Kallio i Moto GP!

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Kallio nära MotoGP-kontrakt
2008-08-27 | Nyhet | Finländska roadracingstjärnan Mika Kallio kommer förmodligen att underteckna ett kontrakt med ett av MotoGP-teamen redan kommande helg.
Kallio som för tillfället tävlar i 250-klassen och ligger tvåa i mästerskapet har fått erbjudanden att köra både för Ducati och Honda i roadracingens ”kungaklass” nästa säsong.

Även om Mika Kallio har ett avtal med KTM att tävla för teamet också nästa säsong finns det en klausul i kontraktet som tillåter honom att gå till MotoGP. Enligt finländska tidningsuppgifter kan 25-årige Kallio skriva på för Ducati redan under GP-tävlingarna i San Marino kommande helg. Även Honda-teamet har ett kontraktsförslag som Kallio har att ta ställning till. I båda fallen handlar det om så kallade satellitteam. Hondas satellitteam heter JiR Team Scot MotoGP och Ducatis, Alice Team. Mika Kallio har de två senaste säsongerna kört för KTM-teamet i 250-klassen men har redan tidigare uttryckt sitt önskemål att i framtiden få tävla i MotoGP-klassen.

Av: Christer Flythström

När kommer en svensk dit?
 

-Walter-

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Skövde
Hoj
Gixxer 1000
För hans egna bästa hoppas jag han väljer Honda.

En melandri säsong på Duccen kan nog vara svårt att återhämta sig ifrån som rookie.
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
För hans egna bästa hoppas jag han väljer Honda.

En melandri säsong på Duccen kan nog vara svårt att återhämta sig ifrån som rookie.

Stoner är nog rätt nöjd med att han kör Ducce. Det handlar om körstil och personlighet.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag tror om det blir Ducati att Kallio kan prestera mycket bättre än Melandri.

Vad än det blir, så ska det bli kul med lite nytt folk i MotoGP. Det behövs fler till start där.
 

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
KTM 65/85
Riktigt kul med Kallio i MotoGP.

Angående Ducati, så vill jag se Simoncelli på en Ducce i MotoGP, det skulle nog kunna vara riktig magi på tvären! :tummenupp
 

DrT

Drömmande tänkare....
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Höglandets djupa skogar
Hoj
SF 750 -72,900 Darmah -82, skurhink blåfemtio -92, TRX 850 -97, TT600-94, Ett par Mzór...och numera Desmoquattro Touring Millenie-edition. XL 1000 Varadero 2004 brukis
kallio-ducce......

......hoppas för allt smör i hela småland att det blir Ducati i så fall - han skulle säkerligen inte skämma ut sig där.......

...vad jag tror iaf...
 

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Skåne/Blekinge
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
Riktigt skoj med Kallio i MotoGP:tummenupp
Hoppas att han får en bra styrning, undrar vilket som passar Kallio bäst...Ducce eller Honda?! :va Kul vilket som, men det verkar ju nästan som det ibland krävs rätt mycket för att komma överrens med duccen till 100%
 

GAMMA

Trasig
Gick med
24 Mar 2003
Ort
Mälardalen
Hoj
Promenadhoj, forthoj, smutshoj.
Skulle vara grymt kul med en nordbo i MotoGP.

Vem från sverige eller våra grannländer har lyckats bäst i "kungaklassen"?
Jarno Saarinen?
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Skulle vara grymt kul med en nordbo i MotoGP.

Vem från sverige eller våra grannländer har lyckats bäst i "kungaklassen"?
Jarno Saarinen?
Det beror på hur man räknar. Kent Andersson har två VM-titlar i GP medan Saarinen "bara" tog en titel innan han omkom. Saarinen har dock flest GP segrar av dem bägge och ledde både 500 och 350 VM innan kraschen i Italien.
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Hoppas det blir Ducati för Kallio ... det skulle innebära att andra förslag på Ducceteamister faller
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Hoppas det blir Ducati för Kallio ... det skulle innebära att andra förslag på Ducceteamister faller
Fast Kallio har ju fått erbjudande om att köra i Alice/Red Bull Ducati och inte i Ducati Corse så risken är stor att du får dras med Hayden på en Ducce from 2009.
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
vad det än blir så kommer jag hålla honom som en riktig favvo ,, inom 3 säsonger är han kung om mina spekulationer stämmer,
någon som törs sätta imot en hundring ?

// Jocke
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
vad det än blir så kommer jag hålla honom som en riktig favvo ,, inom 3 säsonger är han kung om mina spekulationer stämmer,
någon som törs sätta imot en hundring ?

// Jocke
OM du med kung menar att han kommer ha vunnit MotoGP inom tre år, dvs 2011, så sätter jag emot.
 

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
Jag säger bara det ,,,,

Dessa finnar ,,, det landet bara skiter ut bra racingförare, spelar ingen roll vad det är för racing så är dom duktiga.

All lycka till Kallio :tummenupp
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Fast Kallio har ju fått erbjudande om att köra i Alice/Red Bull Ducati och inte i Ducati Corse så risken är stor att du får dras med Hayden på en Ducce from 2009.

Shit ... men det finns ju hopp ännu såvitt jag vet.

Jag säger bara det ,,,,

Dessa finnar ,,, det landet bara skiter ut bra racingförare, spelar ingen roll vad det är för racing så är dom duktiga.

All lycka till Kallio :tummenupp

Finland:s massmedia visar andra sporter än fotboll, därför väcks intresset hos fler. Allvarligt ... om alla sporter visades lika mycket .. hur många fotbollsspelare hade det funnits då?
 
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top