Kalmar-tråden

Stefan_J

Allmän tok!!!
Gick med
11 Sep 2009
Hoj
BMW K1200S -2005, Triumph Sprint 1050 ST -05 (Såld), KTM 950 SM -05 (Såld), YZF600RG -95 (Skrotad)
Då var första turen avklarad:banana

Göett!!!

Får se vad som händer efter jobbet idag... Vart ute en runda ner till f-stan igår efter en service på hojjen. :)

Men hojjen åker faen in till stan nästa vecka iaf. :tummenupp

zuckan

efter solsken kommer det regn :P
Gick med
29 Oct 2004
Hoj
R1-05
någon som ska ut något i helgen o köra? lite sugen på o gasa lite om det blir väder till det. söndags körningarna från select har inte börjat än väl?

zuckan

Gick med
29 Oct 2004
Hoj
R1-05
Hittade nyklen till CBRen ikväll, hehe...så nu skall den igång snarast...
och KTMen e ju klar att testas med den nya drevningen...15/44 mot orginal 17/38, borde kunna gasresa den på 5an nu :D

Nu är det bara tiiiiid som skall till.

låter som en mycket rolig drevning :) lär nog gå o resa på 5:an nu :p ska beställa drivpaket till min nu snart. ska dreva lite jag med men vet inte om jag ska nöja mig med en kugg ner fram som jag hade på min gammla retta.

zuckan

Gick med
29 Oct 2004
Hoj
R1-05
ok ja jag o tjejen är lite sugna om vädret är ok. är barnfria i helgen o så. ska kolla med lite andra hojpolare som inte är här så ofta med :)

Stefan_J

Allmän tok!!!
Gick med
11 Sep 2009
Hoj
BMW K1200S -2005, Triumph Sprint 1050 ST -05 (Såld), KTM 950 SM -05 (Såld), YZF600RG -95 (Skrotad)
Jag och en polare lär nog vara på om det blir körning i helgen...

Bara man få bredband snart... får krupp av att behöva sitta på jobbet o glo som ett fån.

Last edited:

Kalle_Duke

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2010
Hoj
2011 Bmw S1000RR
Mitt andra år i kalmar med motorcykel och hittar fan inga goa vägar tycker jag. Jag är lätt på att köra i helgen:yoparty

Hur brukar dom här söndags åkningarna vara? Goldwing gäng eller R1 nördar:tungan

zuckan

Gick med
29 Oct 2004
Hoj
R1-05
hehe ja det är sällsynt med guldvingar på söndagar vid select :p är uteslutande sporthojar som brukar ses där.

zuckan

Gick med
29 Oct 2004
Hoj
R1-05
vi är några som samlas vid shell i morgon kl 13 för o köra lite. får se vart det bär i väg o vilket väder det är. kanske blir lugnt tempo för alla småvägar lär ju inte vara sopade kanske.

12 O`clock

ADRENALINE IS A LIFESTYLE
Gick med
13 Feb 2008
Hoj
Yamaha R1-05 Gsxr 750 -98 stuntedition
Mitt andra år i kalmar med motorcykel och hittar fan inga goa vägar tycker jag. Jag är lätt på att köra i helgen:yoparty

Hur brukar dom här söndags åkningarna vara? Goldwing gäng eller R1 nördar:tungan

Inga goa vägar säger du?? Jodå...det finns allt några härliga adrenalinvägar:tummenupp Men tycker du att dom är trissta så byt till sport och öka tempot så är problemet löst:D

Kalle_Duke

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2010
Hoj
2011 Bmw S1000RR
Goa vägar finns det säkert. men jag har icke funnit några. Kanske ska smyga ner på shell imorrn och se vart folk brukar åka:) Jo är ju det där med ktm superduke ingen kåpa att gömma sig bakom:/

Stefan_J

Allmän tok!!!
Gick med
11 Sep 2009
Hoj
Vart nere o körde lite i Färjestaden idag då jag såg 2 hojjar :tummenupp eller jag snarare mötte dem när de parkerade utanför shiponja pizzeria.

Tror den ena vart en relativt ny CBR600 och den andra vart en Ducce monster. Någon/ra som känner sig träffade? :)

Många som varit ute o kört idag och alltid lika trevligt när man hälsar på varandra.

2D4

Lillis\Tusselago ^^
Gick med
22 Oct 2008
Hoj
zx6r -96, 954rr -03, r1 -10, 690 smc -14, 1190 Adv\R -15
Vart nere o körde lite i Färjestaden idag då jag såg 2 hojjar :tummenupp eller jag snarare mötte dem när de parkerade utanför shiponja pizzeria.

Tror den ena vart en relativt ny CBR600 och den andra vart en Ducce monster. Någon/ra som känner sig träffade? :)

Många som varit ute o kört idag och alltid lika trevligt när man hälsar på varandra.

Det blev en liten tur, tror dock jag ska ta en till om några minuter :)

Bikermice

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2008
Hoj
INgen

Såg dom oxå/Och hörde. De körde förbi verkstan.

Kalle_Duke

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2010
Hoj
2011 Bmw S1000RR
Ja fy fan. Klev utanför dörren kl 12 och kom hem runt 19 tiden:) Vart några timmar idag känner jag. Nu blir det några snabba bira.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...