Har körd pyttelite på FJR - tycker den känns väldig mera touring komfort, sitta rakt upp och ner!
6.000 mil på K1200S första årsmodell - ryckig som fan under 3.000 varv, och lite annat ny modell tjafs.. Tankade endast 95 oktan, gjorda väldig väldig lite service och allt har fungerad väldig fint i övrigt. Endast bytt däck och bromsbelägg - fast jag fick byta bromsvätska när ABS systemet la av och handlera ville byta hela ABS enheten. Ny Vätska fixade detta!
Är ny på 7.000 mil på K1300S - pang bra MC. Verkligen.. Bäst är BMW´s 60 lifters mjuk packväska, nästnäst är den 30 liters BMW packväska - sidoväskorna tja.. Jag är hellre borta med endast dom 2 mjuka på 3 veckor runt i Europa..
Etter 7.000 mil har problemen börjat komma (Jag har byttat båda olja och bromsvätska) i början på sommaren gick en av 3 halogen lampor fram! Det kostade mig närmare 80 kr på Statoil, och 2 minister att byta. Sedan i september har en lampa i "Parkeringsljuset" pajat. Tanker konsekvent 95 oktan, har även hält på en halv flask olja efter lite tysk sträck-march på autobahn..
Hojen känns stor, for den är stor (det gör FJR asså). Men, den är smidig och att steka sporthojer i alperna, eller på bana går bra (sålänge att sporthojspiloterna inte är jätte duktiga att köra!)..
Själv funderar jag på att byta, bara för att släppa för att reperera det där parkeringsljus (och sen är färgarna fina på nya modellen).
(Kommer det en bra offert på min vita 2009 med 8.000 mil - kan jag nog lyssna lite..)
Lycka till med valet..