Kall Auto Lodge bygger bana

N3X-Gemini

Temperamental blues
Gick med
3 Jun 2007
Ort
åre
Hoj
vulture
förstår inte hur man kan ha missat det här.. bor 5min ifrån banan och varken sett eller hört nåt som visar på att det är banbygge på G... hörde att det va planer på ett bygge men att det hade stoppats pga markägartvister.. meen ser ut att va löst nu :tummenupp
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
förstår inte hur man kan ha missat det här.. bor 5min ifrån banan och varken sett eller hört nåt som visar på att det är banbygge på G... hörde att det va planer på ett bygge men att det hade stoppats pga markägartvister.. meen ser ut att va löst nu :tummenupp

Var inte så säker på det :tungan Ibland gör folk som dom vill, tror dock inte detta är ett sådant fall.
 

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen
Han pratade inget om eventuella utbyggnader. Den är ju som sagt byggd för test/utbildningar. Dom har inte haft planer på banåkning för hojåkare när den planerades. Så det kommmer bli vårat ansvar o se till säkerheten osv om vi hyr den.

När det börjar drälla in MC-åkare högt och lågt som inte vill annat än att köra skiten ur sina maskiner kommer dem att inse var den rätta vägen går. :D Då blir det bara att bygga ut och lägga om sin affärsinriktning för asfaltsbanan mot oss. Bygga camping, pub och annat och täcker + 60 pers per dag.....Vilka fantasier va?:tungan
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
När det börjar drälla in MC-åkare högt och lågt som inte vill annat än att köra skiten ur sina maskiner kommer dem att inse var den rätta vägen går. :D Då blir det bara att bygga ut och lägga om sin affärsinriktning för asfaltsbanan mot oss. Bygga camping, pub och annat och täcker + 60 pers per dag.....Vilka fantasier va?:tungan

Fantasin är det ju inte brist på IAF, men skulle det börjas åka väldigt mycket motorcykel där, vilket jag hoppas att det kommer göra, så kanske dom får ihop tillräckligt med pengar för att bygga ut. Hyr vi ett par helger nu i sommar och är ca 20-40pers så blir det ju från 500:-/dag, det är riktigt billigt för att köra en hel dag.
Hur är det med stugor däruppe, eller tältplats? Stugor borde det ju drälla av, men hur är priserna såhär på sommaren?
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Fantasin är det ju inte brist på IAF, men skulle det börjas åka väldigt mycket motorcykel där, vilket jag hoppas att det kommer göra, så kanske dom får ihop tillräckligt med pengar för att bygga ut. Hyr vi ett par helger nu i sommar och är ca 20-40pers så blir det ju från 500:-/dag, det är riktigt billigt för att köra en hel dag.
Hur är det med stugor däruppe, eller tältplats? Stugor borde det ju drälla av, men hur är priserna såhär på sommaren?

Priserna... varierar nog lite gran, åre gör ju att priserna ökar lite gran.

Surt att man bara har en etta... annars har jag lätt kunnat ordna boende åt några eftersom jag bor väldigt nära :), hade jag haft lägenheten åt andra hållet så har jag nog sätt banan.
 

N3X-Gemini

Temperamental blues
Gick med
3 Jun 2007
Ort
åre
Hoj
vulture
Fantasin är det ju inte brist på IAF, men skulle det börjas åka väldigt mycket motorcykel där, vilket jag hoppas att det kommer göra, så kanske dom får ihop tillräckligt med pengar för att bygga ut. Hyr vi ett par helger nu i sommar och är ca 20-40pers så blir det ju från 500:-/dag, det är riktigt billigt för att köra en hel dag.
Hur är det med stugor däruppe, eller tältplats? Stugor borde det ju drälla av, men hur är priserna såhär på sommaren?

om det nu är WRC i kall som står för ekonomin så är det nog inga probs..

jora det finns rejält med bra alternativ till övernattning. hedmans fjällby, ligger ca 3-4km ifrån banan, dom tar runt 600kr/natt för en stuga.. då äre 6-8 bäddar, dusch-bastu - tv blablabla ganska mysiga små holkar om jag inte kmr ihåg fel.. brukar inte va så mkt drag här under sommarn.. går säkert att deala priset lite..
http://www.hedmansfjallby.se/
 

MrIsak

Allmänt störig
Gick med
13 Nov 2007
Ort
Åre/Trondheim
Hoj
GSXR600 (skala 1:16), GSXR750 (skala 1:12), TL1000R (skala 1:1)
Hur är det med stugor däruppe, eller tältplats? Stugor borde det ju drälla av, men hur är priserna såhär på sommaren?

Jag kan tipsa om http://hedmansfjällby. Det ligger bara ett gäng kilometer från banan.

Redigt mysiga stugor med allt som kan tänkas behövas. Stor soffa, öppen spis bastu, TV och kylskåp med tillhörande kök! Alltså, riktigt ölvänligt efter en heldags banåkande:öl . På övervåningen finns 6bäddar, varav 2är en dubbelsäng i enskilt rum, även öppen spis där om jag inte missminner mig(varför man nu skulle behöva öppen spis på sommaren). Det är även fullt möjligt för 2personer att däcka i soffan:fyllisar. Alltså finns det gott med utrymme för 8personer i en stuga och då blir priset nästan gratis! :party

Priser från deras hemsida:
Sommarpris
VECKA: 3200:-
DYGN: 600:-
 

N3X-Gemini

Temperamental blues
Gick med
3 Jun 2007
Ort
åre
Hoj
vulture
snyggt isak :tummenupp

det där får du nästan ge mig ett par av din mammas goda hembakade limpor för :yoparty
 

MrIsak

Allmänt störig
Gick med
13 Nov 2007
Ort
Åre/Trondheim
Hoj
GSXR600 (skala 1:16), GSXR750 (skala 1:12), TL1000R (skala 1:1)
Äh! Du hann bara före för att jag sitter på ett norskt förbannat slött internet. U-land är vad det är! Tänk att det skulle ta ca10minuter att ladda upp ett inlägg! skamligt.
 

kattcalle

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2005
Ort
Enar
Hoj
Skurk
Va fan, Molanda...på den tiden jag bodde i trakten var det ju det enda som gällde där att sladda med gamla amazoner och tanka flygfotogen (tills bilen rasar).

Det var bättre förr!
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top