Körtråden 2013

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Man blir så glad när man stannar på 1a stoppet och den första kommentaren är "var fan är vi och dom där vägarna var bra".

SUddgummit fick nästan samma vägar när vi körde första gången.

Tack för sällskapet i dag :)

Sandis 1000

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2009
Hoj
Gixxer k3
Man blir så glad när man stannar på 1a stoppet och den första kommentaren är "var fan är vi och dom där vägarna var bra".

Så klart man blir orolig när du tar ut en på okända vägar i skogen. :). Men skit va fint fika ställe. Tack själv synd bara att fick vänta. Klarade inte ditt tempo. :)

Skumgummits

Medlem
Gick med
1 May 2013
Hoj
CB1000R -12

Känner inte SUddgummit :rolleyes:, men fick han samma vägar som jag fick i maj iår så kan jag förstå den geografiska förvirringen samt nöjdheten över vägvalet!!

Så klart man blir orolig när du tar ut en på okända vägar i skogen. :). Men skit va fint fika ställe. Tack själv synd bara att fick vänta. Klarade inte ditt tempo. :)

Dom har kört vägarna så länge (i VBK:s fall lååångt innan asfalt ens var uppfunnet...) så för dom är det som att köra bilbana i vardagsrummet. Tror inte ens dom tänker på att det svänger, muskelminnet tar över på nåt sjukt sätt...
Blir det fler rundor ska jag med!

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Ducce M1200
Tack själv synd bara att fick vänta. Klarade inte ditt tempo. :)

Apapap Sandis, nu får du ge dig. Inte klara fajbjoj VBKs tempo? Jag kommer ihåg när vi hade en som var med på en TT med en 125cc långscooter. En sån där kantig 80tals pryl. Han låg ju hela tiden och tuta på Krille för att få honom att öka farten. Så, njae, ge honom nu inte tuppkam:arsele

Last edited:

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Ducce M1200
Halloj alla fjollor och GoldWingwannabes. Här händer absolut inget alls. Mycket snack, och inte ens snack om verkstad. Finns det någon överhuvudtaget, som är man nog för att köra en liten tur i inspirerat tempo i morgon, lördagen d.14/9? Eller har alla fastnat med tummen i arselet, med sitt eget ego boostat med att "jag är så cool så jag kör bara bana":arsele:arsele:arsele

Skumgummits

Medlem
Gick med
1 May 2013
Hoj
CB1000R -12
Halloj alla fjollor och GoldWingwannabes. Här händer absolut inget alls. Mycket snack, och inte ens snack om verkstad. Finns det någon överhuvudtaget, som är man nog för att köra en liten tur i inspirerat tempo i morgon, lördagen d.14/9? Eller har alla fastnat med tummen i arselet, med sitt eget ego boostat med att "jag är så cool så jag kör bara bana":arsele:arsele:arsele

Vilken tid hade du tänkt dig? Måste börja "operation övertalning" här hemma...:Bugar:smasha

Skumgummits

Medlem
Gick med
1 May 2013
Hoj
CB1000R -12
Jag är på vilken tid och vart? :D

Skumgummits ÖVERTALA :D

Nu är frun, barn och svärfar påväg till Helsingör :) när drar vi? :banana

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Tack för sällskapet, alltid mysigt med "luktapåblommorrundor".

och Knullgummit har ju slutat vingla rundor som en flicka..

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Knullgummit... :)

Tack som fan! Roligt och ack så välbehövligt en dag som denna.

Ja och som en dålig följetong visade Silvermusen vilken usel människa han innerst inne är, som vanligt saknade vi hans av ålder och dåligt levernes fula väderbitna anlete...

Jag tror faktiskt Anna tröttnat på den sittekissande lillsnorren och förgiftat honom, brutit sönder den torra gamla kroppen och begravt honom under en rosenbuske och spökskriver här medans hon letar efter en ung snygg, riktig man med iaf lite stake..

Alll lycka till dig Anna och försök glömma mumien fort och gå vidare.

Last edited:

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Ducce M1200
Ja och som en dålig följetong visade Silvermusen vilken usel människa han innerst inne är, som vanligt saknade vi hans av ålder och dåligt levernes fula väderbitna anlete...

Jag tror faktiskt Anna tröttnat på den sittekissande lillsnorren och förgiftat honom, brutit sönder den torra gamla kroppen och begravt honom under en rosenbuske och spökskriver här medans hon letar efter en ung snygg, riktig man med iaf lite stake..

Alll lycka till dig Anna och försök glömma mumien fort och gå vidare.

Morgonstånd ger guld i mund. Stack ut redan 9 i morse, eftersom jag var ganska säker på att övriga satt inne och var datorhjältar i GTA.
Heder åt Evbody o Skummgummits som reagerade.
Gammfabror Krille bara surar som vanligt

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
nyligen hemkommen efter en vecka på corfu, hade gärna hängt på, men FRUGAN och jag tog sovmorgon & har bara slappat idag.

Och nä, jag skall inte sälja hojen bara för att jag har gått o gift mig.

vi får haka på en runda snart, dvs om vädret tillåter mer i år

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...