Kallio i Moto GP!

Dr.Bike

Guest
Riktigt kul med Kallio i MotoGP.

Angående Ducati, så vill jag se Simoncelli på en Ducce i MotoGP, det skulle nog kunna vara riktig magi på tvären! :tummenupp

Ja om man vill ha en kille som inte bangar att torpedera sina medtävlare så är Simon i källaren rätt val.
 

Dr.Bike

Guest
För hans egna bästa hoppas jag han väljer Honda.

En melandri säsong på Duccen kan nog vara svårt att återhämta sig ifrån som rookie.

Håller med dig... men tror samtidigt, som Swedie, att han säkerligen skulle göra bättre ifrån sig än Melandri.
Men... skulle det räcka?
Att vara bäst bland de sämsta är nog inte Kallios mål.

Hoppas det blir Ducati för Kallio ... det skulle innebära att andra förslag på Ducceteamister faller

Nä nä nä... du SKA få Hayden nu, till "den lille fabrikk" :D
 
Last edited:

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
KTM 65/85
Ja om man vill ha en kille som inte bangar att torpedera sina medtävlare så är Simon i källaren rätt val.

Jag håller med om att han har en yvig körstil, och incidenten på Mugello var väldigt onödig om än oavsiktlig. Gången innan när han gick in i bakdelen på framförvarande på väg in i kurvan (Bautista va?) så var de ju båda rörande överens om att det INTE var Simoncellis fel utan motorhaveri. Jag tror att hans vinnarskalle kan friska upp i MotoGP. Han gör knappast en Sete, vilket jag är lite rädd för att Stoner nu. Hoppas att jag har fel dock.

:tummenupp
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Nä nä nä... du SKA få Hayden nu, till "den lille fabrikk" :D

Ok, så du menar att Honda har offrat sig tillräckligt nu och nån annan får ta över i jämställdhetens namn? :rolleyes:
 

Dr.Bike

Guest
Ok, så du menar att Honda har offrat sig tillräckligt nu och nån annan får ta över i jämställdhetens namn? :rolleyes:

Er tur att ha Svarte Petter! :blah

Nara...faktiskt inte.
Dels ar han ju en varldsmastare...*here we go again*
Men! Det jag tror skulle kunna funka ar haydens korstil.
Den och Duccen skulle jag tro passar bra ihop.
Bort med TC och sen bara kora lite flattrack style sa...

Kan bli en bra kombo det dar ska du se!
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
Er tur att ha Svarte Petter! :blah

Nara...faktiskt inte.
Dels ar han ju en varldsmastare...*here we go again*
Men! Det jag tror skulle kunna funka ar haydens korstil.
Den och Duccen skulle jag tro passar bra ihop.
Bort med TC och sen bara kora lite flattrack style sa...

Kan bli en bra kombo det dar ska du se!

Ska onekligen bli spännande och se hur det går om det nu blir så att Hayden går dit. Jag tror dock lite tväremot dig att hojen inte kommer att passa hayden så bra. Av det man kunnat läsa tycker jag mig Stoner säger att han använder TC:n väldigt mycket och att den är okörbar utan. Men som sagt ska det bli intressant, det verkar som om antingen trivs man på duccen, eller trivs man inte inget mellanting.
 

Dr.Bike

Guest
Ska onekligen bli spännande och se hur det går om det nu blir så att Hayden går dit. Jag tror dock lite tväremot dig att hojen inte kommer att passa hayden så bra. Av det man kunnat läsa tycker jag mig Stoner säger att han använder TC:n väldigt mycket och att den är okörbar utan. Men som sagt ska det bli intressant, det verkar som om antingen trivs man på duccen, eller trivs man inte inget mellanting.

Sant att Stoner sagt att han har TC'n pa max...
Men det som talar for Hayden ar ju att han ar en brutalare forare, som bade gillar nar det kranger, och kan kora med sladd.
Han skulle alltsa enligt den tesen kunna tygla besten annu mer.

Men vad vet man?
Det vore iaf skoj om Ducati kunde fa ytterligare en forare i toppen sa man kan visa att det AVEN ar cykelns fortjanst och inte bara EN gudabenadad forare...
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Sant att Stoner sagt att han har TC'n pa max...
Men det som talar for Hayden ar ju att han ar en brutalare forare, som bade gillar nar det kranger, och kan kora med sladd.
Han skulle alltsa enligt den tesen kunna tygla besten annu mer.

Men vad vet man?
Det vore iaf skoj om Ducati kunde fa ytterligare en forare i toppen sa man kan visa att det AVEN ar cykelns fortjanst och inte bara EN gudabenadad forare...

Tycker Hayden ofta visat att han haft problem att ställa in cyklarna och inte alls kört fort när hojen inte vart optimal. När hojen var ordentligt inställd har det gått ordentligt brett, inte annars..
Men är väl egentligen bara att minnas hur melandri körde 990-honda, det gick ofta med feta sladdar då också..

Så min tes är att om hojen är lättinställd så kommer det kanske gå bra för Hayden, dock tycker jag det mesta visar på att Ducatin verkar vara rätt svår att ställa in och den enda som lyckas med det och köra den stenhårt är Stoner och att risken är rätt stor för en flopp för Hayden.. Dock är det ju en ny Ducati nästa år som kanske är lite enklare nästa år..
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
Sant att Stoner sagt att han har TC'n pa max...
Men det som talar for Hayden ar ju att han ar en brutalare forare, som bade gillar nar det kranger, och kan kora med sladd.
Han skulle alltsa enligt den tesen kunna tygla besten annu mer.

Men vad vet man?
Det vore iaf skoj om Ducati kunde fa ytterligare en forare i toppen sa man kan visa att det AVEN ar cykelns fortjanst och inte bara EN gudabenadad forare...
Visst, men jag håller nog Capirossi som en brutalare förare än Hayden och han tyckte ju inte alls om 800-Duccen.
 

Torgo

The Master does not approve
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Dalby
Hoj
En svart Qvarna 701
Visst, men jag håller nog Capirossi som en brutalare förare än Hayden och han tyckte ju inte alls om 800-Duccen.

Men det var helt underbart att se honom (Capirossi) på 990-Ducatin. Fi helvete vad den krumbuktade sig när han gav gas ut ur kurvorna :yoparty
 

Dr.Bike

Guest
Visst, men jag håller nog Capirossi som en brutalare förare än Hayden och han tyckte ju inte alls om 800-Duccen.

Ok.... fasen vad ni vet! :D

Men varfor skulle Ducati vara intresserade av Hayden da?

Marknadsforing av market i USA?
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
Ok.... fasen vad ni vet! :D

Men varfor skulle Ducati vara intresserade av Hayden da?

Marknadsforing av market i USA?

Varför de vill ha honom? Beats me... :D

Nä, de vill väl han någon som nöjer sig med att vara andreförare och kan samla tillräckligt med poäng till märkesvm, för jag kan inte tänka mig att de tar in honom för utveckling av hojen direkt.
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Sant att Stoner sagt att han har TC'n pa max...
Men det som talar for Hayden ar ju att han ar en brutalare forare, som bade gillar nar det kranger, och kan kora med sladd.
Han skulle alltsa enligt den tesen kunna tygla besten annu mer.


Du menar alltså att några sladdar är "brutalare" än det sätt Stoner kör Duccen??
 

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös! :(
För att återgå till ämnet; Fan va kul, hoppas allt klaffar nu! :tummenupp
Skall bli grymt intressant att se vad han kan prestera mot de stora pojkarna...:yoparty
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top