www.nespresso.com
Jag har en sådan maskin med kaffe ampuller.
Det finns en massa olika smaker och du fixar superenkelt en jättegod latte eller espresso finns även stor kopp vanligt kaffe. När jag köpte min maskin fick jag en Aeroccino mjölk skummare den är världsklass. Hela kittet är överlägset alla andra maskiner i mitt tycke. sök upp närmasta ÅF och provsmaka och du är fast.
det enda negativa är att varje ampull kostar ca 3:-/st kopp. och måste beställas via deras hemsida men det är plätt lätt. Men en stor fördel är att du kan ha 10 olika kaffesorter för olika tillfällen. Även koffeinfritt finns. Och det är alltid nymalet färskt kaffe.
/Magnus
Det absolut viktigaste med sån här utrustning är att den är liten och behändig så att den ryms i samma skåp som bullmaskinen, raklettgrillen, George Formangrillen, vertikalgrillen, fritösen, fonduegrytan och draughmastern när du har tröttnat på att ha skiten framme...
Den kommer att användas en gång om året när nyhetens behag har lagt sig.
bah här köps inga saker som inte används .
har nog inget av det andra du skriver, glad för det för nu låter det som bortkastade pengar, kaffe däremot i någon form det måste man ha för att klara dagen
Nu har det köpts, har precis börjat exprimentera, kommer nog bli en lång natt
Grattis till ett bra köp
Jag är så förtjust i min maskin så den åkte med på semestern.
faviriterna är Arpeggio och Ristretto.
/M
Som vanligt när det gäller "finsmakar"-intressen så verkar ju grundregeln vara - ju dyrare desto bättre (jmf med audiofiler, märkliga människor som samlar på kockknivar eller Sveriges 3 miljoner whisky-"kännare"), men jag kan ändå inte fatta varför man ska behöva lägga uppåt 1500 spänn för en fucking kvarn!?Edit: Köp en separat kvarn, du kan få en hygglig för 900-1500:-
Tackar!. De medföljande"podsen" gick åt snabbt så nu har det beställts nya.
'Är det någon som vill ha kaffe?'
'Det går inte, podsen tog slut, vi måste beställa nya, de brukar komma på ett par veckor....'
Bah, kul grej.
planering min vän, planering kallas det
Best 300, ska väl räcka ett tag
Hmmm, hur blir det då med det nymalda kaffet?
Jag hade naturligtvis fallerat redan på allt detta planerande, men jag tycker fortfarande själva podgrejjen verkar vara en omväg runt någonting. Men visst, funkar det så!
Varför kasta ut så mycket pengar för att få gott kaffe, när det räcker att köpa en "Don Pedro"
Är det så dom ser ut. Hörde talas om "Don pedro" på jobbet för ett tagsedan men kom aldrig på hur dom såg ut. Skulle tydligen vara ganska lätta att ha sönder.
Ang. Nespressomaskinen så funkar den alldeles utmärkt inget kladd bara ladda en Kapsel och brygga. Smakar hel ok, skulle aldrig ha tålamod och mala stampa o.s.v, men det finns dom som rullar sina egna cigg och är nöjda med me.
Med en Don Pedro behöver du varken mala eller stampa heller, bara köpa bryggmalet. ( man får diska dom med varsam hand )
www.nespresso.sevart beställde du ifrån?
hur sjutton gick det här till, en kaffemaskin före maskin ..Ang. Nespressomaskinen så funkar den alldeles utmärkt inget kladd bara ladda en Kapsel och brygga. Smakar hel ok, skulle aldrig ha tålamod och mala stampa o.s.v, men det finns dom som rullar sina egna cigg och är nöjda med det me.
Edit: Nespresso= Kapslar, Pods= något annat som inte funkar med Nespressomaskinen.
så hur gör du när kaffefiltret tar slut'Är det någon som vill ha kaffe?''Det går inte, podsen tog slut, vi måste beställa nya, de brukar komma på ett par veckor....'
Bah, kul grej.
Så dom finns att köpa?
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |