Kalmar-tråden

Jotnt

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2009
Hoj
DR 650-99
ja efter rundan ner till Claessons i Bromölla och ovesmotor på deras mc-fest i går .Så minskar ju inte suget efter grusfria vägar då man fick klämma, känna ,köpa små grejer osv . Och ganska många hojar på vägarna till och från mc firman. Men nu är allt klart, inköpt utom tält och lite små grejer inför europa touren i sommmar :)

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
Yamaha XSR700 X-T, Yamaha Tenere 700, Yamaha WR450F, Yamaha FZ6-RR
Vägarna runt kalmar är fina nu, inte jätte mycket grus. Är dock fortfarande lite kallt. Det blir svårt att få upp värme i däcken. Vilket resulterade i en liten sladd igår:gnissla

Lason

Smålänning
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Yamaha XT660R -07, Suzuki GS500 -78 & Honda CB125 Twin -79
Ska ut idag, ska till Motortemas öppet hus först vid 10, sen bär det väll vidare :)

Stefan_J

Allmän tok!!!
Gick med
11 Sep 2009
Hoj
BMW K1200S -2005, Triumph Sprint 1050 ST -05 (Såld), KTM 950 SM -05 (Såld), YZF600RG -95 (Skrotad)
Mja, det blir nog till att beställa det där batteriet man gått och skjutit upp med att köpa.
Vädret börjar ju onekligen bli bättre (om man inte kollar de närmsta dagarna vill säga.) men det är ju som sagt en hel del grus kvar på vägarna.

Jotnt

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2009
Hoj
DR 650-99
Ja en provstart är på schemat i dag .Sen får man se om det blir mer är bara varm körning.

3-4 mil blev det i alla fall . Sen tyckte jag mig kunna se några hojar runt smedby i dag ?

Last edited:

Stefan_J

Allmän tok!!!
Gick med
11 Sep 2009
Hoj
BMW K1200S -2005, Triumph Sprint 1050 ST -05 (Såld), KTM 950 SM -05 (Såld), YZF600RG -95 (Skrotad)
Såg iallafall en 2 st här i trekanten igår. En blå r6 eller 1 samt någon twin.

Phas

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2011
Hoj
just nu utan
Tänkte ge mig ut en sväng idag. Någon som har koll på nå relativt grusfria vägar runt Kalmar? :)

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
Yamaha XSR700 X-T, Yamaha Tenere 700, Yamaha WR450F, Yamaha FZ6-RR
Tänkte ge mig ut en sväng idag. Någon som har koll på nå relativt grusfria vägar runt Kalmar? :)

Elverslösa, kläckeberga, smedby-ljungbyholm, ljungbyholm-trekanten, förlösa, tvärskog-nybro, st sigfrid osv. Som sagt knappt något grus alls... Se upp med kalla däck bara!

cbr_kr

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Hoj
Honda CBR 600 RR -04
Tårögd.. sitter på verandan och ser plötsligt hur kommunens *gatsoparmaskin* kommer körandes runt kvarteret, äntligen!! :D dock så väntar jag på ett par tändstift från staterna, sen är det bara :yoparty som gäller!!

Stefan_J

Allmän tok!!!
Gick med
11 Sep 2009
Hoj
Men till´s kommande helg får du sparka igång den.Ska ju bli 13+ och sol :tungan

Jadu, jag vart faktiskt och sparkade igång den igår. :) Med bytt batteri så hoppade den igång direkt.
Mullrade mysigt med det nya avgaset osså. :brynad

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...