Bild Kalender 2017. 1:a december Tonys Superbikecollection 1988-2002 en SUPER-ERA!

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Min "Lördags-kväll" Yamaha YZF750R7 OW02 1999

Utomhus, på gräs och inomhus. Mässor och utställningar. Samlingens pärla för många men... så lik R6:an år 1999 och R1:an år 2000 som fanns i väldigt lik färgsättning. Så många frågor ? Varför det står R7 på hojen, så okänd för många och gett upphov till mycket snack med mig och internt i besöks-sällskap!

Lite bilder ifrån tillfällen att visa upp sig!

IMG_0654 cut.JPG IMG_0655 cut.JPG IMG_3808 (1280x960).jpg mc mässa 2012 209 (1280x850).jpg IMG_3330 (1280x960).jpg IMG_7251 (1280x960).jpg Skärmklipp Elmia 2008 OW02 (1280x785).jpg Skärmklipp mc-mässa 2014 OW02 (1280x806).jpg

Mvh Toyman
33326
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
2018,SÖNDAGSKALENDERN. Tonys SuperBikeCollection 1988-2002.
10:a. Söndag 11 03 2018

Hösten 2002. Nu är det ju några år sedan, dessa fyra finns i garaget och några brukshojar. Önskan om en Ducati till dessa var stor! Det var planen just då, 5 WSBK hojar.... specialare. I mitt garage/lokal då, VFR750R RC30, FZR750R OW01, ZXR750R, GSX-R750R K. Men att hitta en Ducati 851 med tillägget SP? var ju inte lätt. Dök ju upp ibland till salu till enorma pengasummor och fick glida vidare bort.... svårt mål med begränsad ekonomi.

3.1/2 år senare och ytterligare 5 Japaner i garaget, då dyker det upp en Ducati med tillägget "SP3" till salu. Det är ju med den som med RC30:an jag köpte, jag har inte riktigt alla dessa pengar. Hojen är utomlands, dock inte så långt bort, 32 mil till (Haslev på Själland, Danmark) utan det är fullt möjligt åka och kika och hem igen samma dag om man inte kommer överens. Jag knyter kontakt med en yngre man (Jörgen. J.) som är den som sköter om hojen åt en äldre herre (Jörn. Q.). Dom har köpt hojen i Sverige, vill minnas att de körde den lite på bana. Om de båda körde eller inte kommer jag ej ihåg.

Men det leder till en tripp till Danmark, den 26 mars 2006, det är vinter och lite snö. Efter 1 timmas körning klockan 07 passerar jag Susedalen lite innan Halmstad i min Mitsubishi pickup och det småsnöar ute. Efter ytterligare en timmes körning är jag på färjan över till Helsingör. Nu återstår ca 10 mil i Danmark.
Är väldigt spänd över mötet med ägaren, han var en höjdaradvokat. Jag har ju genom mitt jobb hört hur svåra Danskarna är att göra affärer med, de har fått olika öknamn därav! Vi möts i ett villasamhälle, de berättar om sitt köp i Sverige, att den är godkänd i Danmark men har ej tagits i trafik där. Men där finns någon typ utav kort-tidsregistrering, en sådan var det på hojen nu. Där finns några gamla Bilprovning besiktningspapper. Priset då? Jodå! Han läste utav mig direkt, förstod att om han inte tog mitt bud skulle jag vända hem igen! Hojen åkte upp på flaket och strax innan 14 00 var jag på färjan på väg över Öresund. Passerar åter Susedalen klockan 15,40 i snöblandat regn och plusgrader. Hojen står på flaket i skitvädret.
18,40 står hojen i garaget, den är ren på bilderna så jag måste kört om tappen härinvid och tvättat utav den. Man hinner mycket på 14 timmar ( 60 mil i bil, 2 korta fäjeturer ) även fast man är alena! Mycket glad!

En välbehållen Ducati 851SP3 1991 som nummer 10 till samlingen. Några månader över 5 år och 10 hojar i SuperBike-samlingen, flitig myra!

IMG_0001.jpg IMG_0090 (1280x960).jpg IMG_0091 (1280x960).jpg IMG_0092 (1280x960).jpg IMG_0093 (1280x960).jpg IMG_0098 (1280x960).jpg IMG_0100 (1280x960).jpg IMG_0102 (1280x960).jpg


Mvh Toyman
33561

Tonys SuperBikeCollection WSBK 1988 till 2002
I den ordning de kom in i garaget

1. År 2000 ….. Honda VFR750R RC30 1988
2. År 2001 ….. Yamaha FZR750R OW01 1989
3. År 2002 ….. Kawasaki ZXR750R 1991
4. År 2002 ….. Suzuki GSX-R750R 1989
5. År 2003 ….. Suzuki GSX-R750SP 1994
6. År 2003 ….. Kawasaki ZX7RR 1996
7. År 2004 .... Honda RVF750R RC45 1994
8. År 2004 ….. Yamaha YZF750SP 1993
9. År 2005 ..... Yamaha YZF R7 OW02 1999
10. År 2006 ..... Ducati 851SP3 1991
 
Last edited:

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Min "Måndags" Ducati 851SP3 1991

Ser i papperna att jag måste ha gått på något uppiggande, blivit nykär:pannkyss? Precis fått hem Ducatin. Bokat service på Biscaya Racing (18 april 2006). Får info om att serva 4-ventilarna i dessa chassien kostar extra... de måste hänga ner motorn. Service utav ventilerna i de 2 topparna kostar alena några kronor över 6000.-- och så 2 nya remmar, lite olja och så. 9300.- totalt. Detta var bra på något sätt! Har jag nu lagt ner massor med pengar på detta så får jag ju krama ur 2 år med Röda Italienskan, remmarnas livslängd.... påstår de!


Nu händer något med mig, jag blir förförd utav den röda Italienska skönheten. Jag blir som fötrollad utav henne. Ingen regplåt har vi ännu och inte någon typ utav Svensk identitet och försäkring...... en tidig lördagmorgon 6 maj 2006 falskskyltar jag henne och vi far iväg i soluppgången! Jag visste att jag måste ta det försiktigt, inte bli alltför hänförd, men det blir jag.... öser på för fullt. Morgonpigg och allt! Nu gör jag misstaget, hon är ju van vid hårda tag, racing... tror jag! Hon är raceväxlad... å det missar jag..... jag fattar direkt när jag gör fel, kopplar ur och inget händer. Det var nära! Vi tar det lite lugnare och mera focuserat resten utav stunden tillsamans denna underbara dag. Kärlek? Det vet jag inte, men 2 maffiga kolvar kontra 4 små.... ni förstår cylindertrycket när kolven far ifrån övre vändpunkt till nedre vändpunkt. Vridet ifrån lägre varvtal, ljudet ur Termignoni piporna, rasslet stillastående på tomgång ifrån den öppet roterande länken mellan hjärta och muskel.... dessa emotionella stunder som Ducati fans har känner jag också ifrån och med nu.... :kär

Bilder ifrån 2006.
IMG_3242 (1280x960).jpg IMG_0143 (960x1280).jpg IMG_0202 (1280x960).jpg IMG_0204 (1280x960).jpg IMG_0205 (1280x960).jpg IMG_0207 (1280x960).jpg IMG_0208 (1280x960).jpg IMG_0210 b.jpg

Mvh Toyman
 
Last edited:

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Toyman - eftersom du har åtminstone en go hoj (ZX..*host*..) i garaget, måste jag fråga...du har väl inte en uppsättning flatslide-gasare skräpandes i en hög någonstans?
 

mloren

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Smögen
Hoj
Ett par dussin drygt, fördelat på 10 fabrikat
Underbar beskrivning, för precis så är det med Duccarna, vare sig folk vill erkänna eller inte så ÄR det en speciell känsla att köra Ducati:tummenupp
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Toyman - eftersom du har åtminstone en go hoj (ZX..*host*..) i garaget, måste jag fråga...du har väl inte en uppsättning flatslide-gasare skräpandes i en hög någonstans?

#host host# hur tänkte du nu..... ? en go hoj? Förgasare..... nej. Hade väldigt gärna haft en brygga. Men icke! Mvh Tony
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Min "Måndags-kväll" Ducati 851SP3 1991

Bilprovningklar 18 juli 2006. Regbesiktigad med 29911km på mätaren.
Tror jag har ändrat om växelreglaget här, vill inte dappa mig igen.

Bilder ifrån oktober 2006. En lördag förmiddagstur.
IMG_0023 (1280x960).jpg

Oktober 2006. Höstkläder på!
IMG_0304 (1280x960).jpgIMG_0303 (1280x960).jpg

Tänker!!!!! Det där med att jag falskskyltade hojen på första turen, det var nog hojens gamla regskylt ifrån Sverige som satt på när hojen kom till Danmark, den syns ju under den tillfälliga Danska registrerings-skylten. Kolla bild. 26 mars 2006.
IMG_0105 (1280x960).jpg

Mvh Toyman
34089
 
Last edited:

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Stort tack till dig Toyman för att du tar dig tid att skriva om allt detta! Vi uppskattar varje inlägg. Är grymt avis på R7:an ???? och Gsxr750r:en och 996:an och...
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Stort tack till dig Toyman för att du tar dig tid att skriva om allt detta! Vi uppskattar varje inlägg. Är grymt avis på R7:an ???? och Gsxr750r:en och 996:an och...

Tack så mycket!
Det tar lite tid, en del tid. Men jag har kul. Kollar igenom lite dokument, letar bilder och har god hjälp utav datum i fotoinfo. Så med hjälp utav detta kommer minnesbilder åter. jag får tänka till. Och jag ser att ni är många som kikar varje dag och det glädjer mig och ger mig energi till att fortsätta.
Tack till er här på Sporthoj.com.
 

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Råkade radera mitt förra inlägg. Du har inte införskaffat någon tidig Mv-agusta f4 750 ännu?
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Råkade radera mitt förra inlägg. Du har inte införskaffat någon tidig Mv-agusta f4 750 ännu?

Håller mig inom ramen! WSBK år 1988 till och med år 2002. Och då dessa hojar som klassats in där! Homologiserade till reglementet och de år de skulle tävla. Reglerändringar och förbättringar på hojarna varje år! Mvh Tony
 

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Aha så dom tävlade inte med den i superbike? Den började ju säljas -99
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Min "Tisdags" Ducati 851SP3 1991

Det vart inte så många mil på Duccen år 2006, var den lite för krävande? Kompressionen i den var ett gissel för startmotor och nytt syra batteri. Hade kolven stannat i "fel" läge gick det åt mycket ström för att få runt motorn. Startade för det mesta men var ett litet? Osäkerhet fanns och vid stopp i typ någon korsning å liknande, minsta miss med för lågt varvtal så stannade maskin med en liten smäll, de var lite ökända de här insprutnings-styrboxarna på SP-varianterna, det är ju sen 80-tal teknik som ska ta över efter förgasarna. Kräver mycket utav tillverkarna "Weber Marelli" I.A.W.! Mappa CPU:n electronic fuel injection. 50mm trottelhus!

Mars 2007. Första gången som jag ställer ut samlingen. 1-4 mars 2007 Göteborgs Motorshow, till 98% bilar och bilnördar. Införskaffar plaskättning till en monter 10*10 meter, en lördag 17 februari åker hojarna ut på gården in i en 10*10 meter inhägnad, typ test. Där går in 4 hojar till. Får ut och låna hoj, hitta medutställare. För att 851SP3:an inte skulle känna sig ensam fick jag låna en 916SPS 1997, för att få tyngd i montern. Lånade jag även Grevens ZX7RR värsting, en OW01 Vance&Hines utav Mika och en Benelli Trepip utav Pelle.

IMG_0634 (1280x960).jpg IMG_0641 (1280x960).jpg IMG_0658 (1280x960).jpg IMG_0659 (1280x960).jpg IMG_0680 (1280x960).jpg IMG_0692 hp special.jpg

Mvh Toyman
34372

Kan inte räkna, 16 hojar var det på Motormässan, 4 lånade. Men första gången jag ställde ut WSBK samlingen... Hade ju tidigare varit med Honda CB1100R klubben på flera mc-mässor och på en tidigare Göteborgs Motorshow (2004). Men nu på egna ben utan en klubb bakom ryggen. Stötning och uppbackning utav vänner. Inte helt ovan vid att ställa ut på mässor, ett antal gånger har jag varit på motorshower med min Pro-Comp Dragster och även på Hobbymässor och Dagens hushåll.

Vid denna tidpunkt (2006) är nog en ide spikad för hur jag vill detta samlande ska sluta! WSBK 1988-2002.
Nu, 12 år senare.... mars 2018...... saknar några hoja"R" :va
 
Last edited:

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........

Fick det till sänt på Facebook ifrån en vän som prenumerera.... har lånat bild och text därifrån. Göteborgsposten, Tisdagsbilaga. Avd: Leva!

Tonys Äktenskap. Honda CB1100R 1982.jpg Tonys Äktenskap. Honda CB1100R 1982 12.jpg Tonys Äktenskap. Honda CB1100R 1982 11.jpg


Äktenskapet med Hondan har varat i tjugo år

NYHETER Han har fler än 40 motorcyklar – men bara en riktig ögonsten. Han älskar sin Honda CB 1100R.
Tja, älskar kanske är att ta i. Men den får Tony Dönges att må bra och gör honom lycklig.

Trångt är fel ord. Garaget är fullständigt fullproppat av motorcyklar, som står tätt packade i långa rader. På en vägg hänger tjugofem skinnställ som tillsammans med cirka 160 hjälmar skapar en härva av färger, former och material.

Det blev något av en ketchupeffekt. Jag hade fyra superbike-klassiker och det fanns inga tankar på att det skulle bli fler hojar. Eller hjälmar eller skinnställ, konstaterar 69-årige Tony Dönges i lokalen i Kungsbacka.

Vacker och snabb mc
Allt började när den forne dragracingmästaren slutade tävla för 20 år sedan. Då tog han upp sitt gamla mc-intresse genom att köpa en Honda CB 1100R, en sportmaskin från 1982. Den är fortfarande hans favorit och fungerar som bruksfordon.

– Den är vacker, fortfarande snabb och passar mig. Vi har blivit kompisar. Genom åren har jag underhållit och vårdat den och den har aldrig svikit mig. Den får mig att må bra.

För Tony är själva körupplevelsen det viktigaste. Att grensla sina motorcyklar ger honom lyckokänslor och får honom att leva i ögonblicket. Men även sökandet efter ekipagen står högt i kurs. De är tillverkade i exklusiva små serier och mycket svåra att få tag på.

– Det är jättespännande. Införskaffandet kan vara en vånda under flera år där man letar och till slut hittar en maskin. Oftast finns de i andra europeiska länder och man får resa dit. Det är fantastiskt roligt.

Cyklar från World Superbike
Det som Tony har fokuserat på är motorcyklarna från World Superbike, en tongivande tävlingsserie från åren 1988 till och med 2002. Den var ädel racing med gathojar som kördes på gränsen, av några av de bästa förarna i historien.

– De motorcyklarna är konstverk och jag gillar färgerna och formerna. Så långt det går vill jag ha dem i originalutförande. Jag var aldrig med på racerbanorna och kanske tar jag igen någonting som jag missade nu i stället, avslutar Tony Dönges i sitt älskade garage.
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Min "Onsdags" Ducati 851SP3 1991

2007, Duccen står i garaget nyservad och allt, men något stämmer inte. Den bara står still och jag är ute och far och flänger på andra hojar. Isle of Man för andra gången. Kör med min kvinna Bodils CB1100R 1983 (jag har en 82:a). Det är några vänner i CB1100R klubben, 5 personer på 4 hojar. Vi hyr ett helt hus.... mycket bra! Ägaren tar pengarna till en semesterresa till Medelhavet! Mycket hojåkar bilder detta år men då Honda hojar och Duccen står hemma och tiger.

P9150022 (960x1280).jpg P9150027 (1280x960).jpg
P9150031 (1280x960).jpg P9150025 (960x1280).jpg
P9150026 (960x1280).jpg P9150032 (1280x960).jpg
P9150020 (1280x960).jpg P9150035 (1280x960).jpg
Stör mej på att bakskärmen är kortad, hitta en hel! går det?

Mvh Toyman
34647
 
Last edited:

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Min "Kvälls onsdags" Ducati 851SP3 1991

Vårkänslor den 16 april 2008, en onsdag... har väl sett att vädret ska bli skapligt framöver ett tag. Ner på eftermiddagen och sätter batteriet på toppladdning, racerväxlingen har jag ändrat till normal så det är inget jag behöver bekymra mig över! Ser över hojen så den är redo för en torsdags eftermiddagstur. Kommer iväg runt tretiden, det blir en runda på ungefär 12 mil. Inga vägar är sopade så en får tänka på väg-gruset! Men jag känner mig trygg i mina spårval. Kungsbacka till Horred, Hyssna och vidare till Hällingsjö och hem till Kungsbacka. Underställ med ett skinnställ däröver och en extrajacka. Ytterst små vårtecken i naturen, men jag mår toppen och Duccen, med sin Italienska råa skönhet berör mig. Köra hoj på våren är jätteskönt, frisk luft och ingen grönska som skymmer sikt-fälten och landskapet är naket vackert! Stället här med lilla bron över sundet i mellan 2 sjöar, här stannar jag ofta och njuter landsbygdens tystnad. Om fågelsång så njuter jag utav det. Koltrasten brukar ju ligga i, reviret måste passas, kom inte hit, kom inte hit, då får du med mig att göra, samtidigt måste han ju imponera på någon tjej!:kär
Ser att jag borde vart till frisören!:hihi

IMG_2232 (1280x960).jpg IMG_2246 hp.jpg
IMG_2247 (960x1280).jpg IMG_2248 (1280x960).jpg
IMG_2250 (1280x960).jpg IMG_2251 (960x1280).jpg
IMG_2252 (1280x960).jpg IMG_2253 (1280x960).jpg

Mvh Toyman
34845
 
Last edited:

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Min "Torsdags" Ducati 851SP3 1991

Kollar mina bilder och tänker....... den där torsdagsturen (17 april 2008) ovan måste Italienskan tagit mig till ställen jag glömt, var inte hemma vid huset före klockan 20,00 och det är april-mörkt.

Lördag morgon tar vi oss till jobbet tillsammans, är inne på en kvällstur, lika med att göra resan hem ifrån jobbet lite längre. Vädret är utmärkt, dock är klockan lite mycket fast jag drar en stund tidigare ifrån jobbet. Hojen står då på leksakslagret!!! Rullar ut den lite innan 18,00. Bilderna vid stenbrottet är ifrån Eskilsbyvägen Björröd, väster om Landvetter flygplats, var ju bara tvungen att stanna där en stund i solnedgången (19,00) och ge en tanke till gobbarna som krympt urberget och pulveriserat det till det grus som nu kanske är det som ligger på vägen framför mig! Ut på Onsalalandet där jag bor svänger jag om Gottskär, blir ett kvällsfoto mot havet, mörkret gör bilden lite gryning....

Har nog lärt mig lite om hur jag ska hantera henne, få igång henne utan att få ström-torsk, tuffa kompen och lilla startmotorn, (skriver jag utan att ha riktigt belägg för) allt för att spara vikt, å så tjuriga beteendet (Weber Marinello elektroniken ECU?) vid tomgång och låga varv, kunde ju bara bli tvärstopp med en liten..... typ nysning i insuget. Lätt irriterande... varva varva..... lite!
Detta är en utav mina tilljobbetpåhojlångrunda på ca 12 mil.

Torsdag, hemma på gargeuppfarten.......... Fredag, jobbet på lastkajen.
IMG_2258 (1280x960).jpg IMG_2260 (1280x960).jpg
IMG_2261 (1280x960).jpg IMG_2262 (1280x960).jpg
IMG_2263 (1280x960).jpg IMG_2265 (1280x960).jpg
IMG_2266 (960x1280).jpg IMG_2267 (1280x960).jpg

Mvh Toyman
35001
 
Last edited:

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Min "Torsdags" Ducati 851SP3 1991

Tittar i maj månads bildmapp, då besannas tankar som jag hade när jag skrev i inlägget ovan. Unga grabbarna Fabian och Lion ifrån Göteborg. De var också ute och körde hoj denna fina lördag. De har varit i Kungsbacka och ska väl på hemvägen ta sig till Härskogsvägen som är en go hojsträcka.
Jag har när jag lämnat jobbet en stund innan 18,00 kört via Jonsered, Partille och Lerum tagit goa Härskogsvägen och kommit ut på Härrydavägen. Där tar det stopp ungefär vid Snåkered. 400 meter fram står en eller två ambulanser rätt över vägen. 2 motorcyklar ligger kraschade på vägen! Många tankar går genom ens huvud då, man hoppas på det bästa! Har ju redan några bekanta/vänner som förolyckats i trafiken i samband med hojåkning. Vänder tillbaka och kör runt och kommer så till stenbrottet i Björröd. Så här efteråt så vart det säkert många tankar om hur det gått med de inblandade i olyckan. Bilen som var delaktig kände jag inte till, såg den ej.

Läser sedan på söndag morgon att det värsta hade hänt! Fabian och Lion är döda!

Bilderna nedan är ifrån Pingstdagen 11 maj.....
var bara tvungen att stanna en stund och tänka, ledsen! 2 unga aktiva levnadsglada grabbar 22 och 29 år.

Så här stod det i GP

"Två omkom i mc-olycka
HÄRRYDA. Två motorcyklister från Göteborg omkom i går när de krockade med en hummer på Härrydavägen.
Det var klockan 18.18 i går kväll som olyckslarmet kom in till Räddningstjänsten.
Två motorcyklar hade frontalkrockat med en jeep på Härrydavägen – som löper parallellt med riksväg 40 – vid Björredsmotet.
– Motorcyklisterna har kört rakt in i en mötande bil, säger Madeleine Kaldrup, kommunikationscentralbefäl på Göteborgspolisen.
Båda avled
Förarna fördes med ambulans till Sahlgrenska men avled under kvällen.
Även föraren i jeepen fördes till Sahlgrenska.
– Han mår naturligtvis inte så bra, säger Madeleine Kaldrup.
Hur gick olyckan till?
– Bilen har påbörjat en vänstersväng – i samma stund kommer de andra farande över att backkrön, säger Bobby Lohse, inre befäl vid polisen i Mölndal.
Förarna var 22 och 29 år och båda hemmahörande i Göteborg."

Fabbe o Lion - Vi är många som tänker på er!

IMG_2404 (1280x960).jpg IMG_2406 (1280x960).jpg

Toyman. Man får sig en tankeställare. Tag det varsamt. Tänk till.
35184
 
Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

Top