K&N på ns125f

Lillmäster

Rickard
Gick med
27 Mar 2004
Hoj
01,Suziki,Tl1000
SkorvKalle skrev:
Fel! en 125:a går inte bättre med koniskt filter, den låter fräckare och ett K&N för 200 spänn har jag då aldrig sett

gåt den inte bättre äru helt blåst eller om man får till det med bestyckning så blir det mer effekt..

Solid snake

Guest
Lillmäster skrev:
nej du kanske inte behöver veta men det finns väl andra som har samma hojj och har fixxat bestyckning jag har hållt på och jävlats bra länge och inte fått till det och därför frågar jag vafan ska alla gnälla då för? ge mejj ett bra svar istället..

Jag ska ge dig två bra svar, din attityd kan du ta på moppenet.

Svar 2: Kolla bestyckningstråden.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Den här tråden luktar moppefucko från ett håll, snälla, skärp dig, bete dig som folk, eller ta konsikvenserna.... :7peta

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
Lillmäster skrev:
gåt den inte bättre äru helt blåst eller om man får till det med bestyckning så blir det mer effekt..

om din hoj är rätt bestyckad med originalfilter/luftbox och du byter till K&N så kommer den få mer luft, allstå behöver den också mer bensin, byter du inte munstycke kommer den gå SÄMRE med ditt K&N, dock inte helt säkert men min hoj gick sämre när jag inte bestyckade om den.. bestyckar du den sedan rätt med ditt K&N kommer den gå lika bra som den gjorde från början med originalfiltret/luftbox... Den enda skillnaden du kommer märka är ljudet, därför menar jag att det är onödigt o lägga 600-700 spänn på ett K&N för att få bättre ljud..

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
Alltså NÅGON MODERATOR STÄNG TRÅDHELVETTET......
men du måste kolla på stifftet för att se om du har rätt blandning se sticky tråden bestyckning..

alltså du kommer aldrig att få en tvåtakt att gå bättre med ett konfilter vare sig det är från kn eller inte, men som sagt man är ju ute efter ljudet!
men se till att bestycka rätt så blir det bra, som nämt det kan skilja stora storlekar från hoj till hoj.

ett kn till en förgasare till med nomral anslutningsdiam. går på max 550:- inte mycket mindre för den delen heller, sattsa hellre på ett billigare, ger samma ljud.

själv är man ju POSER och då är det najs med märken :)

gör som du själv känner

lycka till :tummenupp

Moderatorer sköt ert jobb

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
Ja frågade en mc mekaniker på min skola om öppet luftfilter... Han sa att om man vill vara riktig räcer ska man ha det för man vinner MYCKET lite effekt på höga varv men man förlorar vridmomentet på låga varv för det blir fel vakom.. Det blir inget vakum i ett öppet filter. men om man nu vill ha mer kraft på höga varv så får man ju ett skönare ljud och en hoj som drar mer soppa!! :tomten

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati