Kamera experter. SE HIT!!

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
Vilken av dessa digitalare ska man välja??
Finns det någon liknande som har mer megapixlar?

Bifogat

• kamera.jpg
    kamera.jpg
    112.1 KB · Visningar: 498

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Jag skulle ha gått på Fujifilm. Panasonicen verkar vara en bra kamera den också men vissa saker talar emot.

Använder själv en Fujifilm FinePix S304 och är mycket nöjd. Tror till och med det är ungefär samma mjukvara. Enkelt men samtidigt avancerat.

Go for it!

Sillen

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 990 smr -11
Out_Spinner skrev:
Jag skulle ha gått på Fujifilm. Panasonicen verkar vara en bra kamera den också men vissa saker talar emot.

Använder själv en Fujifilm FinePix S304 och är mycket nöjd. Tror till och med det är ungefär samma mjukvara. Enkelt men samtidigt avancerat.

Go for it!

Jag har oxå en Fujifilm FinePix S304 och är nöjd med den.
Finns bättre kameror som jag vill ha men då blir tyvärr prislappen lätt dubbelt så dyr :gråta

Här e en del bilder som jag tagit med den:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?s=&threadid=16937&perpage=20&pagenumber=1

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
Har själv en Olympus C-4000 Zoom... köpte den från cyberphoto...
Den kostar ungefär som de du kollat på och fungerar jävligt fint tycker jag. Fler pixlar är det med. +att det finns en uppsjö av tillbehör.
:tummenupp

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Panasonic?? Köp ett märke som inriktar sig på optik istället. Jag rekommenderar Olympus kameror personligen.

MHK

Pimp my bike!
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
*såld*
Köp en canon Powershot A70 istället, bättre på allt och samma pris!

Pellert

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
...jupp...en röd.
MHK skrev:
Köp en canon Powershot A70 istället, bättre på allt och samma pris!

Måste faktiskt hålla med här. Men det beror på vad du ska använda den till. För mig är det viktigt att kunna dra av ett antal bilder i snabb följd och det är nog A70:an bäst på i sin prisklass. Vill man ha något som är värre så får man lägga minst dubbla priset.

Hur akut är det med inköpet? Nästa vecka börjar fotomässan och det kommer att presenteras ett antal nya modeller. Det gör ju att gamla modeller kommer fasas ut och priserna dumpas. Har kollat upp dom flesta kameror som finns i den prisklassen så vill du veta mer kan du alltid PM:a mig.

Mingves

Guest
Jag skulle köpte en Canon Ixsus 400. Den tycker jag verkar fin:)
Annars om man skall ha en halvproffsig är ju Canon G5 fin :crash
Men då kostar den det dubbla....

///M

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Jag skulle köpa Ixus digital 2. Fick hem den för några dagar sen, den är kanonbra. 3.3 megapixlar. Finns en variant för lite mer pengar på 4.0 megapixlar. 3,3an är väldigt liten och smidig samt bra bild, zoomen är däremot inget att hänga i granen.

Canoly

Guest
eisbaer skrev:
Panasonic?? Köp ett märke som inriktar sig på optik istället. Jag rekommenderar Olympus kameror personligen.

Kan bara hålla med, Olympus har bra optik.
Skall du plåta hojar på bana kan jag rekommendera så mycket optisk zoom som möjligt.

Kolla in Olympus Camedia C-720, med 8 x optisk zoom, 3,34 Mpixlar. Pris 3495:- hos Scandinavian Photo.

Tror att det är en sådan LasseB använder och alla har vi väl sett hans fina bilder på formet.

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Sony DSC F717 tycker jag eller Minoltas kommande Z1.
Minoltan verkar mycket kompetent, med 10 * optisk zoom mm

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Det man bör komma ihåg är att skillnaden mellan 3.X och 4.X MP inte är så betydelsefull såvida bilderna inte ska tryckas eller skrivas ut i stor skala. Desto viktigare är, som Canoly redan har påpekat, optikens kvalitet och omfång.

Det man ska titta på är optisk zoom, inte digital zoom. Den digitala är ingenting att bry sig om, då det bara är mjukvaran i kameran som förstorar upp bilden. Samma resultat fast med en högre kvalitet går att göra i ett bildbehandlingsprogram såsom Photoshop.

4x optisk zoom är det minsta som man kan leva med. Mindre än så och man har väldigt svårt för att få bra bilder om man inte kan gå väldigt nära motivet, vilket kan vara svårt vid tex. motorcykeltävlingar.

Jag ser att du har hittat Cyberphotos jämförelsefunktion. Använd den och jämför alla kameror du hittar i den aktuella prisklassen, Har du tveksamheter om någonting, fråga.

Nyheter
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...