Kalla Fakta - TV4 - Ansiktsslöja

Ska Niqab / burka / ansiktsslöja vara tillåtet i skola/arbetsliv?

• Antal röstningar
    0

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000
spokelseskladden.gif

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Det är lite av ett konstigt yrkesval. Den här kvinnan ska ju se till barnens behov. Vad gör hon? Jo, hennes egna behov är viktigast. Kanske skulle hon fundera ett varv till på om hon valt rätt.
Det är inte ens så komplicerat.
Om du har en yrkesroll där du skall interagera med andra människor så duger det inte att endast visa ögonen. Det är nonchalant och respektlöst samt för vissa* även obehagligt.

* Typ Marcus och små barn.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag vill ha lagstiftnig för slöjor på vissa personer.

Gärna med toplesstvång för andra som ett logiskt nästasteg.

• Gilla
Reaktioner: Zee

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Klart vem som helst skall få bära slöja/valfri mask både i skola och jobb.
Klart är också att om någon sådan person arbetar på ett dagis/fritids så kommer inte jag att lämna mina ungar där.

Stekar`n

Team No control
Gick med
31 Jul 2005
Hoj
hojlös men letar...
Ja va fan ska man säga...suck....säger väl fan det mesta om dom där underliga varelserna. Stå å kasta sten på en stridsvagn ger väl ca lika mycke skada som att pissa på en blåval :gnissla.
Ser mig inte som rasist men nu får det för fan vara nog , springa runt som nån jävla häxa från Långbortistan å skrämma slag på barnen.....då kan hon väl ta å bära den i nån källare där muslim-kiddzen kan leka m henne isf !!

Ta seden dit man kommer !!! Fan lycka till att få våra seder godkända i deras torra länder....ska ha kristna kyrkor , brudarna behöver inte bära slöja , tjejerna får yttra sig , välja egna killar osv osv osv.......

Vill dom vara "svenskar" får dom fan ta å agera efter våra regler/seder oxå:mad:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det där kommer att lösa sig, för första gången någon passerar en fartkamera och bara ögonen syns kommer det att lagstiftas i frågan.

Eller om dom försöker demonstrera för en ny moské, det råder väl maskeringsförbud vid demonstrationer?

Jag känner människor som är så fula att dom borde åläggas att skyla sig, men det kanske är nästa steg?

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Smått tragiskt att tjejen frivilligt tar på sig rollen som förtryckt kvinna, det är hon samtidigt inte ensam om, slöja eller ej..

Hursom, tror dräkten ryker den dag hon behöver ett arbete..

"Alia själv avslutar sin barnskötarutbildning med ofullständiga betyg eftersom hon aldrig fick någon praktikplats under hösten."

Det är redan nämnt, men hur fan ska hon kunna legitimera sig?

edit: läser att Alia visar sitt ansikte när det "behövs", nu blir det ju än mer bisarrt.. Läser också att familjen planerar en flytt till demokratin Egypten, kanske bäst så..

.

Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Det där kommer att lösa sig, för första gången någon passerar en fartkamera och bara ögonen syns kommer det att lagstiftas i frågan.

HAHAHA! Som om dom någonsin skulle tillåta en kvinna att göra något så "fritt" som att få köra en bil, och det för fort dessutom :hihi :rofl

Den var rolig den! Är du komiker? :tungan ;)

Pips

Guest
HAHAHA! Som om dom någonsin skulle tillåta en kvinna att göra något så "fritt" som att få köra en bil, och det för fort dessutom :hihi :rofl

Ehh såg en sådan dära, köra en minibuss på Fleminggatan/S:t Eriksgatan i Stockholm för någon vecka sedan.. Vissa har trots allt "förmåner" eller så hade hon rymt.

Well, problemet är ju att värderingarna redan är stenåldersgamla.

:jätteparkering

Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Ehh såg en sådan dära, köra en minibuss på Fleminggatan/S:t Eriksgatan i Stockholm för någon vecka sedan.. Vissa har trots allt "förmåner" eller så hade hon rymt.

Nehe!? Det var som fan, kvinnor kör bil, vart är världen påväg? :rolleyes:
Nej men det var ju en bra nyhet i sig, trodde verkligen dom var stenhårda på sådant, men så finns det ju visserligen 6 biljarder olika nyanser av hur man ska tyda sådana där "heliga böcker". :brinnerup

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
du har så otroligt rätt, satt själv o ögnade igenom programmet o skulle aldrig i helvete lämna iväg mitt (blivande) barn till ett dagis eller förskola där nån jobbar som vägrar visa ansiktet,

vad är det för strid hon för egentligen??
Jag anser att kommer man som utlänning (oavsett hudfärg och religion) till ett annat land så får man ta seden dit man kommer, det gäller ÄVEN dessa mohammedälskare oxo!!

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
På sonens dagis jobbar en med slöja (sån som täcker håret) och det går väl an, men i början tyckte sonen att det var läskigt... nu har han vant sig vid henne.
Men nån som inte ens visar ansiktet för barn... det är bara fucked up!

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...