Kört på glas

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Suck ja... däcken har givit mig lite bekymmer, de verkade okej och kört närme 100 mil sen det hände. Men jag har haft mer och mer obalans och en olustig känsla av speciellt framdäcket, speciellt i kurvor och speciellt när jag bromsat eller krypkört. Jag har rätt plattslitna däck också så jag har tänkt att det är nog det som är problemet. Men idag påväg hem från jobbet gnäller cykeln helt otroligt mkt över varenda liten knöl i asfalten och jag håller bokstavligen på att dra i backen flera gånger av en äcklig obalanskänsla.

Körde in o kollade lufttrycket. Om jag nu inte tjejade bort det helt så tror jag att det var 1,8 i framdäcket när det ska vara 2,5. Det kändes iaf bättre när jag körde hem. Men turen i dag o morgon på 32 mil får tas med bilen istället, vågar inte köra på hojen just nu. Har beställt några däck nu så jag får byte i nästa vecka i alla fall. Inte de däck jag kanske ville ha men jag har råd och det går fort o medans jag väntar, antar att jag får vara nöjd med det. Blev ett par bridgestone den här gången även om jag tänkt mig roadsmart eller pilot road 3 däck. Men men... jag orkade inte hålla på o leta pris, tiden är för knapp nu för att få ihop livet i övrigt med maximalt med hojåka. Det är väl bara att bomba på o byta snart igen antar jag.

Tack för hjälpen o tipsen!

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Det låter illa, det enda du kan göra nu är att köpa en ny motorcykel. :(

Nej då, själv skulle jag kört vidare som ingenting om det inte är värre än det du beskriver. Kom förbi Rosen på fredag för inspektion annars ;)

Nyheter
Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...

Årets MC-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Fira motorcykelns dag 3 maj

Den 3 maj firas Motorc...

Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Triumph redo för terrängen

Inför 2025 lanserar Triumph...

Dags för hjälmbytarvecka

En mc-hjälm är färskvara oc...

ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget

Som svar på USA:s beslut at...

Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlåda – vad vill du veta?

John är snart på väg till S...

ExploreBike: Offroadkurs för äventyr

I vår lanseras offroadträni...