Hela renoveringssatser på tex Motorworks kostar några tiotal Euro och då byter du allt som är löst. Det finns också spjällaxlar etc att köpa om de är slitna, men till renoveringssatserna ingår oringarna till dem och det brukar räcka.
Nålar och munstycken slits självfallet, även om det inte alltid syns. Till den låga kostnad och ringa arbete det ändå är frågan om så är det egentligen ett enkelt val att renovera förgasarna helt, då blir de som nya och du kan njuta av många års problemfri användning - och en motorgång som blir så nära perfekt det går, förutsatt att du ställt ventilerna och synkat förgasarna rätt. Det är kanske värt mest.
Erfarenhetsmässigt så tar det kanske två timmar att renovera bägge förgasarna inklusive av- och påmontering.
Nålar och munstycken slits självfallet, även om det inte alltid syns. Till den låga kostnad och ringa arbete det ändå är frågan om så är det egentligen ett enkelt val att renovera förgasarna helt, då blir de som nya och du kan njuta av många års problemfri användning - och en motorgång som blir så nära perfekt det går, förutsatt att du ställt ventilerna och synkat förgasarna rätt. Det är kanske värt mest.
Erfarenhetsmässigt så tar det kanske två timmar att renovera bägge förgasarna inklusive av- och påmontering.