Kamaxlar Fireblade -96

Dr.Bike

Guest
sterner skrev:
aja roligt att någon kan använda något iallafall:) det blir med all säkerhet den råaste fågelholken iallafall...lycka till

Återigen: Tusen tack. Och det gäller även Fredde Z som körde hem motorn! Men honom har jag redan träffat och tackat vederbörligen.
Äras den som äras bör.

Tack och bock.
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Dr.Bike och Kamikaze kid

Brukar tänka på er när jag ser Nilecity och klippet med Robert Gustavsson som kommentator för Novemberkåsan.

Robert
- "Man plockar ner dom i molekyler och sätter ihop dom igen"

- "Varför gör man det?"

Robert
- "Nä man bara gör så"
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
:hihi


greger1.jpg
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
WestW skrev:
Dr.Bike och Kamikaze kid

Brukar tänka på er när jag ser Nilecity och klippet med Robert Gustavsson som kommentator för Novemberkåsan.

Robert
- "Man plockar ner dom i molekyler och sätter ihop dom igen"

- "Varför gör man det?"

Robert
- "Nä man bara gör så"

Javadårå? :)
 

Dr.Bike

Guest
@westW och Långa Farbrorn:

Hehehe...finns det nåt annat att göra med dem?? *oförstående* ;)

En gång kom jag åt en knapp på styret... men det blev bara nåt mullrande oväsen så jag slet av en sladd så blev det tyst igen...
Skönt. Nu kan man meka vidare...

:hihih
 

Mats757

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Dec 2004
Ort
Hedemora
Hoj
Tiger 800XCx
Dr.Bike skrev:
Eller så åker min originalkam på svetsning omslipning... Kostar mig ett par backar öl och nån slant.

Är det ett standard pris för "trimning" av sina kammar? :)

Min gamla CB900 ber om nya kammar.

Tar man redan befintliga profiler eller måste/får man rita egna profiler?
 

Dr.Bike

Guest
Mats757 skrev:
Är det ett standard pris för "trimning" av sina kammar? :)

Min gamla CB900 ber om nya kammar.

Tar man redan befintliga profiler eller måste/får man rita egna profiler?


Man kan ta egna ritningar, men då skall det tillverkas mastrar.
Nu har min vän 3000 olika profiler ligger, de flesta rätt vassa, så det ska f-n till om inte nån ligger ohyggligt nära det du önskar.
Det viktiga är ju att hitta en med rätt duration och lyftkaraktäristik, och utifrån det kan han ju offcentrera kammen olika mycket för att göra loben högre eller lägre i förhållande till bas-cirkeln.

Betalning är ju som bekant olika för olika människor, och i MITT fall tror jag att jag har en slags vänskapsrabatt minst sagt, så är man ny får man nog hålla sig till monetära termer.
Ja eller om man har nåt fränt att byta med. ;)

Det som tyvärr har blivit dyrt, men gör kammen bättre än originalkvalite´n är jonniterhärdningen som ett Västeråsföretag nu får utföra... dom tar bara ruskigt betalt. Tror jag gav en 500-ing för ett par kammar sist...
Men då härdar de säkerligen 3ggr så djupt som andra firmor gör med väteutdrivning och hela baletten i det priset.

Detta är den enda grejen i kedjan som vare sig min kompis eller jag har bra kontakter på längre... för när indutrierna gick på högtryck hemma i bruksorten fick man även härdning för en vetelängd... ;)

Så finns här någon som jobbar aktivt med detta och har ett hjärta för hojar... hör av er!

Är du intresserad förmedlar jag kontakten.
 

Mats757

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Dec 2004
Ort
Hedemora
Hoj
Tiger 800XCx
Dr.Bike skrev:
Man kan ta egna ritningar, men då skall det tillverkas mastrar.
Nu har min vän 3000 olika profiler ligger, de flesta rätt vassa, så det ska f-n till om inte nån ligger ohyggligt nära det du önskar.
Det viktiga är ju att hitta en med rätt duration och lyftkaraktäristik, och utifrån det kan han ju offcentrera kammen olika mycket för att göra loben högre eller lägre i förhållande till bas-cirkeln.

Betalning är ju som bekant olika för olika människor, och i MITT fall tror jag att jag har en slags vänskapsrabatt minst sagt, så är man ny får man nog hålla sig till monetära termer.
Ja eller om man har nåt fränt att byta med. ;)

Det som tyvärr har blivit dyrt, men gör kammen bättre än originalkvalite´n är jonniterhärdningen som ett Västeråsföretag nu får utföra... dom tar bara ruskigt betalt. Tror jag gav en 500-ing för ett par kammar sist...
Men då härdar de säkerligen 3ggr så djupt som andra firmor gör med väteutdrivning och hela baletten i det priset.

Detta är den enda grejen i kedjan som vare sig min kompis eller jag har bra kontakter på längre... för när indutrierna gick på högtryck hemma i bruksorten fick man även härdning för en vetelängd... ;)

Så finns här någon som jobbar aktivt med detta och har ett hjärta för hojar... hör av er!

Är du intresserad förmedlar jag kontakten.

EN 500:ing är väl OK för härdning.
Ja det låter väldigt intressant. PM mig så kan vi maila istället.
 

Dr.Bike

Guest
andersbrink skrev:
http://www.finishing.com/Library/anderspretreat.html

Det verkar som att allt som behövs är ca 8 timmar i 170 - 190 grader utan speciell miljö, dvs det skulle duga i en vanlig ugn. Finns det mer att läsa om det någonstans, dvs väteutdrivning?

Jaa... jag kommer inte ihåg, men sist jag letade hittade jag en del på nätet, lite ospecificerat, så tyvvär, inga länkar kvar.
Det är ju som sagt TID och EL det kostar företagen samt skyddsgas, och sen själva härdningsprocessen osv.
De vi har att göra med tar betalt per kilo gods man lämnar in.

Hade inte DU en hink med kammar som behövde en extreme makeover? ;)
 

Dr.Bike

Guest
andersbrink skrev:
Nu har jag två hinkar med kammar. Men vilken dag som helst, kanske...

Precis... DET och alla andra "jag ska bara" och måsten... Du är dock välkommen ner.
 

Dr.Bike

Guest
Jag "uppar" denna gamla tråd!

Jag behöver trimkammar till Fireblade 92-99

Köper eller lånar för kopiering.

Snälla någon där ute: Förbarma er!
 

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Dalsland
Hoj
Hayabusa Turbo
Dr.Bike skrev:
1837114 Vet någon tiderna för kammarna? Jag har bara lyft, ej duration.
Vilka kammar passar? Alla från -92 t.o.m -99 ?
Eller bara de för 918/9 motorerna?

Jag söker oxå i första hand en trimkam till insug.
Men det går även med en original, då jag har en vän som slipar och moddar kammar, men har ni en trimmis liggande, eller vet nån som har, så vore jag överlycklig om den hamnade i mitt garage! :)
Har nån sen en topp liggandes som det inte är fantasipris på så ska jag sjunga för er på nästa SH-pub!

Sugtrimmare:D
 

Dr.Bike

Guest
heliac skrev:
2344158 Sugtrimmare:D

Ja vafaaan! :lol

Man har ju inte hittat nån stressfläkt i gömmorna som passar...
Å innan du byggt upp laddtryck så är jag gone! *swosh* haha
(duckar för smockan) :D
 

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Dalsland
Hoj
Hayabusa Turbo
Dr.Bike skrev:
2344167 Ja vafaaan! :lol

Man har ju inte hittat nån stressfläkt i gömmorna som passar...
Å innan du byggt upp laddtryck så är jag gone! *swosh* haha
(duckar för smockan) :D


Ska bli intressant att se hurpass snabbt 1400:an tar sig iväg, den är ju rätt kvick från låga varv utan tryck. Men den tonar ut ganska fort uppåt i registret.
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
heliac skrev:
2344977Men den tonar ut ganska fort uppåt i registret.
Men det är ju där turbon tar vid :) Kan bli intressant att se, mycket kubik och turbo måste bara vara bra :tummenupp
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Kolla vad ett par kammar hos http://www.kentcams.com/ kostar. De gör rediga grejor. Allt data om dem ligger uppe på hemsidan med.
De slipar kammar åt tex TTS-performance. Råkar händelsevis ha sådana kammar i min GSX. De gör sitt jobb.:tummenupp
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Dr.Bike skrev:
2347780 Hörrni turbogubbar!!! :mad: :felämne Det var KAMMAR jag ville ha!!

:hihi
Hoppsan, ursäkta :hihi Det var du som skrev stressfläkt och laddtryck först, då får du skylla dig själv :D
 
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Top