Halloj Tony!
Kul att se lite bilder från evenemanget! Frölundatorg ligger ju en bit hemmifrån och blir därmed lite svårt att spontanbesöka... (Jag hoppas fortfarande att det kan bli av en utställning med dina hojar på nästa års MC-mässa i Göteborg, att du känner att det är värt det och att mässan ställer upp)
Berätta gärna lite om hur utställningen i Frölundatorg blev, för jag misstänker att det kom fler besökare fram på dagen och ville se och prata SportHoj!
Tjenna Tobbe!
Fredag och lördag var bäst.
Fredag var det lokalpatrioter som inte jobbade den dagen, och uj uj vad mc-minnen de bar på.
Lördagen var det väldigt mycket hojfolk som normalt ej är på Frölunda Torg.
De stod i klungor och minglade med varann och normala lördagsbesökarna vart där i massor.
Söndag verkade lite som en en familjedag jämt lugnt flöde hela tiden.
Många har ju kommenterat bristen på folk/besökare på bilderna!
En sådan här i detta sammanhang special utställning, blir ju väldigt annorlunda MC-mässan som ligger schemalagd år efter år och marknadsförs hårt i fackpress media.
Ett köpcentra öppnar och stänger ofta en timme före och efter butikernas öppettider. Det är ju ändå handeln som styr besökarna, här 200+ butiker och 45 ställen att få något i magen.
Besökare! Normal-snitt tyckte jag mig höra 30000 på fredagar och söndagar och på lördagar 40000 besökare. Men det står inte i kö för att komma in på torget 1 timme innan butikerna öppnar! Så de flesta korten är tidig morgon, på lördagen hans det inte med att fotografera. Samtidigt så kändes det inte 99% att plåta på för fullt bland besökarna, familjer, gamla, ungdomar osv.
Min enkla dagbok...
Event 8-10 mars 2019! Unik samling! MC-utställning.
Dagbok Mc-utställning på Frölunda torg.
1. 14 januari måndag. Kungsbacka. Möte Micke Martinsson som förmedlade era tankar!
2. 15 januari tisdag. Första mailkontakt med Johanne Gabrielsson. ”boss”
3. 25 januari fredag. Frölunda Torg. Första mötet på Adams Cafe.
4. 02 februari lördag. Kungsbacka garaget. Genomgång utav skyltmaterial, info om motorcyklarna.
5. 03 februari söndag. Frölunda Torg. Rekar centralhallen. Måttar lite på golvytor och försöker förstå takhöjden!
6. 05 februari tisdag. Frölunda Torg. Möte med mattläggarna. Mått beställning
7. 09 februari lördag. Kungsbacka garaget. Inget gym idag. Regn ute så jag vänder hojarna rätt. Och tar ner skinnställen ifrån väggen.
8. 10 februari söndag. Kungsbacka garaget. Tar fram skyltdockor, inventerar lådor inför transport utav skinnställ, hjälmar skyltdockor och tillbehör.
9. 12 februari tisdag. Kungsbacka. Lägger på vinterhjulen på släpvagnen. Köper nya vinterhjul till bilen och ser över släpet inför besiktning. Ute och provkör bromsarna.
10. 13 februari onsdag. Kungsbacka. Besiktigar släpvagn. Blankt papper med väl godkänt.
11. 14 februari torsdag. Kungsbacka garaget. Sorterar ut vilka 26 skinnställ som ska upp i taket och de till 10 dockorna. Packar ner dessa i perfekta för ändamålet… bananlådor
12. 15 februari fredag. Kungsbacka garaget. Sortera ut hjälmarna som ska med och packar dessa.
13. 18 februari måndag. Kungsbacka garaget. Lastar bilen med skinnställ, hjälmar och dockor.
14. 19 februari tisdag. Frölunda Torg. Kör in till torget och lastar ur. Vi klär på de 10 dockorna. Svårt. Trånga tajta styva skinnställ.
15. 20 februari onsdag. Frölunda Torg. Inventerar guld/chrome stolpar och tillhörande rep så att det räcker till för monter-planerna.
16. 21 februari torsdag. Frölunda Torg. Sorterar upp resterande 26 skinnställ som ska hänga i taket.
17. 22 februari fredag. Onsala hemma. Kontrollerar min påbörjade marknadsföring utav eventet på mina sidor.
18. 25 februari måndag. Frölunda Torg. Gör sista kollen på lagret och sätter stängerna med skinnställen på SJ-pall för transport till centralhallen. Fixar ordning tom emballaget.
19. 26 februari tisdag. Göteborg. Åker runt till mc-handlare i Göteborg och sätter upp event-lappar.
20. 27 februari onsdag. Onsala hemma. Gör lite skyltar.
21. 28 februari torsdag. Frölunda Torg. Ser till att skinnställen kommer upp i tänkt ordning och höjd. Ståhls Reklam-atelje.
22. 02 mars lördag. Kungsbacka garaget. Förbereder resterande hojar för transport.
23. 03 mars söndag. Onsala hemma. Jobbar lite med marknadsföring på mina sidor.
24. 04 mars måndag. Frölunda Torg. Gör ordning scenen med klädda dockor och rollup.
25. 05 mars tisdag. Frölunda Torg. Ser till, medverkar vid att Matta, podier och avspärrningar ställs ut så det passar. Ståhls Reklam-atelje.
26. 07 mars torsdag. Frölunda Torg. 2 bilar med släpvagnar, 6 personer. Transport och uppställning på podier 24 motorcyklar. Rekond utav alla motorcyklar. ”våt-torkning med vax”
27. 08 mars fredag. Dag 1. Frölunda Torg. Utställning.
28. 09 mars lördag. Dag 2 Frölunda Torg. Utställning.
29. 10 mars söndag. Dag 3 Frölunda Torg. Utställning. Efter stängning tömmer jag scenen på dockorna.
30. 11 mars måndag. Frölunda Torg. Skinnställen i taket plockas ned. Podier och staket körs ner till källare. Ståhls Reklam-atelje. Hojarna körs hem till garaget i Kungsbacka. Allt bort!
31. 12 mars tisdag. Frölunda Torg. Skinnställ fotograferas! Packas och dockorna kläds utav. Källaren töms.
32. 14 mars torsdag. Kungsbacka garaget. Tömma bilen, hänga skinnställen åter på vägg.
33. 15 mars fredag. Onsala. RYGGSKOTT….
34. Mars. Kungsbacka garaget. ”KVAR ATT GÖRA” Ställa hojarna, fickparkera så att en gång blir till i garaget.