Kaffepimplare? Espressomaskin?

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Pods ger bättre kaffe än färdigmalet som fått stå öppnat iaf :)

Låter som ett bra pris.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
www.nespresso.com
Jag har en sådan maskin med kaffe ampuller.
Det finns en massa olika smaker och du fixar superenkelt en jättegod latte eller espresso finns även stor kopp vanligt kaffe. När jag köpte min maskin fick jag en Aeroccino mjölk skummare den är världsklass. Hela kittet är överlägset alla andra maskiner i mitt tycke. sök upp närmasta ÅF och provsmaka och du är fast.

det enda negativa är att varje ampull kostar ca 3:-/st kopp. och måste beställas via deras hemsida men det är plätt lätt. Men en stor fördel är att du kan ha 10 olika kaffesorter för olika tillfällen. Även koffeinfritt finns. Och det är alltid nymalet färskt kaffe.:tummenupp

/Magnus

Nu har det köpts, har precis börjat exprimentera, kommer nog bli en lång natt :näsblod

Efter mycket övervägande för-nackdelar så blev en C190, en maskin som det var 30% på då Verner och Verner ska upphöra (börja med annat sortiment i butiken). Diggar designen men det är väl en typisk :tuttar grej.

Pathfinder återkommer, förhoppningsvis med en utförligare rapport.

Skååål.

/lena som nu e sugen på en Irisch coffe

Bifogat

• n_c190p_1_xl1.jpg
    n_c190p_1_xl1.jpg
    21.2 KB · Visningar: 69

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det absolut viktigaste med sån här utrustning är att den är liten och behändig så att den ryms i samma skåp som bullmaskinen, raklettgrillen, George Formangrillen, vertikalgrillen, fritösen, fonduegrytan och draughmastern när du har tröttnat på att ha skiten framme...

Den kommer att användas en gång om året när nyhetens behag har lagt sig.

(Edit) Jag glömde ju "The magic bullet" den har en alldelens särskilt given plats i alla såna skåp...

Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
Det absolut viktigaste med sån här utrustning är att den är liten och behändig så att den ryms i samma skåp som bullmaskinen, raklettgrillen, George Formangrillen, vertikalgrillen, fritösen, fonduegrytan och draughmastern när du har tröttnat på att ha skiten framme...

Den kommer att användas en gång om året när nyhetens behag har lagt sig.

bah här köps inga saker som inte används :fakta.

:va har nog inget av det andra du skriver, kaffe i någon form det måste man ha för att klara dagen :)

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
bah här köps inga saker som inte används :fakta.

:va har nog inget av det andra du skriver, glad för det för nu låter det som bortkastade pengar, kaffe däremot i någon form det måste man ha för att klara dagen :)

Jag dricker massor med kaffe, det mesta dricker jag på jobbet (vanligt brygg) Hemma kokar jag kaffe (man är väl norrlänning) fast jag har en bodumbryggare som jag använder ibland, jag gör även snabbkaffe ibland, det är inte riktigt kaffe, men det går snabbt.

Espressomaskinen står i tvättstugan...

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
Grattis till ett bra köp :tummenupp
Jag är så förtjust i min maskin så den åkte med på semestern.
faviriterna är Arpeggio och Ristretto.
/M

Tackar!. De medföljande"podsen" gick åt snabbt så nu har det beställts nya. Fick med koppar men det fanns mycket fina tillbehör också så det ska kikas lite mer på. Ännu nöjdare med köpet blev jag i och med att vi fick 30% , gjorde över en tusenlapp samt 100kr i rabatt då instruktionsboken inte var med (kommer på posten idag). men va sjutton :tuttar fixa det utan instruktionsbok :yoparty

Edit: har två kvar och leverans ska förhoppningsvis ske snabbt..

Last edited:

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Edit: Köp en separat kvarn, du kan få en hygglig för 900-1500:-
Som vanligt när det gäller "finsmakar"-intressen så verkar ju grundregeln vara - ju dyrare desto bättre (jmf med audiofiler, märkliga människor som samlar på kockknivar eller Sveriges 3 miljoner whisky-"kännare"), men jag kan ändå inte fatta varför man ska behöva lägga uppåt 1500 spänn för en fucking kvarn!?

Min elektriska kaffekvarn kostade 300 kr och har variabel kornstorlek, jag har svårt att se att en fem gånger dyrare kvarn skulle producera fem gånger godare kaffe.

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
Har nu börjat få kläm på min maskin. Måste säga att jag är väldigt nöjd. Gott kaffe blir det. Lite lyxigt att få en capuccino till frukost och en latte efter maten..

Tackar!. De medföljande"podsen" gick åt snabbt så nu har det beställts nya.

vart beställde du ifrån?

Last edited:

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
'Är det någon som vill ha kaffe?'

'Det går inte, podsen tog slut, vi måste beställa nya, de brukar komma på ett par veckor....'

Bah, kul grej.

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Sitter också i tankarna på en espressomaskin.

Det där med pods låter smidigt, men vill även kunna köpa mitt kaffe på ica (ekvationen jag + planering går inte ihop).
Vill ha en hyffsat billig maskin, runt 1500.-, finns det något nytt vettigt eller är det beg som gäller?
Bör man hellre satsa på en kvarn också och billigare bryggare än dyr bryggare och ingen kvarn?
Hur är det med den inbyggda mjölkskummningsfunktionen flera maskiner har inbyggd? (hur funkar den? mjölk i behållare i maskinen eller?!)
Kom ni fram till hur skillnaden mellan en kvarn för 300 och 1500?

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
planering min vän, planering kallas det :pannkyss

Best 300, ska väl räcka ett tag

Hmmm, hur blir det då med det nymalda kaffet?

Jag hade naturligtvis fallerat redan på allt detta planerande, men jag tycker fortfarande själva podgrejjen verkar vara en omväg runt någonting. Men visst, funkar det så!

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
Hmmm, hur blir det då med det nymalda kaffet?

Jag hade naturligtvis fallerat redan på allt detta planerande, men jag tycker fortfarande själva podgrejjen verkar vara en omväg runt någonting. Men visst, funkar det så!

Ta vägen förbi skövde så bjuder vi på en kopp :tungan

(o fan om du inte är nöjd så kan du om du är snäll få vanligt bryggkaffe då den vanliga bryggaren , än så länge, står hemma o är du fortfarande inte nöjd så finns fik precis runt hörnet..å är du fortfarande inte nöjd så får du åka hem )

Last edited:

Dalafalo

Alltid retar det nån
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
RC211V
Varför kasta ut så mycket pengar för att få gott kaffe, när det räcker att köpa en "Don Pedro" :va

Bifogat

• Don_Pedro.jpg
    Don_Pedro.jpg
    13.5 KB · Visningar: 67

Pathfinder

Hjälmskrapare
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Orange Retard Black Edition
Varför kasta ut så mycket pengar för att få gott kaffe, när det räcker att köpa en "Don Pedro" :va

Är det så dom ser ut. Hörde talas om "Don pedro" på jobbet för ett tagsedan men kom aldrig på hur dom såg ut. Skulle tydligen vara ganska lätta att ha sönder.

Ang. Nespressomaskinen så funkar den alldeles utmärkt inget kladd bara ladda en Kapsel och brygga. Smakar hel ok, skulle aldrig ha tålamod och mala stampa o.s.v, men det finns dom som rullar sina egna cigg och är nöjda med det me.

Edit: Nespresso= Kapslar, Pods= något annat som inte funkar med Nespressomaskinen.

Last edited:

Dalafalo

Alltid retar det nån
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
RC211V
Är det så dom ser ut. Hörde talas om "Don pedro" på jobbet för ett tagsedan men kom aldrig på hur dom såg ut. Skulle tydligen vara ganska lätta att ha sönder.

Ang. Nespressomaskinen så funkar den alldeles utmärkt inget kladd bara ladda en Kapsel och brygga. Smakar hel ok, skulle aldrig ha tålamod och mala stampa o.s.v, men det finns dom som rullar sina egna cigg och är nöjda med me.

Med en Don Pedro behöver du varken mala eller stampa heller, bara köpa bryggmalet. :D ( man får diska dom med varsam hand )

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
vart beställde du ifrån?
www.nespresso.se

Ang. Nespressomaskinen så funkar den alldeles utmärkt inget kladd bara ladda en Kapsel och brygga. Smakar hel ok, skulle aldrig ha tålamod och mala stampa o.s.v, men det finns dom som rullar sina egna cigg och är nöjda med det me.
Edit: Nespresso= Kapslar, Pods= något annat som inte funkar med Nespressomaskinen.
:va hur sjutton gick det här till, en kaffemaskin före :ölmaskin :hihi..
'Är det någon som vill ha kaffe?''Det går inte, podsen tog slut, vi måste beställa nya, de brukar komma på ett par veckor....'
Bah, kul grej.
så hur gör du när kaffefiltret tar slut :rolleyes:

Leverans ska ske inom 48 timmar. Efter några beställningar är nog detta lika "självklart och enkelt" som att man (läs jag) beställer linser i från nätet.

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...