Kalmar-tråden

Jotnt

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2009
Hoj
DR 650-99
Ja det blev en premiär tur på 50 meter i dag :p nya sulor så det blev en liten provtur.Men besiktning på fredag och om det går som planerat så kan man börja övningsrammla runt i trafiken till helgen :D

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Hoj
Hojlös =(
Oj en som trimmar SUZUKI kul :)

Klart, original känns så beiget på något sätt, håller du inte med?:brynad

Kan bara instämma:banana

Håller med, i Uppsala brukade jag ställa in hojen när det blev minusgrader och ta fram den vid lagom tinade vägar.
Lite is och slask gör det bara lite mer spännande!:D

bara o hänga på i sommar :) vi är några som brukar gasa en del runt stan.

Är inte allt för många ute, skulle man ha haft kvar motarden skulle jag varit ute och ställt till otyg för veckor sedan.:tungan
Om en vecka eller två är det dags att hämta "nya" hojen, då får ni se upp där ute... om jag inte ramlar baklänges tidigt på säsongen:rolleyes:

Ungefär när börjar turerna dra igång här nere?

Last edited:

Stefan_J

Allmän tok!!!
Gick med
11 Sep 2009
Hoj
BMW K1200S -2005, Triumph Sprint 1050 ST -05 (Såld), KTM 950 SM -05 (Såld), YZF600RG -95 (Skrotad)
Mjahapp!

Vilka va det (3st) som körde runt ikväll? :tummenupp
Mötte er vid kalmarsunds parken vid min promenix med hunden. Jag vart dåren i svart/röd jacka som stod o dreglade när ni körde förbi...

Förste bågen såg jag inte va det va, andra vart en röd/svart cbr600(1000?)r, tredje vart en lite äldre svart/grå cbr929 ?

Nåja, hoppas att det vart en trevlig tur! :)

zuckan

efter solsken kommer det regn :P
Gick med
29 Oct 2004
Hoj
R1-05
Klart, original känns så beiget på något sätt, håller du inte med?:brynad

Håller med, i Uppsala brukade jag ställa in hojen när det blev minusgrader och ta fram den vid lagom tinade vägar.
Lite is och slask gör det bara lite mer spännande!:D

Är inte allt för många ute, skulle man ha haft kvar motarden skulle jag varit ute och ställt till otyg för veckor sedan.:tungan
Om en vecka eller två är det dags att hämta "nya" hojen, då får ni se upp där ute... om jag inte ramlar baklänges tidigt på säsongen:rolleyes:

Ungefär när börjar turerna dra igång här nere?

vet inte redigt när vi brukar köra fasta turer. brukar ju vara söndagar kl 13 annars om åren men det blir lite senare iom det är lite kallt o grusigt än. har även funderas på o byta söndagen till lördag i stället iom många krökar på lördag kvällen :p men vi skriver när det börjar dra ihop sig igen :)

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Hoj
Hojlös =(
vet inte redigt när vi brukar köra fasta turer. brukar ju vara söndagar kl 13 annars om åren men det blir lite senare iom det är lite kallt o grusigt än. har även funderas på o byta söndagen till lördag i stället iom många krökar på lördag kvällen :p men vi skriver när det börjar dra ihop sig igen :)

kanoners:tummenupp

Stefan_J

Allmän tok!!!
Gick med
11 Sep 2009
Hoj
BMW K1200S -2005, Triumph Sprint 1050 ST -05 (Såld), KTM 950 SM -05 (Såld), YZF600RG -95 (Skrotad)
Inte helt omöjligt att jag piper ut en sväng imorrn osså, beror lite på väder och vind... Vart ute 14 mil idag och riktigt najs väder!

Jotnt

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2009
Hoj
DR 650-99
Ja 11 mil på öland blev det i dag även i regn/hagel ... måste varit hagel
eller så var det den låga tempen i kombinationen med regn som gjorde
att det kändes som hagel :) frusen och blöt men glad som ett barn totalt uppe i 17mil på min hoj kärriär.. Bara hoppas på hyffsat väder i morgon oxå .

Men som alla mc-åkare säger så gäller det jävla att vara redo med fullbroms för dessa bilar som slänger sig ut överallt :mad:

Stefan_J

Allmän tok!!!
Gick med
11 Sep 2009
Hoj
Mja det blir nog en runda för mig idag me. Men jag skall nog hålla mig till Öland idag.

Wicked

Livet är fullt av överraskningar....
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
KTM 500 SMR

Det är helt klart bättre:tummenupp
Eller också kanske man skulle gå med i iogt eller vad det heter, skulle nog va det allra bästa:D
Shit, va sned man blev igår, att man aldrig lär sig:huvet

Stefan_J

Allmän tok!!!
Gick med
11 Sep 2009
Hoj
Jahapp! Då blev det en runda idag me. Kallt som attsingens om fingrarna men annars vart det behagligt. :tummenupp

zuckan

efter solsken kommer det regn :P
Gick med
29 Oct 2004
Hoj
R1-05
Det är helt klart bättre:tummenupp
Eller också kanske man skulle gå med i iogt eller vad det heter, skulle nog va det allra bästa:D
Shit, va sned man blev igår, att man aldrig lär sig:huvet

hahaha...ja fy fan :p idag mår man inte lika bra som på harrys men trevligt var det iaf :) som sagt iogt-nto låter lockande idag :p

Bikermice

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2008
Hoj
INgen
Nån som har ett vettigt styre ligger?
Har ett typ crosstyre nu. Behöver ett som blir lite längre upp och bakåt:yoparty (korta armar)

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!