Kalmar-tråden

zuckan

efter solsken kommer det regn :P
Gick med
29 Oct 2004
Hoj
R1-05
får oxå tacka för en trevlig kväll :) hoppas det blir fler gånger. kanske käka o bowla på harrys eller nått?

zuckan

Gick med
29 Oct 2004
Hoj
R1-05

Odi

Black Water MC
Gick med
29 May 2006
Hoj
Thruxton 1200 R
Trevligt va det men blev lite kort för min del, men ser fram emot nån till kväll framåt våren då vägarna är nära bra så man kan samordna lite körningar.

Hur gick resten av sportsquizzen? Som Anja Persson eller....utför :p ?

/Oscar

zuckan

Gick med
29 Oct 2004
Hoj
R1-05
Trevligt va det men blev lite kort för min del, men ser fram emot nån till kväll framåt våren då vägarna är nära bra så man kan samordna lite körningar.

Hur gick resten av sportsquizzen? Som Anja Persson eller....utför :p ?

/Oscar

ja det klart vi måste samordan lit ekörningar så fort det bara går :) hur går det med din hoj då? börjat få ihop den?

tror vi blev 3:a sportsquizzen :yoparty

Odi

Black Water MC
Gick med
29 May 2006
Hoj
Thruxton 1200 R
ja det klart vi måste samordan lit ekörningar så fort det bara går :) hur går det med din hoj då? börjat få ihop den?

tror vi blev 3:a sportsquizzen :yoparty

Bakramen är nu svetsad så jag är i fart med att ordna en bra lösning för passagerar sadeln...vilket e en del meck! När det är klart så är det bara lite spackel på tanken för att få bra linjer med nya sadeln å sen lack på alltihop.

Framgaffeln som läcker kanske jag lämnar in. får se vad ekonomin säger å hur mycket jag vill spara till styling. Huvudsaken är att den är körklar då vägarna blir rensopade.

Inte illa!

zuckan

Gick med
29 Oct 2004
Hoj
R1-05
Bakramen är nu svetsad så jag är i fart med att ordna en bra lösning för passagerar sadeln...vilket e en del meck! När det är klart så är det bara lite spackel på tanken för att få bra linjer med nya sadeln å sen lack på alltihop.

Framgaffeln som läcker kanske jag lämnar in. får se vad ekonomin säger å hur mycket jag vill spara till styling. Huvudsaken är att den är körklar då vägarna blir rensopade.

Inte illa!

ok ja då är det lite pyssel kvar :) men det går ju fort o greja det. ja jag vet inte vad det kostar o fixa gaffeln men vet att motortema är blixter dyra iaf på det :( kommer inte ihåg vad polaren gav men det va iaf jävligt dyrt för o byta packboxar.

Stenius

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2008
Hoj
Yamaha r6 -05
Tack allesammans för en trevlig kväll, hoppas att det kommer att bli flera som "zuckan" sa nästa gång få vi se till att bowla och ta en helkväll på Harrys.

Och för er som var med i disskusionen, ta de varsamt med den blå krämen

zuckan

Gick med
29 Oct 2004
Hoj
R1-05
Tack allesammans för en trevlig kväll, hoppas att det kommer att bli flera som "zuckan" sa nästa gång få vi se till att bowla och ta en helkväll på Harrys.

Och för er som var med i disskusionen, ta de varsamt med den blå krämen

ja det tycker jag vi ska göra :) kanske redan till helgen.verkar som skidresan inte blir av så då får man hitta på något hemma istället :fyllisar

Odi

Black Water MC
Gick med
29 May 2006
Hoj
Thruxton 1200 R
ok ja då är det lite pyssel kvar :) men det går ju fort o greja det. ja jag vet inte vad det kostar o fixa gaffeln men vet att motortema är blixter dyra iaf på det :( kommer inte ihåg vad polaren gav men det va iaf jävligt dyrt för o byta packboxar.

MC-service borta vid Bilprovningen tar 1500:- in total.
Gör jag det själv kostar väl materialet kring 500:-? Men kanske snabbare å säkrare att låta nån som kan det göra jobbet.

zuckan

Gick med
29 Oct 2004
Hoj
R1-05
Gör jag det själv kostar väl materialet kring 500:-? Men kanske snabbare å säkrare att låta nån som kan det göra jobbet.

ok ja det är ju ändå överkommligt. inga roliga pengar o lägga men man måste ju få det fixat.

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
Yamaha XSR700 X-T, Yamaha Tenere 700, Yamaha WR450F, Yamaha FZ6-RR
Jag får tacka för den stund jag var med, om en lite kort.
Vi får som sagt försöka att tajma något vidare under våren, när jag inte jobbar dagen efter =)

dalton 600

kapten
Gick med
2 Dec 2006
Hoj
R6 -00
japp jag får me tacka för en trevlig kväll.. synd bara att man ska må så jävla dåligt dagen efter... när man just kvicknat till då ska man sova igen.. tur att de inte är sommar för då hade man missat en hel bågedag får inte hända. harrys låter de:yoparty :fyllisar

zuckan

Gick med
29 Oct 2004
Hoj
R1-05

läste lite i din byggtråd du undrade vart man kan lacka till en billig peng som blir ok. vet inte om du redan har lackat men annars kan jag tippsa om borgholms lackering. han som har det heter kent. både lackar o lagar kåpor till en bra peng. jag lagade min toppkåpa o lackade den,hela bakdelen o underdelen bak. han gjorde allt jobb o klarlackade allt för 1500kr. tyckte det va helt ok pris. han är väldigt duktig på o laga kraschade kåpor men han brukar ha mycke o göra så man bör kolla med han väldigt snart så man får tillbaka sakerna innan man ska ut o köra har flera bekanta som har lämnat in hos han o alla är kanon nöjda.

Last edited:

zuckan

Gick med
29 Oct 2004
Hoj
R1-05
japp jag får me tacka för en trevlig kväll.. synd bara att man ska må så jävla dåligt dagen efter... när man just kvicknat till då ska man sova igen.. tur att de inte är sommar för då hade man missat en hel bågedag får inte hända. harrys låter de:yoparty :fyllisar

haha ja fy fan va dålig man kan bli dagen efter :3freak ja jag är nog sugen på harrys redan nu i helgen som kommer.råkar vara ledig då:fyllisar

Whizkid

NMCK
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
Triumph Daytona T595 -97x2, Triumph Bonneville T120R -70, Triumph Sprint ST 1050 -06, Triumph Thruxton -04
pics

ett par bilder från i fredags!

1: från vänster: Zuckan, Bredhyvlaren, Dalton 600 och Mini SV!!
2: Zuckan, Bredhyvlaren, Aino, killen i glasögon och Mini SV

Bifogat

• Bild 001.jpg
    Bild 001.jpg
    132.2 KB · Visningar: 65
  • Bild 002.jpg
    Bild 002.jpg
    142.5 KB · Visningar: 78
Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...