År 2010 ..... Modifierad Honda VTR1000 SP1 2000. Som hoj nummer 15 kom den in i samlingen. Fast den inte höll måttet? Hojarna ska vara "ORIGINAL" så som de såldes i butik. Men jag kunde inte bara motstå den. 3ggr Öhlins, framgaffel, bak-fjädring och styrdämpare! Akrapovic Titaniumavgassystem med kolfiberdämpare. K&N luftfilter och en "Trim" Power Comander II. Å så lite plocka på Lull Lull! Jag har kört den ????
År 2019 har jag en vän i CB1100R klubben som ska sälja sin SP1, lätt att återställa till original och låga mil. Den kommer till garaget. Då har vi en för mycket ????
Gör en ordentlig rengöring på nya SP1an och sedan den jag haft ett tag. I detta åker insprutning utav å så!
Så i somras 2020, skulle den modifierade ut till försäljning. Ville ju inte gå på tomgång. Ringde och pratade med verkstad ..... ??? det var sommar och hojen åkte in i garaget igen, nedplockad å så. I slutet på september påbörjade jag problemlösning igen! Hade jag gjort något? Ägnat en del tankeverksamhet åt problemet, vart inne på ett sidospår. Men kom rätt. Varmkörde den utanför garaget igår morse, låter grymt rapp och det är bra tryck i avgaspulserna. Dock så smäller den lite i avgassystemet vid avsläpp. Felet var ju i Power-comander II enheten, Bortplockad. Så nu är det HRC original-mappning, men med ändrat luft&buller??
Ska återmontera hojen, försöka tysta ner den. Ta den i trafik och provköra en längre sväng. Nu oktober 2020....
DAGRAPPORT! Våren 2011.
Tog hem den ifrån Göteborg stod ett tag på jobbet.,
Den gamle och havet!
Toyman
Söndag morgon 12 april: 2011
Lördag efter jobbet. Jag Nya Röd Svarta Faran!*att efter en resa på pickupflak och utställd i skyltfönster skulle jag nu hem till min nya husse. Han verkar ok, såg till att jag blev ren och fin. Att stå och glänsa lite till allmänhetens beskådande är väl rätt ok! Förutom alla dessa idioter som tror att det bara är till att hoppa upp på mig och torrgasa lite.
De vart inte så svårt att hitta ner till gatuplan igen. Min kompis vägen är annars lite nedkyld och på sina ställen skitig med en massa löst böös. Verkar som vintern har gått hårt åt ytan med massor utav rynkor och håligheter som följd utav långvarig nedkylningskooma!
Efter att varit lite avställd ett tag hos gamla Husse Anders, under skynke, vart de ju vissa detaljer som måste ses över, en mindre omvänd urladdning, fått transformerat över några ampere. Intravenöst tankades 11 liter näringslösning Statoil 98.... hade gärna sett något mera exklusivt. Pumpat upp mig nått kilo fram och några hekto bak. Husse får nog läsa på så han inte velar så när det är till luftning.
Sedan vart de lite ringled, motorväg, 70-80-90 väg och lite skogsväg. De vart lite nervöst.... husse hade massor med kläder på och kändes lite stel ibland, glömde utav att klämma med knäna och lade alll vikt på styret, vet han inte att det är jobbigt.... jo visst vet han det men även han har ju varit inlåst hela vintern. En lite olycka hände.... jag förlorade lilla locket, kuts plattan så hela PaceMakern kom i dagen. Husse vart lite grinig, har ju förlorat grejer tidigare under sina skumpigare turer.*Tur att de inte vart nederbörd. Lite tunga moln i öster och sol i väster.
Klart husse skulle ha ner mig till havet, den gamle stöten! Posera!
Blev inlåst i nya natthärbärget med några nya kompisar. I morgon ska jag ut och rasta husse lite till, sedan blir det avställning. Ska göras en make-under, alla plaggen ska utav och de inre organen ska ses över. Efter kontroll*ska vi justeras lite om det finnes behov. Husse tyckte jag sprinta på fint, en och annan mindre ljudpuff vid avslag! Hittade inte varvstoppet men en 215 puls*på på någon 70 sektion blev det jättesnabbt. Så är det när man inte är riktigt bekanta. Annars är ju 30 regeln rätt kostsam, därutöver massor utav bannor ifrån samhället och indragen behörighet att gränsla mig... SP1an!
11 mil blev det, långa vägen ifrån jobbet: SP1an och husse!
Lördagsbild. Gottskär.
Linslus 2
Toyman
Måndag 11 april 2011 :
Igår Söndag! Tja igår blev det en härlig morgonrunda med Sp1an. Körde lite motorväg ner till Fjärås och sedan blev det gamla E6an. Ett besök nere vid Bua Hamn. Tankade upp hojen på Statoil norra Varberg, 17 mil på 14 liter.... ok! 41an upp mot Veddige och svängde upp mot Kungssäter.
Såg Greven i Skene på väg till jobbet. Hittade inget fik utan svängde ner och pratade lite med Greven och kikade på nya Duccen. Fika blev det. Min kompis Peder, instruktören ifrån SMC var också där och handlade lite prylar.*
Sedan hemåt via södra vändan på sjön Lygnern. Lite lunch på Grindstugans Cafe, där var några motorcyklister som gjorde detsamma. Hälsade även på Tommy med grymma Repsol-Hondan. Vi pratade lite Göteborgs Motorshow.
Nu står hojen nere i lokalen, Avställd och ska ses över lite, kåpor utav för att se om den är skiten inunder.
*Hojen går som ett skållat troll. Så lätt att åka fort med! Toyman.
Totalt ca 20 mil idag.
Med vänliga hälsningar. Tony. Toyman
Har kommit till åren...... 70 nu. Men jag jobbar på det!
Tonys SuperBikeCollection
175590
174975