Man kan ta egna ritningar, men då skall det tillverkas mastrar.
Nu har min vän 3000 olika profiler ligger, de flesta rätt vassa, så det ska f-n till om inte nån ligger ohyggligt nära det du önskar.
Det viktiga är ju att hitta en med rätt duration och lyftkaraktäristik, och utifrån det kan han ju offcentrera kammen olika mycket för att göra loben högre eller lägre i förhållande till bas-cirkeln.
Betalning är ju som bekant olika för olika människor, och i MITT fall tror jag att jag har en slags vänskapsrabatt minst sagt, så är man ny får man nog hålla sig till monetära termer.
Ja eller om man har nåt fränt att byta med.
Det som tyvärr har blivit dyrt, men gör kammen bättre än originalkvalite´n är jonniterhärdningen som ett Västeråsföretag nu får utföra... dom tar bara ruskigt betalt. Tror jag gav en 500-ing för ett par kammar sist...
Men då härdar de säkerligen 3ggr så djupt som andra firmor gör med väteutdrivning och hela baletten i det priset.
Detta är den enda grejen i kedjan som vare sig min kompis eller jag har bra kontakter på längre... för när indutrierna gick på högtryck hemma i bruksorten fick man även härdning för en vetelängd...
Så finns här någon som jobbar aktivt med detta och har ett hjärta för hojar... hör av er!
Är du intresserad förmedlar jag kontakten.