.

Intresselista gällande Söndag.
Kenneth
Jennie
OveF1
OveF2
Lars_Jo
Ponny
Xtralarge
Anders Bäck
Jocke Fagerström

Anders och Jocke. Pm:a mig era telefonummer, adresser, nickname här på sporthoj mm.

Intresselista gällande körning på Fredag ser ut som följer.
Kenneth
OveF1
OveF2

/ Kenneth

bomzx

Ny medlem
Gick med
6 May 2005
Hoj
aprilia mille r,cbr 1000 rr
KennethN skrev:
Väderleksprognosen ser "lite" bättre ut men fortfarande inge bra gällande Söndag.

Kenneth
Jennie
OveF1
OveF2
Lars_Jo
Ponny
Xtralarge
Anders Bäck
Jocke Fagerström

Anders och Jocke. Pm:a mig era telefonummer, adresser, nickname här på sporthoj mm.

Intresselista gällande körning på Fredag ser ut som följer.
Kenneth
OveF1
OveF2

/ Kenneth
pm skickat

är det ingen som är sugen på att köra i regn i (värsta) fall det skulle bli så?

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Uppdaterade listor......

Söndag gäller

Kenneth
Jennie
OveF1
OveF2
Lars_Jo
Ponny
Xtralarge
Anders Bäck
Jocke Fagerström
Johan Norén
Stefan Ersson
Mikael Nilsson

Vädret styr helt och hållet hur vi bokar. Det är för kallt att köra i regn på höst och vår. På sommaren går det bra.

Det blir Söndag om vi kör. Fler kan köra och pronosen för Söndagen ser bättre ut nu än den gjort tidigare.

Last edited:

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Då det börjar bli flera utomstående personer som vanligtvis inte kör med oss så lägger jag ute reglerna på nytt.......

Nedanstående gäller på dessa bankörningar oavsett vad alla säger. Kör med oss och följ nedanstående regler eller stanna hemma.

Banan kommar att hyras HELT UTAN VINSTSYFTE och alla delar på kostnaden och alla hyr banan gemensamt så ingen speciell person/företag är arrangör.
Jag bara kooridinerar tidsbokningen.

Anmälan kommer att vara bindande vid avstämningstillfället och pengarna betalas på plats på banan.
Den som anmäler sig och inte kommer, eller inte kör, kommer ändå att behöva betala. Det kommer vi andra som kör att se till eftersom vi inte vill ha dyrare körning bara för att någon som anmält sig inte sköter sina åtaganden. INGA URSÄKTER GODTAGES alltså. Är man inte införstådd med detta är det ingen idé att ens anmäla sig.
Man måste även föranmäla sig. Det går inte att bara åka till banan och tro att man får köra.

Det blir inga flaggvakter och ingen ambulans på banan utan ringa 112 är det som gäller vid ev. olycka.
Lunch tar man med sig eller åker in till Härnösand och äter. Ingen servering kommer att ske på plats på banan.

Eftersom det är fri körning och ingen gruppindelning så tar man lunch när man vill. Vi disponerar banan från kl 08 till kl 17 men p.g.a kyla så börjar vi nog inte praktiskt att köra förrän efter kl 09.

Det kommer att förekomma oförsäkrade och oregistrerade motorcyklar på banan så inga försäkringar kommer att gälla så inga krav mot alla vi som hyr banan gemensamt, banägare, de som kör, all publik som står och tittar m.fl. kommer att kunna ställas. I och med att man anmäler sig så förbinder man sig att köra på banan helt på egen risk och ifrånsäger sig alla eventuella krav och anspråk.
Papper att skriva under kommer att finnas på banan vid betalning och man får ej beträda banan utan att papperet är påskrivet och full betalning är erlagd. Är man inte fullt införstådd med detta så skall man inte heller anmäla sig.

Bullergräns max 100dB vid förbipassering gäller också. Det har förkommit ljudmätningar av banägaren och överskrids denna gräns kan man med omedelbar verkan bli avvisad från banan.
(Nu har detta ännu inte hänt men man bör ändå vara medveten om ljudkravet).

Alltså inga oklarheter och inga diskussioner.

Anmälan sker via pm till mig.

Amnälan skall innehålla följande....

Namn:
Adress:
Tel-nummer hem:
Tel-nummer arbete:
Tel-nummer mobil:
e-postadress:

De som redan anmält sig och inte lämnat all ovanstående information kan komlettera detta
i ett pm.

Mvh

/ Kenneth

Last edited:

Ove.F

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2004
Hoj
cbr 600-92 R6-05
Har precis snackat med Kenneth, och vi chansar med att åka på söndan !!
Så nu är det bara att hålla tummarna för att det blir fint väder. Vi kör en avstämning på lördag eftermidda med dom som har anmält sig.Visar det sig då att SMHI lovar spö regn, så hyr vi inte banan !! Det är ganska stor chans att det är sista banåkningen innan snön,tomten och kylan är över oss , så passa på att anmäla er nu !!!

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
Ove.F skrev:
Har precis snackat med Kenneth, och vi chansar med att åka på söndan !!
Så nu är det bara att hålla tummarna för att det blir fint väder. Vi kör en avstämning på lördag eftermidda med dom som har anmält sig.Visar det sig då att SMHI lovar spö regn, så hyr vi inte banan !! Det är ganska stor chans att det är sista banåkningen innan snön,tomten och kylan är över oss , så passa på att anmäla er nu !!!

Enligt smhi ska det vara 14 grader och uppehåll på söndag.
Så lyssan på en vis mans ord och passa på att köra till en billig pennig , snart är det tyvärr försent att köra för i år :(

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
norrlansguld skrev:
Enligt smhi ska det vara 14 grader och uppehåll på söndag.
Så lyssan på en vis mans ord och passa på att köra till en billig pennig , snart är det tyvärr försent att köra för i år :(
Haka på du också :tummenupp
Vi har även prelbokat nästa Lördag den 15:e

Knixen

www.knixracing.se
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
rr -07 (superstock 600)
Verkar som om det blir hyfsat väder ändå på söndag :banana vore segt att åka från Göteborg och tvingas vända när man kommer fram pga vädret.

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Enl. senaste väderlekspronosen så blir det mulet men det skall nog inte regna om vi har tur. Vi gör en sista avstämning runt lunch i morgon Lördag. Då spikar vi om vi kör eller inte. Ni kan kolla väderlekspronosen själva i morgon och säga vad ni tycker. Då slutspikas även deltagarna på körningen och då kan man inte backa ur och nya kan inte komma till.

Last edited:

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
KennethN skrev:
Haka på du också :tummenupp
Vi har även prelbokat nästa Lördag den 15:e

Jag är ruskigt sugen på att köra någon fler gång i år.

Tyvärr så är axeln inte läkt ännu, går på sjukgymnastik hos Atlas och dom tycker jag ska vila, men vad vet dom om vad som är bäst :)

Med mycket tur så skulle det kunna gå att köra nästa helg men jag tvivlar på det.

Hoppas det blir bra väder på söndag :tummenupp

Lars_Jo

Medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
GSX-R 1000 Racehoj och en Honda CR250 crosshoj
Kenneth
Jennie
OveF1
OveF2
Lars_Jo
Xtralarge
Anders Bäck
Jocke Fagerström
Johan Norén
Stefan Ersson
Mikael Nilsson
Paulo

Edit: tagit bort Ponny som är borta i helgen

Last edited:

Knixen

www.knixracing.se
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
rr -07 (superstock 600)
Vet ni om det finns något billigt vandararhem i trakterna runt bana
har ringt runt lite men dom flesta har stängt för säsongen.

snibben

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Cbr 954-02
Knixen skrev:
Vet ni om det finns något billigt vandararhem i trakterna runt bana
har ringt runt lite men dom flesta har stängt för säsongen.

Tjena!
Vill du så kan du låna Hudiksvalls MCK:s klubbhus om du vill:
Ligger dock 12 mil söder om banan men det kanske är bra så kommer du en bit på vägen. Hör av dig via mail eller ring mig på 070-572 63 38 så knäpper vi på värmen. Vi är 3 killar ifrån HMCK som åker upp till banan oxå.
//Johan

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015

Kenneth
Jennie
OveF1
OveF2
Lars_Jo
Anders Bäck
Jocke Fagerström
Johan Norén
Stefan Ersson
Mikael Nilsson
Paulo

Kolla väderleksprognoserna och kontakta mig i morgon Lördag och berätta hur ni vill göra. Just nu rapporterar alla vädersajter mulet men uppehåll ca 13-14 grader och det duger för mig :tummenupp Jag är en kille som ofta gillar läget och har små krav :)

/ Kenneth

snibben

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Cbr 954-02
Vi kommer!!

KennethN skrev:

Kenneth
Jennie
OveF1
OveF2
Lars_Jo
Anders Bäck
Jocke Fagerström
Johan Norén
Stefan Ersson
Mikael Nilsson
Paulo

Kolla väderleksprognoserna och kontakta mig i morgon Lördag och berätta hur ni vill göra. Just nu rapporterar alla vädersajter mulet men uppehåll ca 13-14 grader och det duger för mig :tummenupp Jag är en kille som ofta gillar läget och har små krav :)

/ Kenneth

Vi är med; Johan Norén och Jocke Fagerström...

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Banan är nu definitiv bokad och alla på senaste listan är med och kör.
Medtag 300:- för betalning. Medtag även fika och ev. lunch om ni inte åker in till Härnösand och käkar och ev. tankar.

Kenneth
Jennie
OveF1
OveF2
Lars_Jo
Anders Bäck
Jocke Fagerström
Johan Norén
Stefan Ersson
Mikael Nilsson
Paulo

Nu är det bara hoppas på att vädret håller i sig.

Fy faan va roligt vi skall ha :) :)

Mvh

/ Kenneth

Last edited:

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Ingen lek....

Föret på banan var ingen lek idag. Blött o jävligt. Inget regn förrän när Micke och jag skulle packa ihop på kvällskvisten. Dock MYCKET hög luftfuktighet och banan var riktigt blöt ända fram till långt in på eftermiddagen.

Några bilder från förmiddagen finns självklart utlagda på N-TRADE RACING webben under bildgalleri.

snibben

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Cbr 954-02
KennethN skrev:
Föret på banan var ingen lek idag. Blött o jävligt. Inget regn förrän när Micke och jag skulle packa ihop på kvällskvisten. Dock MYCKET hög luftfuktighet och banan var riktigt blöt ända fram till långt in på eftermiddagen.

Några bilder från förmiddagen finns självklart utlagda på N-TRADE RACING webben under bildgalleri.

Tack för idag!
Hoppas dock på bättre väder nästa gång.
//Johan

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
snibben skrev:
Tack för idag!
Hoppas dock på bättre väder nästa gång.
//Johan
Ja fy faan va ruggigt det var idag :( Vi har ju prel. bokat nu på Lördag den 15/10 så håller vi tummarna att det är tok-sol. Det är några andra som har bokat hela helgen med de har teori på Lördagen och kör på Söndag så enl uppgift så kan vi köra om vi vill på Lördagen om det är finväder.
Monitorera som vanligt väderleks prognosen.

Tack alla ni som gjorde denna bankörningsdag möjligt och det var jätteroligt att träffa så många trevliga människor, trots vädret.

/ Kenneth

Last edited:

Lars_Jo

Medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
GSX-R 1000 Racehoj och en Honda CR250 crosshoj
KennethN skrev:
Ja fy faan va ruggigt det var idag :( Vi har ju prel. bokat nu på Lördag den 15/10 så håller vi tummarna att det är tok-sol. Det är några andra som har bokat hela helgen med de har teori på Lördagen och kör på Söndag så enl uppgift så kan vi köra om vi vill på Lördagen om det är finväder.
Monitorera som vanligt väderleks prognosen.

Tack alla ni som gjorde denna bankörningsdag möjligt och det var jätteroligt att träffa så många trevliga människor, trots vädret.

/ Kenneth

KALLT! var dé, lite halvskoj ändå, men det hade ju varit bättre om man haft regndäcken med sig.
Suveränt iaf att du ordnar med bankörningar, om vädret ser ut att bli bra till helgen så skjuter man nog upp vintervilan för hojen en vecka till :tummenupp

//Lars

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping