Kalmar-tråden

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
Yamaha XSR700 X-T, Yamaha Tenere 700, Yamaha WR450F, Yamaha FZ6-RR
Hoppla =) Det var ju iaf ordentligt gjort;) Var fasen lyckades du gör den så fin?=)
O hur mycket snyggade du till dig själv??

Jag går inte för inte under epitetet cyborg =) Glasholmsvägen var boven.
Men jag fick ju en anledning till att förnya garderoben med MC-kläder.:D

Skämt och sidor, jag har för avsikt och mål att vara igång till våren. Då jäkla ska det sprättas och busas :tummenupp

Roosterman

Burner... Roosters MCC
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Honda VFR800-01 + Kawa KLX650R-99 + Kawa Z1000-03
Den goa vägen ;) Men ack så bitig ibland;) Där skrotade exet en av minan bilar 2 ggr =)
Då går du inte gärna genom en metalldetektor just nu då?? ;)
Förresten, var det din gixxer bakom kåtten??

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
Yamaha XSR700 X-T, Yamaha Tenere 700, Yamaha WR450F, Yamaha FZ6-RR
Den goa vägen ;) Men ack så bitig ibland;) Där skrotade exet en av minan bilar 2 ggr =)
Då går du inte gärna genom en metalldetektor just nu då?? ;)

Jag håller iallafall mig bort från stena, metall är värdefullt nu för tiden:)

Nej för guds skull, alldrig suzuki! Det är min polare som kör den.

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Tack allihop för den roliga grusrundan idag :D
Hoppas få se lite bilder Rooster ;)

Effoc

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2009
Hoj
Husaberg 501-13

vet inte om Lion har fler vänner med gixxer nu mer änn jag?

NGN här som vet hur det funkar med försäkrings ärenden och personliga prylar.
blev avprejjad av vägen ner i ett dike alla mina kläder är nya men jag har inga kvitton kvar men får man en likadan hjälm som man hade eller värderar dom den hade en Shoie xr1000 miyu TC 2

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
hehe riight, in med fler:D

12 O`clock

ADRENALINE IS A LIFESTYLE
Gick med
13 Feb 2008
Hoj
Yamaha R1-05 Gsxr 750 -98 stuntedition

vet inte om Lion har fler vänner med gixxer nu mer änn jag?

NGN här som vet hur det funkar med försäkrings ärenden och personliga prylar.
blev avprejjad av vägen ner i ett dike alla mina kläder är nya men jag har inga kvitton kvar men får man en likadan hjälm som man hade eller värderar dom den hade en Shoie xr1000 miyu TC 2

Hej

Ett tips är ju att ALLTID spara kvittona!! Det underlättar ju vesäntligt..
Vad gäller kläderna så värderar dom detta på ett marknadsvärde typ från blocket.se m.m Har du kvitton så kan du förhandla summan lite lättare men utan så är dom lite mer svåra:p Räkna med att kanske få runt 70% av nypriset på dina saker! Eller är du en bra förhandlare och kan bevisa att dina saker är värda mer och då kollar dom ju det och gör en kompromiss!
Vad gäller dina kläder så är det din hemförsäkring som tar det...INTE din mc försäkring. Hoppas jag hjälpt dig lite på traven..?

MVH/ 12 O´clock

Effoc

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2009
Hoj
Husaberg 501-13
Det är den vållandes försäkring som ska ta detta och inte min så inga kompromisser här inte kommer tjabba tills jag får antingen samma modell eller nyare. Det var ju inte mitt fel att jag flög i diket :död

Hej

Ett tips är ju att ALLTID spara kvittona!! Det underlättar ju vesäntligt..
Vad gäller kläderna så värderar dom detta på ett marknadsvärde typ från blocket.se m.m Har du kvitton så kan du förhandla summan lite lättare men utan så är dom lite mer svåra:p Räkna med att kanske få runt 70% av nypriset på dina saker! Eller är du en bra förhandlare och kan bevisa att dina saker är värda mer och då kollar dom ju det och gör en kompromiss!
Vad gäller dina kläder så är det din hemförsäkring som tar det...INTE din mc försäkring. Hoppas jag hjälpt dig lite på traven..?

MVH/ 12 O´clock

12 O`clock

Gick med
13 Feb 2008
Hoj
Det är den vållandes försäkring som ska ta detta och inte min så inga kompromisser här inte kommer tjabba tills jag får antingen samma modell eller nyare. Det var ju inte mitt fel att jag flög i diket :död

Självklart är det han som prejjade dig som får ta allt på sitt bolag! Men jag fattade aldrig att han stannat och ni gjort upp något typ! Trodde du blivit utlämnad av att han inte stannade och du nu undrade om dina bolag..men självklart är det hans bolag som tar det "om" felet BARA var hans!! Vet ju inte hur det gått till mer än att du skriver du blivit prejjad...han kanske har en annan version=( då står ju ord mot ord tyvär om det inte finns vittnen! Men att du ska få en helt ny hjälm eller nyare kan du tyvär bara drömma om....dom går på marknadsvärdena +/- kvitton och hur du smörjer dom!
Hoppas det löser sig för dig...för har han prejjat av vägen så SKA han ta det hela!!

Lycka till nu/ 12 O´clock

Roosterman

Burner... Roosters MCC
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Självklart är det han som prejjade dig som får ta allt på sitt bolag! Men jag fattade aldrig att han stannat och ni gjort upp något typ! Trodde du blivit utlämnad av att han inte stannade och du nu undrade om dina bolag..men självklart är det hans bolag som tar det "om" felet BARA var hans!! Vet ju inte hur det gått till mer än att du skriver du blivit prejjad...han kanske har en annan version=( då står ju ord mot ord tyvär om det inte finns vittnen! Men att du ska få en helt ny hjälm eller nyare kan du tyvär bara drömma om....dom går på marknadsvärdena +/- kvitton och hur du smörjer dom!
Hoppas det löser sig för dig...för har han prejjat av vägen så SKA han ta det hela!!

Lycka till nu/ 12 O´clock

Bara för o tjafsa lite... ;) Om jag inte har helt fel så beror väl ersättningsvärdena på kläder/hjälm mycket på hur gammalt det är.. Nyare än ett år = nytt (har jag för mig).
Och jag tror faktiskt inte att kvitto alltid behövs om man kan visa i en katalog eller så att si o så mycket kostar grejerna..
Men men, det är vad jag har för mig jag fick veta när jag klota för några år sen...
/Rooster

Wicked

Livet är fullt av överraskningar....
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
KTM 500 SMR
Men att du ska få en helt ny hjälm eller nyare kan du tyvär bara drömma om....dom går på marknadsvärdena +/- kvitton och hur du smörjer dom!

:fakta

Hur gamla var prylarna? Man får inte ut nypris för begagnade saker....

Last edited:

12 O`clock

Gick med
13 Feb 2008
Hoj
Bara för o tjafsa lite... ;) Om jag inte har helt fel så beror väl ersättningsvärdena på kläder/hjälm mycket på hur gammalt det är.. Nyare än ett år = nytt (har jag för mig).
Och jag tror faktiskt inte att kvitto alltid behövs om man kan visa i en katalog eller så att si o så mycket kostar grejerna..
Men men, det är vad jag har för mig jag fick veta när jag klota för några år sen...
/Rooster

Det är nog lite olika från bolag till bolag om man ska få nytt om det är saker inom året gamla. Vad gäller kvitto har jag ju inte heller nämnt att det behövs...bara att det underlättar väsentligt när dom ska värdera!! Och jag nämde med att kan man bevisa att värdet är högre/bättre än vad man fått från bolaget så ser dom över det en gång till=) Kanske jag inte nämnde lika ordagrant som nu men det finns med! Läs inlägget högre upp hahaha....;-)

Ha d gott/12 O´clock

Roosterman

Burner... Roosters MCC
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Det är nog lite olika från bolag till bolag om man ska få nytt om det är saker inom året gamla. Vad gäller kvitto har jag ju inte heller nämnt att det behövs...bara att det underlättar väsentligt när dom ska värdera!! Och jag nämde med att kan man bevisa att värdet är högre/bättre än vad man fått från bolaget så ser dom över det en gång till=) Kanske jag inte nämnde lika ordagrant som nu men det finns med! Läs inlägget högre upp hahaha....;-)

Ha d gott/12 O´clock

Hehehe, jag vägrar;)
Hur har du det på böljan den blå då =)

12 O`clock

Gick med
13 Feb 2008
Hoj
Hehehe, jag vägrar;)
Hur har du det på böljan den blå då =)

Bara fint här=) Blåser lite men rätt ok endå! Vi är påväg mot Göteborg nu och ska vara framme imorgon kväll och sticker igen på onsd kl 04.30 ca:tungan
Har även utökat mc parken med en banhoj nu med:) Nu ska det bekännas färg nästa säsong hoppas jag på:yoparty Hur lever livet själv då? Känns allt ok nu...!? Ha d gott nu så ses vi när jag kommer hem:)

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!