Capt Awesome
1337
Dessa frågor kanske låter jättedumma men jag förstår inte hur det ligger till.
1 Jag har tagit av kammarna på hojen för att kunna justera ventilerna, enligt verkstadshandboken så ska cyl 1 vara i tdc när man monterar och tajmar in kammarna igen mot referenspunkterna i motorn, so far so good. Men hur vet jag om det är tdc under tändningsfasen eller under avgastakten som motorn står i? Håller tändsystemet reda på det själv kanske? Eller är det något jag har missat?
2. Hur är det tänkt att man ska kunna synka förgasarna med dessa monterade ihojen? Trots att jag tagit bort en massa gojs som sitter i vägen så finns det inte en chans att jag skulle kunna komma åt ställskruvarna. Nu hade jag inte tänkt att synka fuggarna men jag kan inte sluta fundera på hur man ska göra.
Hoppas jag har förklarat tydligt.
1 Jag har tagit av kammarna på hojen för att kunna justera ventilerna, enligt verkstadshandboken så ska cyl 1 vara i tdc när man monterar och tajmar in kammarna igen mot referenspunkterna i motorn, so far so good. Men hur vet jag om det är tdc under tändningsfasen eller under avgastakten som motorn står i? Håller tändsystemet reda på det själv kanske? Eller är det något jag har missat?
2. Hur är det tänkt att man ska kunna synka förgasarna med dessa monterade ihojen? Trots att jag tagit bort en massa gojs som sitter i vägen så finns det inte en chans att jag skulle kunna komma åt ställskruvarna. Nu hade jag inte tänkt att synka fuggarna men jag kan inte sluta fundera på hur man ska göra.
Hoppas jag har förklarat tydligt.