Kall fusion, Evighetsmaskinen

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
Precis, slutar vi kriga om olja för att vi knappt behöver den längre så börjar vi kriga i andra länder för att dom har annat vi vill åt.

Afghanistan har Litium som behövs till batterier i el/hybridbilar....

Fatta vilket hot det här är mot rätten att stjäla om vem som helst kan skaffa sig en
liten fusionsreaktor i källaren.

Bara oljeindustrin omsätter ju en massa miljarder varje dag.

BOLOGNA MÅSTE BOMBAS TILLBAKA TILL STENÅLDERN NU!

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Funkar det, så hittar dom förmodligen uppfinnaren med ett skott i pannan, och ritningarna lär vara uppeldade.

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Funkar det, så hittar dom förmodligen uppfinnaren med ett skott i pannan, och ritningarna lär vara uppeldade.

Nu har du kollat för mycket på Bourne. Man köper patentet för vansinniga pengar, lägger det i kassaskåpet och tar fram det när oljan är slut.

Oljebolagen har köpt upp mängder av patent som "hotar" deras överlevnad på sikt.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Nu har du kollat för mycket på Bourne. Man köper patentet för vansinniga pengar, lägger det i kassaskåpet och tar fram det när oljan är slut.

Oljebolagen har köpt upp mängder av patent som "hotar" deras överlevnad på sikt.

Patent som dessutom förfaller efter 20 år så att vem som helst kan utnyttja dom gratis. Jodåsåatte dom köper man dyrt och låser in i ett kassaskåp och den verksamheten har förekommit sedan 40-talet! :glömdet Och på area 51 finns det ännu bättre lösningar på energiproduktionen men det är hemligstämplat krigsmaterial.

Var la jag foliehatten nu?

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Hoj
SV650S -05
En intressant sak är ju att Rossi verkar vilja göra dessa enheter tillgängliga för så många som möjligt genom ett lågt pris...
Jag undrar hur världens energibolag ser på detta, och hur dom tänker göra för att fortfarande håva in pengar...

Är vi så långt komna i samhället att vi kan släppa tanken på att alltid göra vinst på något som är en nödvändighet för alla?

Det känns konstigt om man skulle kunna ha en LENR-reaktor ståendes i källaren och i princip driva hemmet för en spottstyver...

Är det råvaran som kommer kosta, eller blir det en licenskostnad för att få ha ett reaktordrivet hem..?

Vad tror ni?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
En intressant sak är ju att Rossi verkar vilja göra dessa enheter tillgängliga för så många som möjligt genom ett lågt pris...
Jag undrar hur världens energibolag ser på detta, och hur dom tänker göra för att fortfarande håva in pengar...

Är vi så långt komna i samhället att vi kan släppa tanken på att alltid göra vinst på något som är en nödvändighet för alla?

Det känns konstigt om man skulle kunna ha en LENR-reaktor ståendes i källaren och i princip driva hemmet för en spottstyver...

Är det råvaran som kommer kosta, eller blir det en licenskostnad för att få ha ett reaktordrivet hem..?

Vad tror ni?

Eftersom att han tagit patent på sin urhemliga formel så skulle jag tro att det är bränslet man får betala genom näsan för. Isf vill han att så många som möjligt ska skaffa hans burk, sedan höjer han priserna lite lagom långsamt.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Ännu konstigare att det bara är nyteknik.se som skriver något om det :)

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Du har större förtroende för mainstream-media än jag har. :)

Inget förtroende för nyteknik (varken här eller där ;) ),
som den här artikeln om att Nasa försvarar, men samtidigt vill dom inte kommentera.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
som den här artikeln om att Nasa försvarar, men samtidigt vill dom inte kommentera.

I dom ämnen jag har varit insatt i har kvaliteten på NyTekniks artiklar varierat väldigt, från helt korrekt till totalknas.

Läser man sen kommentarerna så blandas foliehattarna med besservissers och miljömuppar, men klarar man att sålla skitsnacket så finns det en del kompetens bland läsarna.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Hehe, sant, jag tror inte helt på nyteknik heller. Och i just det här specifika fallet är jag väldigt skeptisk.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Om jag uppfann en sån där låda så skulle jag starta ett elbolag direkt. Först sälja el till grannen för halva priset, sedan för vinsten bygga ut och sälja till hela kvarteret. Därefter till hela stan. Med de vinster en sådan låda skulle så skulle jag inom 5-10 år ha monopol på all världens energi!

Men vad gör italienaren? Jo han försöker sälja grisen i säcken och ännu så länge verkar bara Nasa ha varit tillräckligt korkade att köpa den. Nu håller dom käften för att slippa gå ut i omvärlden och berätta att dom blivit lurade. Så istället kommer ytterligare någon köpa en låda eftersom ju Nasa köpt en...

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
... blandas foliehattarna med besservissers och miljömuppar, men klarar man att sålla skitsnacket så finns det en del kompetens bland läsarna.

Själv tror jag inte på miljön, jag tror alltså inte på att den finns, så jag drar alltid öronen åt mig så snart den kommer på tal.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Själv tror jag inte på miljön, jag tror alltså inte på att den finns, så jag drar alltid öronen åt mig så snart den kommer på tal.

Ja, den är jag skeptisk till jag med, den låter osannorlikt bra, och sånt som låter för bra för att vara sant...

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år