Kamera experter. SE HIT!!

MikkE

Guest
Jag har beställt denna kamera från Scandinavian Photos (scandinaavianphotos.se)

kostar 4495kr. väntar bara på att den ska komma på posten :)

FAKTA!

3.3 miljoner pixlar (3.1 effektiva)
- 3x zoom (35-105 mm i 35mm formatet)
- Närgräns: 6 cm i makroläge
- SD/MMC- minneskort
- JPEG
- Inbyggt 10MB internminne
- Möjlighet till filmsekvens 320x240
- Storlek:87 x 57 x 22.9 mm
- Vikt: 126 gram utan batteri och minneskort

Levereras med:
USB-kabel, AC-Adapterr för dockningsstation, kamerarem, Laddbart Lithium-Ion batteri, CD-ROM

Liten och elegant. 9 av 10 enligt Digital Foto för alla nr 2 - 2003:
- "...Så liten att du alltid kan ha den med dig och så bra att den sällan sviker..."

och jag kan tillägga att den har blivit prisbelönad av EISA.

Bifogat

• 515023.jpg
    515023.jpg
    5 KB · Visningar: 62

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
eisbaer skrev:
Panasonic?? Köp ett märke som inriktar sig på optik istället. Jag rekommenderar Olympus kameror personligen.
Panasonics kameror har Leicaobjektiv, 12x optisk zoom f2.8 i ljusstyrka över hela zoomområdet och bildstabilisering! Tror att man får betala sjuka pengar för att få något liknande i objektivväg av någon annan tillverkare.
Själv har jag köpt en Panasonic DMC-FZ10 från USA, kommer hem lagom till jul. :tomten

Vad gäller FZ2 så är den nog inte så dum, här är en länk till en test av FZ1 som är samma kamera fast med annan mjukvara som bl.a gör den helautomatisk vad gäller val av slutartid och bländaröppning, FZ2 är utvecklingen av den modellen: http://www.washingtonpost.com/wp-srv/photo/essays/vanRiper/030807.htm

Fler tester av FZ1 här: http://europeforvisitors.com/europe/articles/panasonic-dmc-fz1-reviews.htm

Efter ett tusental bilder i fjol med olika lånade kameror så har jag insett att enorm zoom är viktigt för mig, FZ1/FZ2/FZ10 ger motsvarande 35-420 mm i zoomomfång och det kombinerat med bildstabilisering blir perfekt!

The_Wanderer

Numera fast i offroad träsket...
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
KTM EXC 500 -12
Fixx skrev:
Vilken av dessa digitalare ska man välja??
Finns det någon liknande som har mer megapixlar?
Jag har en Finepix 5000, det jag verkligen gillar. Med den kameran är kan ta 5 bilder i sekunden (3 Mpix), mycket snabb, perfekt när man ska ta stunt & action och stunt-bilder.
Det alla gnäller lite om är att bilderna blir lite korniga men det är inget jag direkt har lidit av. dessa bilder tog jag första dagen jag använde den http://vurp.no-ip.com/alfa/gallery/20031026 alltså utan någon direkt kundskap om kameran.

Den är inte den minsta, men det gillar jag efter som den då ger ett lite mer gediget intryck. ger den :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp av fem :banana

//The_Wanderer

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
The_Wanderer skrev:
Jag har en Finepix 5000, det jag verkligen gillar. Med den kameran är kan ta 5 bilder i sekunden (3 Mpix), mycket snabb, perfekt när man ska ta stunt & action och stunt-bilder.
Det alla gnäller lite om är att bilderna blir lite korniga men det är inget jag direkt har lidit av. dessa bilder tog jag första dagen jag använde den http://vurp.no-ip.com/alfa/gallery/20031026 alltså utan någon direkt kundskap om kameran.

Den är inte den minsta, men det gillar jag efter som den då ger ett lite mer gediget intryck. ger den :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp av fem :banana

//The_Wanderer
Låter bra... tycker inte heller om när dom är försmå.

Detta köpet var tänkt mer att få köpa en systemkamera

The_Wanderer

Numera fast i offroad träsket...
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
KTM EXC 500 -12
Fixx skrev:
Låter bra... tycker inte heller om när dom är försmå.

Detta köpet var tänkt mer att få köpa en systemkamera
Japp samma här, en ganska billig digital kamera med en del manuella funktioner.
Valde mellan Minoltas Z1 som jag tyckte inte höll någon vidare kvalitet, S5000 och Kodaks DX6490, som har en riktigt bra bildkvalitet (bättre än S5000!) men det hela landade på S5000 ändå, den kändes bättre att hålla i och dom 5 kort /sek...
Gav ca 5100:- på scandinavianphoto.se, då med batteri och 128mb Xd minne.

hade jag haft en fem tusing till hade det blivit en Canon EOS 300D...

Nyheter
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...