Körtkortexpress - Så funkar det

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
:tummenupp Jag var själv där förra året och tog mitt kort, bra personal som ser till att man på så kort tid lär sig så mycke som bara går.
Själv gjorde jag inte lika intensivt jag körde 5 dagar intensiv innan jag körde upp.
Lägenheten är perfekt att kunna ligga sova i och vila mellan körningarna.

Jag kan lugnt rekommendera dom.
 

Mic72

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha r1
Såg på hemsidan att man kör Honda CB 750F2 är dom lätt körda ? övningskör idagsläget på en Kawasaki ZR-7 och funderar på om dom skiljer sig mycke åt

MVH/M
 

Körkortexpress

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Hallstahammar
Hoj
Honda CB Sevenfifty och Kawasaki Z 750
Såg på hemsidan att man kör Honda CB 750F2 är dom lätt körda ? övningskör idagsläget på en Kawasaki ZR-7 och funderar på om dom skiljer sig mycke åt

MVH/M

Har både Honda CB Sevenfifty och Kawasaki Z 750, Hondan brukar de flesta tycka är smidigast att manövrera, speciellt i låg fart (banan). Kawan är nog lite roligare ute på väg, bra också om man är lång.
 

collo

Motorvägsfilosofi
Gick med
24 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
R1
Såg på hemsidan att man kör Honda CB 750F2 är dom lätt körda ? övningskör idagsläget på en Kawasaki ZR-7 och funderar på om dom skiljer sig mycke åt

MVH/M

Ja Hondan var väldigt lätt att köra med :tummenupp

Har både Honda CB Sevenfifty och Kawasaki Z 750, Hondan brukar de flesta tycka är smidigast att manövrera, speciellt i låg fart (banan). Kawan är nog lite roligare ute på väg, bra också om man är lång.

Hej Körtkortexpress! Tack för senast!
// Kalle 2
 
Last edited:

bastiian

Inte riktigt där än..
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Södertälje
Hoj
Fixar med A-kortet, TBA
Har precis bokat in mig på en super intensiv mellan 24-26 September :) Någon mer som ska gå då kanske?
 

kizwiz

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Strömstad
Hoj
Harley Skrammelsson
Nu har jag med bokat in mig på körkortexpress! Jag tog en 5dagars med uppkörning den 7:e September..
 

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Los Angeles CA
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Plus att Manges syrra, Lina som oxå är lärare på skolan är fett schnygg, ialf våren -05 när jag var där!:tuttar :tummenupp:kär

Edit: Ops, läste inte igen tråden förräns efter mitt inlägg och såg inte förräns då att körkortsexpress har andvändare på SH och är aktiv i tråden:pangihuve
 
Last edited:

Sgt Liberia

Guest
Till körkortexpress:

Har tröjorna kommit ännu? Tänkte komma förbi på en fika och plocka upp en.

/Peter som tog kortet den 20 juni hos er.
 

Körkortexpress

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Hallstahammar
Hoj
Honda CB Sevenfifty och Kawasaki Z 750
Plus att Manges syrra, Lina som oxå är lärare på skolan är fett schnygg, ialf våren -05 när jag var där!:tuttar :tummenupp:kär

Edit: Ops, läste inte igen tråden förräns efter mitt inlägg och såg inte förräns då att körkortsexpress har andvändare på SH och är aktiv i tråden:pangihuve

:såjaponken Tack! // Elina
 
Last edited:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Skämtar du eller? Det är en enorm skillnad på någon som övningskört 4 timmar i trafiken och någon som kört 40 timmar. Du hinner uppleva en hel del om du övningskör regelbundet och inte bara inriktar dig på det som krävs för att klara uppkörningen.

So? Hur ska din handledare som kør på en helt annan mc kunna hjælpa dig i en paniksituation då menar du?
 

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Ort
Där
Hoj
650
So? Hur ska din handledare som kør på en helt annan mc kunna hjælpa dig i en paniksituation då menar du?

Varför har vi ens handledare för då? De kan ju ändå inte hjälpa dig i en paniksituation... :tummenupp

Handledaren är till för att dela med sig av erfarenhet, samt ge viktiga reflektioner till nybörjaren. Du, och alla som går intensivkurser kanske födds med en naturlig begåvning att överleva i trafiken, men om jag fick välja mina medtrafikanter skulle jag inte gärna tag någon som endast lärt sig det som krävs för att klara sin uppkörning, oavsett hur mycket han eller hon inbillat sig ha lärt sig efteråt.

Inget ont om MCexpress, ni gör uppenbarligen ett underbart jobb med att få folk igenom uppkörningen.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top