KalleNorton-repa på onsdag!

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ta med kanonen, det tror jag Oskar tyckt va helcool!

Ja jag tänkte samma sak, han gillade verkligen när det var action.
Men känns det inte rätt väl på plats så tänder jag inte på. Det ska kännas att det är Oskar som står i centrum, inte att mina hyss stör.

Men jag tar med den.

/J

IronMike

Guest
Ja jag tänkte samma sak, han gillade verkligen när det var action.
Men känns det inte rätt väl på plats så tänder jag inte på. Det ska kännas att det är Oskar som står i centrum, inte att mina hyss stör.

Men jag tar med den.

/J

Klockrent, ta med den.. Det är han som ska hedras, inte dom som åker dit.. Alla har sina egna sätt att minnas eller hedra en bortgången kamrat.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag vet inte om man "får" göra så .... men första och enda gången jag mötte oskar, va på en sporthojpub, kan man ist för tända ljus, ställa dit en bira? det skulle kännas mer naturligt än sedvanligt tända ljus osv, han va ju så glad & trevlig prick. Men det kanske tas illa upp av familj?

Nej, en öl är ingen bra idé. Drick den själv så du kommer i lagom stämning! Fast då får du be nån vuxen om skjuts, såklart.

Kanonen blir kanon. Är det Jörgen Krut vi snackar om?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag kanske hurrar dit oxå, fast i bilen. Jag kan ju ligga sist o bara följa med genom svängarna. En vacker dag är jag tillbaka på hoj igen.

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
SÅLD!
Jag vet inte, men det känns så sorligt och tända ljus, dock otroligt vackert med en massa ljus. Men minnestunder måste inte alltid göras mer sorliga än vad de redan är, många gånger på begravningar där unga mist livet så är det ledig klädsel, och mer fritt vad man själv personligen känner för. Vad skulle man inte göra för att spola tillbaks tiden, ta en bärs med kallenorton och prata en massa skit så som man gör. Jag känner inte för att tända ett ljus och säga adjö, utan mer åka förbi sandsborg, säga "hej" hoppas du har det ok, vi tar en bärs nån gång. Vi ses / micke

Jag tycker som dig, när en polare till mig dog (20 år) höll jag tal på begravningen, mitt under talet gick en annan kompis till mig och la en APELSIN på kistan (öppen kista) istället för att tända ett ljus och lämna en ros, alla tyckte det var fint gjort då min polare var GALEN i apelsiner...Vill absolut inte "tycka till" om vad som är rätt eller fel vid en sån här situation, vill dock bara säga att jag tycker det var en fin tanke...

Även om jag inte känner KN finns han i mina tankar...VIF.

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Eftersom det är en bit för mig att åka ner och jag slutar jobbet 17:00 så kan jag inte haka på, annars hade det varit givet. Men däremot tar jag en tur här uppe vid 18:00, jag och Gustav1 får väl hedra på distans så att säga.

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Jag hade ambitionen att komma, men jobb, miltal och logistik satte käppar i hjulet.

Jag räknar med att Nursey tänder ett ljus från mig och Mattias kan kanske spilla en...tår?
Tag med kamera nån också, please?

Sen hoppas jag att ni finner kärlek och harmoni till varandra och till hojåkning - Oskar hade inte godkänt något annat!

:gråta

:tuttar

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Jag hade ambitionen att komma, men jobb, miltal och logistik satte käppar i hjulet.

Jag räknar med att Nursey tänder ett ljus från mig och Mattias kan kanske spilla en...tår?
Tag med kamera nån också, please?

Sen hoppas jag att ni finner kärlek och harmoni till varandra och till hojåkning - Oskar hade inte godkänt något annat!

:gråta

:tuttar

Jag tänder ett ljus åt dig baby..jag skall tända från Paradoxy pckså och han o jag skall köpa flaoersh..vill du va med?
You got maj namber :pussa

IronMike

Guest
Nej, en öl är ingen bra idé. Drick den själv så du kommer i lagom stämning! Fast då får du be nån vuxen om skjuts, såklart.

Kanonen blir kanon. Är det Jörgen Krut vi snackar om?
Jag ska inte ta med någon öl, det blir ett ljus...det var bara några tankar som flög i mig.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Träffade honom bara en gång men han va onekligen en kul typ. Jag kommer, om ingen misstycker?

Edit: Om jag hittar dit vill säga, hamnade i välingby sist jag försökte:näsblod nån från norr sidan som skulle stå ut med att göra mig sälskap?

Last edited:

Mekahno

bara en tanke...
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
Yamaha FZR 600r -95
Jag kommer.

Kusligt men fint på Skogskyrkogården. Var där för ca. 4 månader sen då farfars bror dog.
Är det där Oskar ligger?

Dr.Bike

Guest
Vad fint ordnat. Jag dyker också upp. Men jag tar kruppstålet dit. Min hojkoppling är i delar. Jag möter er på olyckplatsen istället, så jag hinner parkera undan bilen trafiksäkert. Många kör ju tyvärr fortfarande för fort i den där böjen. Vi får nog tänka på det allihop när vi parkerar

Jag ska se om jag kan gräva fram min gamla svartkrutskanon så kan vi dunka iväg en honnörssalut för Oskar över ängen om ingen tycker det känns orätt.

Mvh
Jörgen

Salut är hedersamt!

Jag talade om det igår med Supergirl, men jag (som artillerist) HAR ju ingen kanon! Så jag föreslog en riktig burnis som hedersbetygelse och s.k mc-salut.

Men en kanon är ju KANON!
Ta med!

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Salut är hedersamt!

Jag taladeom det igår med supergirl, men jag (som artillerist) HAR ju ingen kanon! Så jag föreslog en riktig burnis som hedersbetygelse.

Men en kanon är ju KANON!

Burnis tänkte jag också på men åker ju bil idag.:( Men du eller ngn annan kanske har ett bakdäck som kan få plikta lite för Oskar.

/J

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
Kör för mig är ni snälla.

Precis hemkommen från Norrlands inskogar inser jag att jag inte hinner komma.

Kör försiktigt och visa den heder och respekt som Oskar och alla våra framlidna vänner är värda!

Trashcan

meldeM
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
Lite trasig
Kommer om jag kan åka med någon, har varken bil eller fungerande hoj. :/

Last edited:
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten