"Är det främst underredet då man bör kontrollera? Jag har redan sett på en bil hur rosten fått fäste i takets framkant, under listen mellan taket och vindrutan. Verkar vara ett problem på vissa exemplar där listen skaver av lacken på taket. Men som sagt bara en hittills som jag sett det på, och jag har kollat på ett gäng redan.[/QUOTE]"
Jag har ägt både en 1,8 sport & en type-r & just på sporten tog Honda in bilarna för att kontrollera rostangrepp vid listen där framrutan möter taket. (garantifel)
Servicekostnaden är inte dyrare än för annan bil, snarare i nederkant på prislistan.
Kan bara instämma med Carnivore, Civicen lastar skrämmande mycket för att vara en så liten bil. Baksätet fälls så det blir helt plant med bagagegolvet. Slår exempelvis Lexus ct200h, Volkswagen Polo/golf med hästlängder gällande lastmöjlighet.
Tyvärr var min sport ett "måndagsexemplar" med många osannolika fel men överlag var jag nöjd med den & type-R är fortfarande en av mina absoluta favoritbilar. Snabb, snål, rolig. Tycker även att Civicen har roligare/trevligare design än de flesta andra.
Mitt råd: KÖP!