Kamkedjesträckare Gixxer

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Har en 1100RW som har börjat rassla lite om kamkedjan vid tomgång. Är det läge att byta kamkedjesträckaren och isåfall vad ska man köpa för variant? Frågar här innan jag vänder mig till återförsäljare (som oftast brukar snacka så jäkla mycket dynga).

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Kolla att sträckaren är ok, dom brukar inte gå sönder eller slitas ut, jag har orginal sträckare/kedja och min har rullat 11.000 mil, min kedja har knappt lägnat alls :tummenupp

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Ok, om det inte är sträckaren kan man alltså misstänka kedjan. Ska kolla sträckaren iaf.

Pumah

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
SV650N
GSXR1100R skrev:
Kolla att sträckaren är ok, dom brukar inte gå sönder eller slitas ut, jag har orginal sträckare/kedja och min har rullat 11.000 mil, min kedja har knappt lägnat alls :tummenupp

Då borde ju min kedja och sträckare va ok också, efter 1500mil..Fast det rasslar lite ändå, vad gör man åt den saken? Är den bara fastkärvad o behöver lite tender love and attention eller vad?
Har läst en guide till hur man kollar en sträckare på sv650.org fast det framgår inte riktigt vad det är han gör mer än skruvar i och ur den...

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Pumah skrev:
Då borde ju min kedja och sträckare va ok också, efter 1500mil..Fast det rasslar lite ändå, vad gör man åt den saken? Är den bara fastkärvad o behöver lite tender love and attention eller vad?
Har läst en guide till hur man kollar en sträckare på sv650.org fast det framgår inte riktigt vad det är han gör mer än skruvar i och ur den...

Har den börjat rassla mer & mer? Det har min gjort varför jag känner en viss oro för vad som komma skall. Ngn som vet vad en sträckare går på (jag vet, jag kan ringa en åf men är laaaat)?

Pumah

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
SV650N
Valen skrev:
Har den börjat rassla mer & mer? Det har min gjort varför jag känner en viss oro för vad som komma skall. Ngn som vet vad en sträckare går på (jag vet, jag kan ringa en åf men är laaaat)?

Vet inte, har bara haft hojen i 50-100 mil nånting så det är nog inte troligt, är bara allmänt orolig av mig vad det gäller konstiga motorljud.

-eW-

ja för fasen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
gsx600 -98
Min sträckare gick på 700 spänn...då var det en mekanisk sträckare. Original sträckaren kostar nog mer.

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
-eW- skrev:
Min sträckare gick på 700 spänn...då var det en mekanisk sträckare. Original sträckaren kostar nog mer.

Originalsträckaren suger så den vill jag iaf inte ha. Men 700 bagis kan jag leva med. Ska kolla vad åf här i stan tar. Tack för svar.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024