Kaffe?

Fantômas

I'm going as wide as I can
Gick med
8 Jun 2003
Hoj
KTM 990 Superduke
Plats & Tid ... de två avgörande parametrarna ....

Frukost: Cafe latte

Efter lunchen: Vanligtt bonnakaffe, gärna zoegas

Efter middag: Espresso

På jobbet: Automatkaffe, så att man inte pallar mer än 5 koppar om dagen .. :D

Utomhus på hösten/vintern: Kokkaffe, om det finns någon norrlänning med som kan göra det på riktigt ...

Utomhus på vår/vinter: Nescafe för då är man ändå så glad att man kan komma ut utan frysa ...

Jepp jag är en kaffeoman ..

:hej

Last edited:

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Är ni ute och bränner gummi i närheten av Göteborg, så ska ni ta en sväng förbi Järntorget och slinka in på Cigarren. Definitivt stans godaste espresso (och jag har provat de flesta :fakta ) i stans skönaste miljö.
Annars blir det Intenzo när man är hemma, om man inte känner för att lyxa sig då färskmalen Sidamo Etiopia som smiskar allt på fingrarna.

gladh a.k.a. Kaffemoster

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
gladh skrev:
Är ni ute och bränner gummi i närheten av Göteborg, så ska ni ta en sväng förbi Järntorget och slinka in på Cigarren. Definitivt stans godaste espresso (och jag har provat de flesta :fakta ) i stans skönaste miljö.
Annars blir det Intenzo när man är hemma, om man inte känner för att lyxa sig då färskmalen Sidamo Etiopia som smiskar allt på fingrarna.

gladh a.k.a. Kaffemoster

Asså, jag måste säga emot dig här. När de öppnade hade de gbgs bästa kaffe, till det absolut bästa priset. Rökigt som fan, men det var bara att köpa. Snickarn bakom disken (kopmmer inte ihåg namnet) är ju trevlig.

Men! Nu tycker jag de har tappat det mesta. Väldigt slätstruket och trist kaffe. Tyvärr. Jag vet inte vad som har hänt.

Centro däremot, kyrkogatan alldelese bredvid Bolia, de har en direkt beroendeframkallande capuccino...

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
t-rex skrev:
Asså, jag måste säga emot dig här. När de öppnade hade de gbgs bästa kaffe, till det absolut bästa priset. Rökigt som fan, men det var bara att köpa. Snickarn bakom disken (kopmmer inte ihåg namnet) är ju trevlig.

Men! Nu tycker jag de har tappat det mesta. Väldigt slätstruket och trist kaffe. Tyvärr. Jag vet inte vad som har hänt.

Centro däremot, kyrkogatan alldelese bredvid Bolia, de har en direkt beroendeframkallande capuccino...

Du tänker nog på Robert. Bredaste underarmarna i cafévärlden.
För att få bra espresso så ska du se till att bli serverad av Robban eller Patrik (den långe) och inte någon utav alla de otaliga "praktikanter" som passerar.
Dubbel espresso och så klarar man sig länge.

Centro har jag faktiskt, hör och häpna, inte testat. Detta ska åtgärdas å det snaraste. Även om jag är en espresso kind of guy.

gladh

HanneZ

Guest
Varför tror vissa att ju mer kaffe man har i per vattenvolym, desstu tuffare är man?

Julez

RESPECT MY ATHORITAH!
Gick med
2 May 2003
Hoj
Bara Kwackasaki, och en dekaltrimmad 9-5 Aero
HanneZ skrev:
Varför tror vissa att ju mer kaffe man har i per vattenvolym, desstu tuffare är man?

För att de inte förstår sig på kaffekulturen? :kocko

Fredde Meck

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Scott 2005
Jag köper bönor hos den lokala grönsaks-turken (ja han är turk och min kompis) maler själv och gör espresso, väldigt gott. :tummenupp

Jarle

Kör alltid för fort!
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
Sv 650s -02 (vill ha en Hayabusa)
Kaffe duger bara att luktas på :fakta
är det någon mer än jag som hatar kaffe och hatar wiskey men kan dricka Irish coffe? tycker faktiskt till och med att det är gott :kocko

MikkE

Guest
berggren_martin skrev:
Helt rätt, att ha mjölk och socker i kaffe är ungefär som att koppla equlizer till en Classé :kocko
skön jämföring :)

kaffe kan drickas, men jag föredrar cola, fast nu när jag har slutat med att dicka det så blir det tillslut vatten

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Efter helgen har mitt kaffedrickande tagits till en helt ny nivå, mycket tack vare Emmi, Zeb_Macahan och MrGooFy, som i födelsedagspresent gav mig en infusionsbryggare från Sagaform och ett halvkilo mycket gott kaffe från Kahls, nämligen 'Sumatra Lintung'. En eloge till dem för deras utsökta smak, både estetiskt och kulinariskt. :tummenupp

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
I regel blir det en morgonbalja bestående av gårdagens överblivna och microvärmda.
Man måste ju ha något för att kunna vakna till tillräckligt för att inte ladda kaffebryggaren med vällingpulver.. :trött

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Espresso nästan jämt, nån cappucino då å då. bönorna helst Illy på burk..

Bryggarn står i nåt skåp någonstans..

det här är fjärde espressomaskinen i min ägo (klart bäst hittills), har en helautomatisk saeco åsså..

lucy1.jpg

/B

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Nja, det mesta går i.... fast de ska inte va en massa socker och annat onyttigt i.. svart som natten är det enda rätta... :)

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...