kalmartävling 2007

soa

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2003
Hoj
ktm 560 smr
Det kommer även i år att bli en enklare tävling för supermotard på skogstorps motorbana i kalmar den 16sep.
Kommer att gå i samband med 70-racing och minimotos RM.:tummenupp

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Skitbra med fler tävlingar! :tummenupp
Jag kommer! Om inget oförutsett händer. :)

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
I be there!, vart kan man hitta mer info?

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Var det en bra tävling 2006??
Jag missade den av någon anledning:confused:
Det är bara asfalt och kan vara lite genant när vad jag hört ryktesvägar 3st 70cc "moppar" var snabbare än den sabbaste motardföraren. Som inte var någon annan än Martin Lind och Dennis Eriksson.

Har kört på banan med 70cc och den är bra, vet inte något om arrangemanget dock men de som kör 70cc är trevliga de känner jag. Peter och Froppe från örebro bjuder nog på öl kvällen innan skulle jag kunna tänka mig ;)

husa harry

8 år med SLANGLÖST
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
#90 HUSABERG FSE 550 -01A + #97 FSE 450 -03A
Det kommer även i år att bli en enklare tävling för supermotard på skogstorps motorbana i kalmar den 16sep.
Kommer att gå i samband med 70-racing och minimotos RM.:tummenupp
Det ska bli kul med många tävlingar i år..för jäkligt kul att det finns folk som vill att supermoto ska bli stort ..som RACE ME har gjort i flera år ..jag kommer med flera det lovar jag :D :D ni fixar väl en grus bit hoppas jag,:tummenupp

Last edited:

soa

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2003
Hoj
ktm 560 smr
Det ska bli kul med många tävlingar i år..för jäkligt kul att det finns folk som vill att supermoto ska bli stort ..som RACE ME har gjort i flera år ..jag kommer med flera det lovar jag :D :D ni fixar väl en grus bit hoppas jag,:tummenupp

Våra förhoppningar är att det ska bli ett grusparti det jobbas på det, banan ska ju byggas om så vi försöker få in ett grusparti i samband med ombyggnaden.
Men om det kommer vara klart till tävlingen tror jag inte. Våra förhoppningar är ett sm 2008.

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Våra förhoppningar är att det ska bli ett grusparti det jobbas på det, banan ska ju byggas om så vi försöker få in ett grusparti i samband med ombyggnaden.
Men om det kommer vara klart till tävlingen tror jag inte. Våra förhoppningar är ett sm 2008.
Nice! Fler som vill annordna SM!
Ska bansträckningen göras om? Vad är det i så fall som ska ändras?

cobrakaj

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2005
Hoj
KX 450F-10 , KX 250F-10
Det är bara asfalt och kan vara lite genant när vad jag hört ryktesvägar 3st 70cc "moppar" var snabbare än den sabbaste motardföraren. Som inte var någon annan än Martin Lind och Dennis Eriksson.

Hmmmmmm:va Varken Martin eller Dennis var med på den tävlingen, och vi var 3 st som körde under gällande banrekord......:tummenupp Förövrigt en mycket rolig bana som äter fruktansvärt mycket däck.Får dom till ett grusparti så blir den ännu bättre.Lite svårt att köra om bara.

soa

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2003
Hoj
ktm 560 smr
Peter Granath plockade banrekordet på tävlingen 2006 ,kommer inte ihåg tiden riktigt men tror att det låg på 0.54.7 men blev sedan slaget av två 70-racers 14-åriga Eric Lindroth tiden 0.54.2 och Mats liljegren vilken tid han hade kommer jag inte ihåg.
Men det är bara att ta nya tag detta år och försöka slå tiderna:tummenupp

MANGAN

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YAMAHA YZF 450F -08 Performance by OvesMotor / Mangan-racing
Finns det ingen mer info om detta ännu??

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring