Kalmarfolk med omnejd på Sporthoj?

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Hade en TLR..
nicke skrev:
jo jag hittade... blev en fin runda.. men hade lite svårt att hänga med ibland, men de löste sig :tummenupp eller vad säger du DaGaz?

Det gick alldeles utmärkt det är ju obligatorisk uppsamling där vägen delar sig, vi blev helimpade över vilket spett det var i den där lilla illern! :tummenupp

Man får ju ta det lugnt nu på våren med rullgrus okända tjälskott etc..

Men det var en rolig tur.. speciellt sista delen :lol

sner0

pytt i pannan!
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Hyosung GT650R
hur många blev ni sen i slutändan?
körde förbi me bilen när ja skulle handa o då va ni väl 3-4 stycken iaf tror ja..

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Hade en TLR..
sner0 skrev:
hur många blev ni sen i slutändan?
körde förbi me bilen när ja skulle handa o då va ni väl 3-4 stycken iaf tror ja..

Som sagt, dålig framförhållning och sent påtänkt så blir resultatet därefter. Vi var 4 st totalt varv 2 st utanför sporthoj.com :rolleyes:

Vi åkte mot nybro, in vid st:sigfrid mot tvärskog, ljungbyholm - sen lite övningar vid på och avfarter inne i Kalmar :lol

Som sagt liten runda, sticker iväg i veckan och skulle ändå dumpa hojjen i Kalmar för service och första hjälpen så det passade bra. :tummenupp

Nytt försök

Hur många är på till nästa helg om vädret tillåter, kl 15.00 vid fd rasta (vad heter det nu?) den 24/4-04..

Jag tar med DV-kamera och vi lägger in lite bus på agendan vid lämplig vägavsnitt -- hur låter det?

:squid :banana

Basti

100% ÄGG
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda cbr1000rr
DaGaz skrev:
Som sagt, dålig framförhållning och sent påtänkt så blir resultatet därefter. Vi var 4 st totalt varv 2 st utanför sporthoj.com :rolleyes:

Vi åkte mot nybro, in vid st:sigfrid mot tvärskog, ljungbyholm - sen lite övningar vid på och avfarter inne i Kalmar :lol

Som sagt liten runda, sticker iväg i veckan och skulle ändå dumpa hojjen i Kalmar för service och första hjälpen så det passade bra. :tummenupp

Nytt försök

Hur många är på till nästa helg om vädret tillåter, kl 15.00 vid fd rasta (vad heter det nu?) den 24/4-04..

Jag tar med DV-kamera och vi lägger in lite bus på agendan vid lämplig vägavsnitt -- hur låter det?

BUS då är jag på :tummenupp om jag får för tanten :4skrika

sner0

pytt i pannan!
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Hyosung GT650R
DaGaz skrev:
Nytt försök Hur många är på till nästa helg om vädret tillåter, kl 15.00 vid fd rasta (vad heter det nu?) den 24/4-04.. Jag tar med DV-kamera och vi lägger in lite bus på agendan vid lämplig vägavsnitt -- hur låter det?

låter finemunk..
ska försöka få ordning på bromsljuset o kränga på gatudäck tills dess, sen kan ja hänga på.
var här i trakten får man sjysst service till rimligt pris på däck?

rasta heter carestel nu förresten.. nån beligsk kedja eller nåt tror ja :confused:

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Hade en TLR..
sner0 skrev:
låter finemunk..
ska försöka få ordning på bromsljuset o kränga på gatudäck tills dess, sen kan ja hänga på.
var här i trakten får man sjysst service till rimligt pris på däck?

rasta heter carestel nu förresten.. nån beligsk kedja eller nåt tror ja :confused:

Där ser man. har själv varit utsocknes i 5 år, flyttade tillbaka innan jul precis så jag har ej full koll ännu.. Mmm, dessa däck ja - byter mitt framdäck nu tyckte jag fick hyffs pris på Lelles men det kanske finns bättre ställen. :)

Tips på däck, olja mm. är välkommet!

PS. Passa på att skvallra för alla utanför sporthoj.com om åkningarna också! .DS

Jag kollar in här på fredag som senast.. :fyllisar

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
DaGaz skrev:
Där ser man. har själv varit utsocknes i 5 år, flyttade tillbaka innan jul precis så jag har ej full koll ännu.. Mmm, dessa däck ja - byter mitt framdäck nu tyckte jag fick hyffs pris på Lelles men det kanske finns bättre ställen. :)

Tips på däck, olja mm. är välkommet!

PS. Passa på att skvallra för alla utanför sporthoj.com om åkningarna också! .DS

Jag kollar in här på fredag som senast.. :fyllisar

Bor i Nybro.... Bäst pris på däck får du utav Torsten på Europe import i Trekanten. (gamla Texaco macken)

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
DaGaz skrev:

Nytt försök

jag e me! om nu den lilla illern överlever.. verkar nästan som det är dags för kolvbyte :död annars är jag me :tummenupp

Wip

Minst 2 mil.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC
Jag bygger på listan med mig.

1. Daniel Nilsson, dan_nil@spray.se, TLR-99.
2. Nickals Ramström,de_troca@hotmail.com tzr-89.
3. Sebastian Finder (Basti) sebastian.fi@telia.com, aprilia rsv,Honda cbr 900
4. Henrk Andersén zer0<at>bsdmail<dot>com, aprilia rs250-99
5. Martin Persson rapido@home.se, Suzuki GSX750F -95
6. Mattias Erlandsson mattias<at>myownemail.com, Triumph TT600 -00
7. Torbjörn Helenius. torbhele@netscape.net

Blir dock inget åka av för mig än på någon/några veckor, väntar fortfarande på vitala delar för att få allt på plats.

// Wip

sner0

pytt i pannan!
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Hyosung GT650R
på tal om däck o de här,
e de nån i trakten som skulle kunna tänka sig att låna ut ett depåstöd för framhjulet till mig under en dag eller två när det blir dags att kränga om?
kan självklart betala en slant om det underlättar ;)

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Hade en TLR..
sner0 skrev:
på tal om däck o de här,
e de nån i trakten som skulle kunna tänka sig att låna ut ett depåstöd för framhjulet till mig under en dag eller två när det blir dags att kränga om?
kan självklart betala en slant om det underlättar ;)

Har tyvärr bara för bakdelen (klykor & bobiner). Annars är ju ett tips spännband och takbjälke :tungan

Tack för tipset om Torsten, det får kollas när jag nött ner baksulan ... igen :D

sner0

pytt i pannan!
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Hyosung GT650R
DaGaz skrev:
Har tyvärr bara för bakdelen (klykor & bobiner). Annars är ju ett tips spännband och takbjälke :tungan

Tack för tipset om Torsten, det får kollas när jag nött ner baksulan ... igen :D

hmm, bak e lungt de har ja redan.. men tack ändå :)
aja, i värsta fall får jag väl plocka av tanken o hänga den i ramen :3freak
fixade bromsljuset idag, så nu steg motivationen o byta däcken me så ja kan besiktiga..

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Hade en TLR..
Fasen..

Har fått lite förhinder i helgen, jag KANSKE kan vara med inte helt säkert :näsblod Jag gör vad jag kan..

Lite anmälning och uppsamling i denna tråd på fredag kväll bojs.. :tummenupp

Sen är 24'e inte på söndag utan Lördag.. bara så alla är medvetna :fakta

Merrilin

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2004
Hoj
ZXR750
Räkna med mig nästa gång. :yoparty

1. Daniel Nilsson, dan_nil@spray.se, TLR-99.
2. Nickals Ramström,de_troca@hotmail.com tzr-89.
3. Sebastian Finder (Basti) sebastian.fi@telia.com, aprilia rsv,Honda cbr 900
4. Henrk Andersén zer0<at>bsdmail<dot>com, aprilia rs250-99
5. Martin Persson rapido@home.se, Suzuki GSX750F -95
6. Mattias Erlandsson mattias<at>myownemail.com, Triumph TT600 -007.
7. Andreas Larsson, applerum@swipnet.se, ZXR750.

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM