Kalla Fakta - TV4 - Ansiktsslöja

Ska Niqab / burka / ansiktsslöja vara tillåtet i skola/arbetsliv?

• Antal röstningar
    0

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Sitter och tittar på Kalla Fakta just nu om en kvinna som valt att bära en Niqab - Ansiktsslöja.

Denna kvinna har tagit strid för att få bära sin slöja efter att ha blivit nekad att bära den på sin barnskötarutbildning på Komvux.

Är det så konstigt att hon blev nekad? Jag är själv förälder och inte skulle jag vilja att en fröken helt klädd i tyg från topp till tå skrämmer livet ur min son på dagis.

Ska verkligen allt vara tillåtet så fort man hänvisar till religion?

Vad är Er åsikt?

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Det är inte rasistiskt att kalla någon för en jävla idiot, som är precis vad hon är.
Man ska inte få fördelar för att man är troende, precis tvärtom tycker jag så ska man istället bli hånad och förtryckt på grund av det :mad:

Ok, lite väl kanske men skit ska hon ha.

staten99

Inga åsikter längre
Gick med
4 Feb 2008
Hoj
två hjul
Jag är nudist och vill jobba på ett dagis :: Undrar om dom är rasister som nekar mig

Man undrar hur det ser ut i passet eller på körkortet
eller hur en fotokonfrontation går till

religiösa idioter ::: av olika sorter :: men den sista idioten är inte född ännu
men så länge dom kan leva på bidrag så funkar det

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
haha, äldre klagar ibland på yngre som har kepsen på sig inomhus, de kommer nog säga, "det var bättre förr, då hade dom åtminstone keps." :D :näsblod

senare kommer det en folkomröstning med förbud om slöjor, sen kommer Iran med en varning :rolleyes:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Det här är helt vansinnigt... det skrivs regler mot att man inte får ha byxor som hänger så kallingarna syns, man får inte ha keps/mössa på lektionerna osv osv osv men nog fan är det något rikspucko som vill sitta där som värsta vålnaden och sedan motivera det med religon. IDIOT säger jag.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
det skrivs regler mot att man inte får ha byxor som hänger så kallingarna syns, man får inte ha keps/mössa på lektionerna osv osv osv men nog fan är det något rikspucko som vill sitta där som värsta vålnaden och sedan motivera det med religon. IDIOT säger jag.

blir det ok med slöja går det inte att försvara dom reglerna på något vis.

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
...det intressanta är att ja-sidan har noll (0)% och det illustreras (ändå) av en liten dutt blått. hur mycket ligger felmarginalen på egentligen?

m.a.o kan man inte ta pollundersökningen på allvar.

Bifogat

• poll.jpg
    poll.jpg
    143.2 KB · Visningar: 124

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Undra hur hon skulle reagera om hon mötte någon med en balaklava på huvudet och en kofot i näven... Det är ju ändå bara snickaren Glen på väg till jobbet!

undra hur du skulle reagera om du mötte någon med nävarna i högsta hugg...det är ju ändå boxaren paolo som är på väg till ringen!

schizophrana

Guest
jag vill kunna ha hjälmen på när jag går in på bensinmacken också.

allt annat är diskriminering, jag är ingen jävla rånare! :gnissla

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Kollar på programmet just nu. Man häpnar. De skäms inte ens när de tycker att det är ok att spöa upp frugan så länge det är i hemmet, eller att mannen är den enda som har rätt att ta ut skilsmässa, eller att mannen är familjens överhuvud. Snacka om värderingar från stenåldern.

Hoppas på en revolution bland muslimska kvinnor. Jorden runt.

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Kollar på programmet just nu. Man häpnar. De skäms inte ens när de tycker att det är ok att spöa upp frugan så länge det är i hemmet, eller att mannen är den enda som har rätt att ta ut skilsmässa, eller att mannen är familjens överhuvud. Snacka om värderingar från stenåldern.

Hoppas på en revolution bland muslimska kvinnor. Jorden runt.

"Mannen har sista ordet. Han fattar beslut rationellt, kvinnor styrs av känslor när de ska fatta beslut."

:lol

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...