Körtelfeber. Hjäälp.

Låg på sjukhus i Norge i tio dagar när jag hade det.
Jävligaste tiden hittils i mitt liv! All mat är vit på sjukhusen i Norge...

Fan nu blir man ju orolig. Smittar via kyssar?
Sitter här och hostar efter att ha träffat ny flicka, men hon var ju frisk... :confused:

Jag hade körtelfeber i högstadiet, höll i sig i 11 månader. Var inte så kul faktiskt!!

UrbanTiger skrev:
Just nu är jag sjuk som en utelåst bäver. Feberfrossa och svettningar så allt bli sjöblött.
Har legat på soffan hela dagen och lyssnat på VM i skidåkning. Så var det super-G ochså, tror att Anja vann men jag vet inte riktigt för jag yrade lite mellan varven. Just nu är jag uppe i alla fall.
Är också sjuk nu, jäffla influensaskit :mad: Idag är första dagen som jag orkar sitta framför sporthoj i mer än 30 min i stöten.

tjejer e mer imuna o de behöver inte bryta ut på dom men när dom träffar en snubbe tar de ca 1-2 veckor o få de...
du fick de av henne garanterat..
har fortfarande ett tryck nere vid mjälten o de e över ett år sen jag fick skiten :tummenupp

Jag fattar inte. Nu har det varit likadant sen i tisdags. Ingen som helst ändring.
Pissar blod som en fakir med... Det har jag iof gjort hela tiden...

Mech skrev:
Jag fattar inte. Nu har det varit likadant sen i tisdags. Ingen som helst ändring.
Pissar blod som en fakir med... Det har jag iof gjort hela tiden...

Dax att besöka sjukhuset kanske? :va
Ett av mina ex hade körtelfeber. Han fick åka ambulans till sjukhuset för att han var så dålig. Och där fick han stanna i 2 veckor. Första veckan fick han inte ta emot besök pga smittorisken.

// Lena

Jaha ja, körtelfeber... Låt mig berätta om det värsta minnet i mitt liv...
För 17 år sedan (när jag var 17) åkte jag och polaren på MC-semester med våra 125:or ner genom Europa. Jag började känna mig krasslig första dagen i Danmark, ett par dagar senare hade vi kommit till Hannover i Tyskland och där på campingen blev jag riktigt jävla dålig. Kunde dock ta mig till en privatläkare, en viss Dr. Ahmadi kommer jag i håg. (Hmmm... borde söka upp den jäveln faktiskt...) Halsfluss, sa han och gav mig något penicillin. Nästa dag hade jag två pingisbollar under hakan och spydde friskt. Dagen därpå var jag halvt medvetslös och polaren ringde ambulansen. När jag blev inlagd på sjukhuset sa de att det var tur att jag kom dit den dagen för mjälten hade svullnat upp och jag fick inte ens gå upp ur sängen för då kunde den eruptera med föjld att jag skulle avlida. De trattade i mig ett otal mediciner och tog massor av blodprov. Efter en vecka på det skittråkiga sjukhuset, stirrandes upp i taket med ingenting att läsa skulle jag få åka hem. Jag mådde hyfsat förutom en för jävligt ond och svullen hals. Då började jag få massor av utslag över hela kroppen och de sa att de hade hittat något konstigt fel i mina blodvärden. De undrade om jag ätit någon medicin tidigare, javisst sade jag, den snälle farbror doktor Ahmadi gav mig penicillin. Åh herregud sa de på sjukhuset, det var extremt olyckligt eftersom den nya medicinen hade reagerat med penicillinen och skapat extrema problem i mitt blod.
Fick stirra i taket en vecka till men blev förflyttad till en annan sal så jag fick sällskap i alla fall. Med två dödsrosslande 90-åriga gubbjävlar som låg och hostade hela nätterna visserligen, men det är ju alltid trevligt med lite sällskap. Sedan skulle jag äntligen få åka hem, mådde hyfsat nu trots allt, utslagen kvar dock. Men nej då oj, de hittar något nytt som är fel på mig, får stanna en vecka till och ta cirka 50 olika blovprov. (började bli svårt för dem att sticka mig i armarna nu) Sen fick jag ÄNTLIGEN åka hem efter den fulla tredje veckan från min roliga vistelse instängd på ett tyskt sjukhus. Med flyg, mjälten svullen fortfarande, MC fraktades hem, försäkringen betalade allt förstås. Söp mig dyng på mellanlandningen på Kastrup. Har aldrig tyckt det varit trevligare att komma hem till lilla mamma...
Mitt blod var fortfarande dåligt, men ett år och tre benmärgsprov (känns ungefär som hela skelettet sugs ut ur din kropp) senare var jag som ny!
Finfin tidpunkt att få körtelfeber på måste jag säga!
Och ett extra stort tack till Dr. Ahmadi :död
Det var ett rent helvete, men nu kan jag aldrig få DET igen i alla fall...

Last edited:
jodå körtelfeber har man haft...va totalt nedbruten i 4 veckor...hade själva blåsorna i munnen i ca: 3 veckor...fruktansvärt äckligt o ont ....
det e nda som hjälpte va värktabletter o vatten o fesljummen fruktsoppa för att få energibehovet..

hög feber oxo runt 40 i 2 veckor...

men stå ut...efter detta e INGET verkligen INGET i sjukdomsväg jobbigt...

kan oxo varna dig för träning av olika sorter detta e livsfarligt...

eftråt kan du känna en trötthet i kroppen i ca: 6månader detta e normalt..ditt immunförsvar kommer oxo att va kasst under denna tid...

DETTA SKA MAN INTE SKOJJA MED då det kan bli mkt allvarliga följder...

ta det lugnt..drick vatten(mkt)..vila..värktabletter..det e va läkaren kommer rekkomendera...
HÅLL UT!!

ps!!loosade själv 16kilo på 4veckor..

är ni helt säkra på att man blir imun? Har för mig att en cross polare till mig sa att han hade åkt på det två gånger!?! Kan ju vara skitsnack iofs, men det är väl inget att skryta om?
Det är ju förvisso en virus sjukdom, men det kan ju finnas olika "stammar av virus" så att man bara blir imun mot en "stam"... eller?

Som sagt, det kan ta år innan man repat sig igen... för mig tog det väl ½år innan man kände att man fått lite kondis igen...

Det kallas inte "kyss-sjuka" för inte (jag skojar inte, läkaren sa det till mig). Var normaldålig första veckan, som en vanlig förkylning typ. Andra veckan har jag lite minnesluckor men av det jag kommer ihåg tillbringades tiden i sängen. Fick "ladda" i typ en halvtimme för att orka gå och pissa. Sedan minns jag inte riktigt. Tog ca 4-6 månader innan konditionen var helt återställd :-(

har också haft körtelfeber , hmms ingen hitt , bara ligga o ta det så lungt som möjligt o försöka dricka iallafall , själv så körde jag med varmt honungsvatten
i ett par veckor , sen blev det lite nudlar , hade skiten i drygt 3 månader

så ta det jääävligt lugnt ... för även när skiten är borta så tar det ytterligare ett par månader innan du kommer att vara ditt vanliga jag , för kroppen är ju totalt nerbruten efter en sån smäll , iallafall så var det så för mig ... gick ner drygt 15 kilo med , så det kan ju räknas som en smärtsam bantningskur också ...

Jävla fiasko.
Nu har jag börjat bli frisk igen efter en vecka. Igår var det helt ok men idag är det nästan bra. Liite ont i halsen bara. Iof kanske man ska "ta i trä" men annars är det ju löjligt.
Har nog uteslutit körtelfeber ändå. Jaja. Det var ju kul att skrämma upp sig själv litet. Tack för svaren och så.
Nu är frågan bara den om man ska våga sig till fjällen i morrn. Hmm.

Mech skrev:
Jävla fiasko.
Nu har jag börjat bli frisk igen efter en vecka. Igår var det helt ok men idag är det nästan bra. Liite ont i halsen bara. Iof kanske man ska "ta i trä" men annars är det ju löjligt.
Har nog uteslutit körtelfeber ändå. Jaja. Det var ju kul att skrämma upp sig själv litet. Tack för svaren och så.
Nu är frågan bara den om man ska våga sig till fjällen i morrn. Hmm.

fan är det inte körtelfeber så är det väll bara åka :)

Gothmog skrev:
Jaha ja, körtelfeber... Låt mig berätta om det värsta minnet i mitt liv... Osv

Haha, jajävlar! Det där var nog det roligaste jag någonsin läst på den här sidan :lol :lol

Jag åker med som soffpotatis. Bara de inte hetsar i mig för mycket öl bara.

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back