cerveza
Ny medlem
Hej alla goa motardvänner!
Jag som är precis grön på det här med mc i största allmänhet undrar hur man kör en motard på bästa sätt.
Har surfat runt mycket på SH innan kortet blev klart men aldrig reggat mig, jag tycker ändå (inte för att låta dryg) att nybörjarfrågor kastas i sopen och att man som ny ska lära sig the hard way s.a.s.
Med risk att framstå som en total idiot som frågar sånt här så gör jag en chansning ändå:
Hur kör man motard på bästa sätt i trafik? Har massor med frågor men börjar med basic:
Hur kör jag min 640 vid kurvtagning, rondeller m.m.?
Vikten som vid cross? Flytta vikten framåt eller sitta "som vanligt"?
Hur mycket nerlägg tål en SM? Markfrigången är ju helt ok men är det bara den som sätter gränsen (kan man lägga ner fullt typ med knäskrap utan att åka omkull?)?
Jag vill lära mig att köra både snabbt och kontrollerat så därför frågar jag.
Hoppas någon har tid och lust att hjälpa en vilsen nykomling
Jag som är precis grön på det här med mc i största allmänhet undrar hur man kör en motard på bästa sätt.
Har surfat runt mycket på SH innan kortet blev klart men aldrig reggat mig, jag tycker ändå (inte för att låta dryg) att nybörjarfrågor kastas i sopen och att man som ny ska lära sig the hard way s.a.s.
Med risk att framstå som en total idiot som frågar sånt här så gör jag en chansning ändå:
Hur kör man motard på bästa sätt i trafik? Har massor med frågor men börjar med basic:
Hur kör jag min 640 vid kurvtagning, rondeller m.m.?
Vikten som vid cross? Flytta vikten framåt eller sitta "som vanligt"?
Hur mycket nerlägg tål en SM? Markfrigången är ju helt ok men är det bara den som sätter gränsen (kan man lägga ner fullt typ med knäskrap utan att åka omkull?)?
Jag vill lära mig att köra både snabbt och kontrollerat så därför frågar jag.
Hoppas någon har tid och lust att hjälpa en vilsen nykomling